Презентація до уроку з теми:"Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі."

Про матеріал

Матеріал допомагає з'ясувати, яке місце посідала Україна в системі міжнародних відносин в пер. третині ХІХ ст., як вплинули на життя українців війни Російської імперії, як склалася доля козаків після ліквідації Запорозької Січі, Задунайська Січ та Азовське козацьке військо, дати характеристику діяльності Йосипа Гладкого ; розвивати в учнів уміння працювати з історичними джерелами, аналізувати їх, робити висновки, виділяти головне і другорядне, систематизувати історичний матеріал, висловлювати свою точку зору щодо певних історичних подій, складати історичний портрет Йосипа Гладкого; виховувати в учнів національні та патріотичні почуття; виховати в учнях любов до Батьківщини; зацікавити учнів у подальшому вивченні матеріалу з історії.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. Конспект уроку з історії України 9 класвчитель історії та правознавства Запорізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 86 Товкач Валентина Миколаївна

Номер слайду 2

Мета: - з’ясувати, яке місце посідала Україна в системі міжнародних відносин в пер. третині ХІХ ст., як вплинули на життя українців війни Російської імперії, як склалася доля козаків після ліквідації Запорозької Січі, - Задунайська Січ та Азовське козацьке військо, дати характеристику діяльності Йосипа Гладкого ; - розвивати в учнів уміння працювати з історичними джерелами, аналізувати їх, робити висновки, виділяти головне і другорядне, систематизувати історичний матеріал, висловлювати свою точку зору щодо певних історичних подій, складати історичний портрет Йосипа Гладкого;- виховувати в учнів національні та патріотичні почуття;- виховати в учнях любов до Батьківщини;- зацікавити учнів у подальшому вивченні матеріалу.

Номер слайду 3

ХІД УРОКУІ. Організаційний момент. Привітання учнів, перевірка присутності, перевірка домашнього завдання ( фронтальне опитування)ІІ . Актуалізація опорних знань учнів: Бесіда за запитаннями: 1)Чи вела Україна в другій пол. ХУІІІ століття самостійну зовнішню політику?2)Якими були для України наслідки російсько-турецьких війн другої пол. ХУІІІ ст?3)Яке місце займала Україна в стратегічних планах Російської імперії?

Номер слайду 4

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності: Промова учителя: Місце наддніпрянської України в системі міжнародних відносин у першій половині ХIХ ст. Особливості: Відсутність власної державності спричинило те, що Наддніпрянщина стала об’єктом у політичних комбінаціях інших держав. Українські землі протягом першої половини XІХ ст. неодноразово привертали увагу тих європейських політиків, які розробляли плани ослаблення Російської імперії через відокремлення підпорядкованих нею територій. Українцям доводилося брати участь у здійсненні амбітних планів російських можновладців. Висуваючи плани стосовно майбутньої зміни державної приналежності Наддніпрянщини, європейські політики не передбачали можливості залучення самих українців до вирішення своєї долі, що було однією з причин їх невдач.

Номер слайду 5

План вивчення теми:1. Російсько-турецька війна 1806–1812 рр.2. Українські землі під час війни Росії з Наполеоном: а) українські землі в планах Наполеона; б)ставлення українців до війни; в)участь українських козаків у війні; г)наслідки війни для українців.3. Місце України в російсько-турецькій війні 1828-1829 років: а)Чорноморське козацьке військо; б)Задунайська Січ;в)причини, привід, хід подій і результат війни. 4. Азовське козацьке військо: а) причини переходу задунайців на бік Росії; б) створення Азовського козацького війська; в) Йосип Гладкий – наказний отаман козаків.

