Презентація до уроку з біології для учнів 7 класу з теми "Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції". Презентація допомагає учителеві удосконалити процес викладання нового матеріалу, оскільки учні мають можливість візуально побачити пояснення.
Вправа «Про що йдеться?» Процес отримання організмами речовин та енергії. Початок травної системи. Відділ шлунково-кишкового тракту, який відповідає за проведення їжі. Травні залози, протоки яких відкриваються в ротову порожнину. Відділ шлунково-кишкового тракту, який розташований за ротовою порожниною. Орган, розташований у ротовій порожнині. Найбільша травна залоза. Відділ травної системи, в якому відбувається перетравлення їжі. Відділ травної системи, в якому відбувається всмоктування поживних речовин.
Вправа «Про що йдеться?» 10. Речовини, за допомогою яких відбувається хімічне розкладання їжі. 11. Організми, травлення у яких відбувається через поверхню тіла. 12. Спосіб травлення павукоподібних тварин. 13. Розширення стравоходу у дощового черв’яка. 14. Виріст товстого кишечника більшості рослиноїдних хребетних. 15. Найбільший відділ шлунка жуйних парнокопитних тварин. 16. Орган, яким закінчується кишечник земноводних і плазунів. 17. Речовина, яку допомагають перетравлювати симбіотичні бактерії та інфузорії кишечника. 18. Орган, через який у кишковопорожнинних виводяться неперетравлені рештки.
«Щоб жити, необхідно вміти десь діставати кисень, а потім надсилати його до кожної живої клітинки. Більшість організмів нашої Землі черпають цей газ із атмосфери або з води, де він перебуває в розчиненому стані». Б.Ф. Сергеєв , «Цікава фізіологія». Для чого потрібен кисень живим організмам?
Типи дихання: Зяброве дихання – здійснюється спеціалізованими водними виростами – зябрами – із густою сіткою кровоносних судин. У безхребетних зябра зовнішні, у хордових – внутрішні (утворюються на щілинах глотки). Характерне водним тваринам: ракоподібним, молюскам, рибам, пуголовкам.