Мета уроку: сприяти розширенню кругозору учнів щодо періоду козаччини; дати елементарні знання про умови життя козаків; поглиблювати знання про звичаї, обряди, атрибути, пов'язані з козацькою минувшиною; продовжувати збагачувати знання про історичне минуле нашої країни, виховувати повагу до козаків, бажання стати спадкоємцями козаків, виховувати почуття патріотизму. Очікувані результати: розуміють поняття «козак», називають атрибути, звичаї козаків, називають гетьманів України
Головний осідок козаків — Запорозька Січ. Назва «Січ» походить відслова «сікти», тобто «рубати», й означає укріплення з дерева. Першу січ було збудовано за наказом князя Дмитра «Байди» Вишневецького на острові Хортиця посеред Дніпра, нижче від місця, де річку перетинаютьпороги. Через те Січ і називають Запорозькою.
Козак мав не тільки бути неперевершеним воїном, а й так само добре знати грамоту й основи медицини. Найталановитіші навчалися ще й основам дипломатії, вивчали іноземні мови, оскільки їм доводилося налагоджувати дружні зв’язки з різними країнами. Керували навчанням досвідчені воїни й старшини, при яких юнаки служили джурами.
3. Розв’яжи історичну задачу. Перша згадка про козаків у писемних джерелах з’явилась у 1489 році. Коли в нашій країні відзначали 500-річчя виникнення українського козацтва? Скільки років виповниться в цьому році? 1489 + 500 =1989 рік - 500-річчя українського козацтва2) 2024 – 1489 = 535 роки -виповниться у цьому році