Номер слайду 6

Робота з роздатковими таблицями: Клас поділений на 3 групи, кожна отримує картку з пропусками і працюючи з підручником , учні заповнюють пропуски. Потім проводиться перевірка виконаного завдання кожною групою і таблиця заповнена.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хто розв’язав?Причини Привід. Як воєнні події стосувалися українських земель?Які українські території відчули на собі тягар війни{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хто розв’язав?Грудень 1806 Туреччина оголосила війну РосіїПричини Росія, захопивши в результаті воєн проти Туреччини Причорномор'я і Крим, не збиралася припиняти свою експансію. Туреччина не полишала сподівань повернути собі Північне Причорномор’я і Крим. Привід. Коли 1804 спалахнуло повстання в Сербії, яке поклало початок національно-визвольний рух проти турецького панування на Балканах, Росія вирішила втрутитися в ці події. Порушуючи свої союзницькі зобов'язання, вона направила повстанцям кораблі зі зброєю. Як воєнні події стосувалися українських земель?Українські землі були безпосередньо наближені до головного театру воєнних дій у Молдавії, Валахії та БолгаріїЯкі українські території відчули на собі тягар війни. У Чернігівській, Полтавській, Київській,Херсонській, Катеринославській та Харківській губерніях було проведено набір до ополчення. Кожна губернія відправляла по кілька тисяч ополченців. На українські губернії ліг тягар продовольчого забезпечення російської армії. З Лівобережжя на потреби армії було реквізовано понад 1 тис. коней, близько 14 тис. волів і понад 6 тис. возів у супроводі 4 тис. селян-погоничів. Чому війна була братовбивчою?Українцям у складі російської армії довелося йти «брат на брата», оскільки в турецький армії були підрозділи задунайських запорожціврезультат. За Бухарестським миром, підписаним у травні 1812 р., до Росії відійшла Бессарабія. Більшість її населення складали молдавани, але в трьох повітах (Хотинському, Акерманському та Ізмаїльському) проживали українці

Номер слайду 7

Російсько-турецька війна 1806-1812

Номер слайду 8

Михайло Іларіонович Кутузов битва під Рущуком

Номер слайду 9

Українські землі під час війни Росії з Наполеоном. Робота зі схемами. Питання плану «Російсько-французька війна 1812 року та Україна» вивчається шляхом опрацювання учнями схем. 1-а група. Плани Наполеона щодо України. 2-а група. Ставлення українців до Наполеона. 3-я група. Участь українців у війні з Наполеоном. У такій же послідовності через 5–6 хв. учням надається слово для відповіді.

Номер слайду 10

Плани Наполеона щодо України пропонував. Планував насправдіучні заповнюють пропуски і відповідають на питання : Якими були плани Наполеона щодо Наддніпрянщини?1-а група:

Номер слайду 11

2-а група: Заповнюючи схему, відповідають на питання: Як ставилися українці до війни? Чому?Ставлення українців до Наполеонаконсерваториавтономісти. Завдання:1. Чому так різнилося ставлення українського дворянства до пропозицій Наполеона?2. Чи воювали українці у складі французької армії?

Номер слайду 12

3-а група: Участь українців у війні з Наполеоном

Номер слайду 13

Нарада в Філях. Бородинська битва. Битва під Лейпцигом

Номер слайду 14

Наслідки:1. Відновлення козацьких полків.2. Закордонний похід українських козаків.3. Створення військових поселень.4. Економічне виснаження укр. земель.

Номер слайду 15

Місце України в російсько-турецькій війні 1828-1829 років. Чорноморські козаки

Номер слайду 16

Причини війни• Невдоволення Туреччини результатами війни 1806–1812 років, прагнення укріпитися на Чорному морі.• Росія прагнула утвердити свій вплив на Балканах і на Кавказі. Хід війни• Воєнні дії розгортаються на Дунаї, Кавказі, західному узбережжі Чорного моря.• В усіх бойових діях брали участь українці.• Російська армія здобула ряд перемог і підійшла до Стамбула.• Туреччина програє війну і підписує Адріанопольський мирний договір. Підсумки війни• До Росії відходить Кавказьке узбережжя Чорного моря

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Завдання:• Що таке «українське питання»? Який вплив воно справляло на міжнародні відносини першої половини ХІХ ст.?Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал підручника: параграф 3, відповідати на питання на стор. 23, творче завдання № 14 за бажанням.

pptx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку