22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Презентація до уроку з теми: "Затухаючи електромагнітні коливання"

Про матеріал
Мета:  розкрити фізичний зміст та причини затухаючих електромагнітних коливань, встановити причини їх затухання у реальному коливальному контурі; пояснити шляхи розв’язання цієї проблеми, пояснити фізичний зміст явища автоколивань;  розвивати логічне мислення, навички застосовувати здобуті знання на практиці при розв’язування задач та вирішенні технічних проблем;  виховувати вміння лаконічно висловлювати власні думки, толерантно поводити себе при виникненні проблемних питань; політехнічне сприйняття картини світу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Затухаючіелектромагнітні коливання. Автоколивання. Тема уроку: Мета: Розкрити фізичний зміст та причини затухаючих електромагнітних коливань, встановити причини їх затухання у реальному коливальному контурі; пояснити шляхи розв’язання цієї проблеми, пояснити фізичний зміст явища автоколивань. Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 2

План уроку:1. Перевірка домашнього завдання 2. Порівняння ідеального і реального контуру 3. Пристрої незатухаючих електромагнітних коливань 4. Автоколивання; 5. Розв’язування якісних задач; 6.  Розв’язуванні кількісних задач. Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 3

Мозковий штурм1. Що таке електромагнітні коливання?2. Пояснити перетворення енергії коливальному контурі.3. Записати рівняння діючого значення заряду.4. Записати формулу Томсона. 5. Записати рівняння діючого значення сили струму. 6. Записати рівняння діючого значення напруги. 7. Провести аналогію між фізичними величинами, які описують механічні та електромагніт коливання 8. Чому дорівнює повна енергія у коливальному контурі під час електромагнітних коливань? 9. Як вплине на період коливань у контурі та максимальне значення струму в ньому збільшення початкового заряду в N разів?10. Чи існує обмеження на найбільше значення початкової енергії у коливальному контурі?11. Чи можна дістати незатухаючі коливання у контурі, якщо використати в ньому надпровідниковий дріт? Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 4

Джерело змінної ЕРС, яке підтримує незатухаючі електромагнітні коливання у реальному контурі, називають генератором електромагнітних коливань. Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 5

Електромагнітні автоколивання – незатухаючі коливання, які підтримують у коливальній системі не за рахунок періодичного зовнішнього впливу, а в результаті здатності коливальної системі самі регулювати надходження енергії від постійного зовнішнього джерела. Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 6

Якісні задачі 1. Через половину періоду знаки зарядів на пластинах змінюються на протилежні. Чи означає це, що ті самі електрони, які були спочатку на одній пластині, через половину періоду коливань виявилися на другій пластині? 2. Носії заряду в елементах контуру лише коливаються. Що ж здійснює великі переміщення у ньому в процесі електромагнітних коливань? 3. Користуючись методом напилення, алюмінієві дроти в коливальному контурі вкрили шаром срібла. Чи вплине це на вільні коливання в контурі?Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 7

Кількісні задачі Коливальний контур складається з котушки індуктивністю 60 мк. Гн та плоского конденсатора з площею кожної пластини 50 см2 і відстанню між ними 0,1 мм. Яка діелектрична проникненість діелектрика, що заповнює конденсатор, якщо контур налаштований на частоту 400 к. Гц? Дано: Розв’язання Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 8

Частота коливань у коливальному контурі дорівнює 1 к. Гц, максимальне значення сили струму 3 А. Яка максимальна енергія електричного поля конденсатора, якщо ємність конденсатора 10мк. Ф?Дано: Розв’язання. Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

Номер слайду 9

Домашнє завдання. Вивчити § 31 Розробка учителя фізики ОЗСНВК «Академічна гімназія» м. Скадовськ Кур’янінова О. О.

pptx
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
20 лютого
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку