Підсумковий урок з теми “Царство Гриби”Роботу виконала: Гіренко В. Д. Учитель біологіїБСШ №16м. Бердянськ
Номер слайду 2
Розминка. Анаграми. Л Ю М А С К И Х О Р И М У М ОЛ Е В І Ц В ІВ И Т Р У Т О К И
Номер слайду 3
Розминка. Анаграми. Л Ю М А С К И - МАСЛЮКИХ О Р И М У М О - МУХОМОРИЛ Е В І Ц В І - ЦВІЛЕВІВ И Т Р У Т О К И - ТРУТОВИКИ
Номер слайду 4
Мета уроку. Розширити уявлення про гриби. Узагальнити вивчене про значення грибів в природі та житті людини. Засвоїти необхідність дбайливого ставлення до природи та власного здоров‘я
Номер слайду 5
Стратегія кола Вена з теми "Порівняльна характеристика царств Гриби й Рослини"Гриби. Рослиниевкаріотиміцна клітинна оболонкацитоплазмавакуолімітохондріїзапасна речовинасинтез вітамінівживленнянеобмежений рістприкріплений спосіб життярозмноження спорамиглікогенгетеротрофнесечовинахітинкрохмальавтотрофненасіннямпластиди
Номер слайду 6
Стратегія кола Вена з теми "Порівняльнахарактеристика царств Гриби й Тварини"Гриби. Твариниевкаріотихітин в клітинній стінціцитоплазмамітохондріїзапасна речовина – глікогенутворення сечовинигетеротрофирістспосіб життянеобмеженийобмеженийприкріпленийредуцентирозмноження спорамиактивно рухаютьсяконсументи. ЦЕЛЮЛОЗА
Номер слайду 7
Закінчити речення одним словом. Вегетативне тіло гриба називається грибниця. Тіло гриба складається з окремих ниток – гіфів. У нижчих грибів гіфи міцелію одноклітинніНа відміну від бактерій в клітинах грибів є ядро. Дріжджі розмножуються брунькуванням. Прикладом пластинчатого гриба є печериця. Прикладом трубчастого гриба є підберезник. У природі цвілеві гриби відіграють роль санітарів
Номер слайду 8
Тест з теми “Гриби”Вовнянка
Номер слайду 9
Лист від Гриба-лісовичка. Добрий день, шановна Вікторія Дмитрівно! До мене дійшли чутки, що ви разом із своїм 7-Б класом невдовзі збираєтеся завітати до нас у ліс на екскурсію. Тож пропоную себе в якості екскурсовода. Я ж бо – наймудріший, усім потрібний. За мною орієнтуються в лісі: де північ, де південь, де захід, де схід, якщо я росту на корі дерева. А взагалі-то я можу оселятися, де заманеться: на рослинних та тваринних рештках, на продуктах харчування, на живих організмах, навіть на камінні. А який я прудкий! За день встигаю весь ліс оббігти. Нічого не боюся. Від дощу мене захищає власна шапка. У лісі я від усіх найліпший. У холодні дні (особливо в Арктиці) мною ласують голодні олені. Якби мене не було б, вони , напевно, загинули б від голоду та холоду. Та не тільки вони мною ласують, а й люди також. Мене можна збирати не лише в лісі, а й біля заводів, смітників, автомагістралей. У всіх я в пошані. Загадки, вірші про мене складають. Навіть є наука, що мене вивчає, міфологія називається. Тож, не баріться й приїжджайте до мене в ліс, стану вам у нагоді. Ваш Гриб-лісовичок.
Номер слайду 10
Помилки в листі лісовичка. Орієнтуватися за сторонами горизонту можна за мохом, а не грибами. На камінні гриби не ростуть. Гриби не можуть бігати, бо ведуть прикріплений спосіб життя. В Арктиці гриби не ростуть на відміну від лишайників і не є основним джерелом харчування оленів. Гриби, що ростуть поблизу заводів, смітників, автомагістралей не можна збирати й використовувати в їжу. Наука, що вивчає гриби називається мікологія, а не міфологія.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
1960 Великобританія100 тисяч
Номер слайду 13
Значення цвілевих грибів. Пеніцил і аспергіл – природні джерела антибіотиків, ферментів, лимонної кислоти, використовуються для виготовлення сирів, входять до складу заквасок для соусів і спиртних напоїв. Оселяються на продуктах рослинного походження.
Номер слайду 14
Гра “Третій зайвий”Мукор. Пеніцил. Аспергіл
Номер слайду 15
ДріжджіпивніпекарськівинніАнтоні ван Левенгук. Перший мікроскоп. Луі Пастер
Перша допомога при отруєнні грибами. Негайно викличте швидку медичну допомогу. Промийте шлунок слабким розчином калію перманганату, викличте блювоту натискаючи пальцями на корінь язика. Дайте хворому випити активованого вугілля. Зробіть 2-3 очисні клізми, щоб звільнити кишечник. Укладіть потерпілого у ліжко й закутайте ковдрою. В разі зупинки дихання проведіть реанімаційні заходи.
Номер слайду 27
Основні правила збирання грибів. Збирати тільки ті гриби, в яких не виникає сумніву, що вони їстівні. Не збирати перезрілих, червивих та зіпсованих грибів. Не споживати сирих грибів. Не збирати тих грибів, які мають на ніжці плівчасте кільце, а біля основи бульбоподібне потовщення з "мішечком". Використовуйте тільки свіжі гриби. Не збирайте гриби в місцях екологічного забруднення. Зрізуйте, а не виривайте гриби, щоб не пошкодити міцелій.
Правильний алгоритм відповіді для завдання “Грибний лабіринт”“Шапкові гриби”: 1>5>9>10>13>17>21“Цвілеві гриби”: 2>6>11>15>14>19>18>22“Дріжджі”: 3>7>6>10>13>17>18>22>19>23“Гриби-паразити”: 4>8>11>15>12>16>20>24
Номер слайду 32
Домашнє завданняп. § 46-50, творче завдання за вибором:зібрати вірші, загадки, приказки та прислів'я про гриби;написати казку з теми: “В царстві грибів”;скласти сенкан, кросворд, чайнворд на грибну тематику.
Номер слайду 33
Сенкан. ЦвілевіПозитивні, негативніЛікують, руйнують, псують. У природі відіграють роль санітарів. Редуценти
Номер слайду 34
Рефлексія. Сьогодні на уроці мені сподобалося...... Найцікавішим було……………Мені сьогодні вдалося………Мені не сподобалося………...
Номер слайду 35
Якщо залишився час. Вкажіть правильну відповідь (“так” чи “ні”) В лисичках ніколи не заводяться черви. Гриби можна збирати біля заводів, автомагістралей, смітників. Мікориза – це взаємовигідне співжиття грибів із коренями вищих рослин. Міцелій – це тіло гриба. Гіфи – це грибні нитки, що утворюють грибницю. Наука про гриби називається міфологія. Опеньки – гриби, що ростуть на камінні.