Епіграф уроку: «..основні свободи, які становлять підвалини справедливості миру у всьому світі … найкращим чином здійснюються , з одного боку , завдяки дієвій політичній демократії, а з іншого боку - завдяки загальному розумінню і дотриманню прав людини, від яких вони залежать». (Преамбула Європейської конвенції з прав людини.)
Гра «Політ на повітряній кулі» «право на освіту»; «право на житло»; «право на свободу слова»; «право на рівність перед законом»; «право на життя»; «право на громадянство»; «право на свободу думки і релігії»; «право на охорону здоров'я»; «право заснувати сім'ю (укласти шлюб)»; «право на соціальне забезпечення».
Вставте пропущені слова в тексті. Запропонованих слів більше, ніж повинно бути в тексті. Слова можуть повторюватися. Слід визнати очевидними такі істини: всі люди створені ______, всі повинні бути _______ від народження, всі наділені деякими невідчужуваними ______ . Для забезпечення цих _________ засновані ________, що здійснюють справедливу владу. Держава ж встановлює _______ , які спрямовані на захист людей і забезпечення загального добробуту. (Життя, право, свобода, необхідність, рівність, закон, правило, уряд.)
Права і свободи людини в документах Міжнародного рівня — Міжнародний білль про права; Загальна декларація прав людини 1948 р.; Міжнародний пакт про громадянські і політичні права 1966 рік; Міжнародний пакт про соціальні, економічні та культурні права; європейського рівня — Європейська Конвенція про захист прав людини та основних свобод; державного рівня — Конституція України.