Лінзи. Побудова у лінзах. Розв'язування задач. Відкритий урок 11 клас Вчитель фізики та астрономіїНікішина Т. ВДніпро 2019 рік
Номер слайду 2
Цілі: Навчальна: Повторити закони віддзеркалення і заломлення світла, розглянути види лінз, їх характеристики, закріпити матеріал за допомогою рішення задач. Розвиваючарозвиток умінь застосовувати знання в новій ситуації, пояснювати спостережувані явища. Виховнаформування навичок колективної роботи, моральних якостей особистості (доброзичливість, тактовність, сумлінність); виховання творчої ініціативи. Навчально-наочні посібники та обладнання: Проектор, екран, комп'ютер
Номер слайду 3
Тип уроку: урок обґрунтування та систематизації навчального матеріалу через застосування знань у нових ситуаціях. Технологія: інтерактивне навчання. Між предметні зв’язки : креслення, математика. Форми і методи роботи: словесний ( бесіда, пояснення, розповідь); практичний ( побудова зображень); наочний ( демонстрація дослідів, використання таблиць); « Бліц опитування»
Номер слайду 4
Етапи уроку. Час. Прийоми і методи. I. Вступ: порядок роботи учнів на уроці2 хв. Повідомлення вчителя. II. Актуалізація теоретичних знань на конструктивно - творчим рівні. 10 хв. Фронтальне опитування). Беседа. III. Знайомство с типами задач и методами розв’язування по темі: «Лінзи. Побудова у лінзах»20 хв. Розповідь. Бесіда. Записи на дошці і зошитах. IV. Самостійна робота1) рішення задач.8 хв. Рішення задач зі сборника Боженовой. Додаткове завдання: кроссворд. V. Підведення підсумків уроку.3 хв. Бесіда. VI. Домашнє завдання:2 хв. Повідомлення вчителя. План уроку
Номер слайду 5
Фронтальне опитування1. Що таке оптика2. Що таке дуалізм світла .3. Що таке геометрична оптика4. Що таке промінь5. Як звучить закон прямолінійного розповсюдження світла. 6. Які явища пояснює закон поширення світла 7. Закони відбивання світла 8. Що таке заломлення 9. Закони заломлення 10. Що таке абсолютний показник заломлення11. Що таке лінза 12. Які бувають лінзи.
Номер слайду 6
13. На малюнку зображені скляні лінзи. Які з них є збирають?А. 1, 2, 3, 4 і 5. Б. 1, 2, 3 і 4. В. 2, 3 і 4. Г. 3 і 4. Д. тільки 3.
Номер слайду 7
14. На малюнку представлений хід променів світла через лінзу, mn - головна оптична вісь лінзи. Яка з точок, зазначена на малюнку, є головним фокусом лінзи?А. 1. Б. 2. В. 3. Г. 4. Д. 5.3425nm1
Номер слайду 8
15. На малюнку показано положення лінзи , ії головної оптичної осі, головних фокусів і предмета AB. Де знаходиться зображення предмета , що створює лінзою. А. В області1. Б. В області2. В. В області 3. Г. В області 4. Д. В області 5. FF2 F2 Fm. BAn23451
Номер слайду 9
(Відповідь: А. В області1.)
Номер слайду 10
16. На малюнку показано положення лінзи , ії головної оптичної осі, головних фокусів і предмета АВ. Яке зображення вийде А. Дійсне,зменшене Б. Дійсне, збільшене. В. Уявне, зменшене. Г. Уявне, збільшене. Д. Зображення не буде. FF2 F2 Fm. BAn23451
Номер слайду 11
FF2 F2 Fnm. АBАРозв'язування завдання. B1 А1
Номер слайду 12
17. Визначте відповідність малюнка та формулі тонкої лінзи
18. Що таке діоптрична сила. У яких одиницях вона вимірюється. Формула діоптричної сили. 19. На малюнку наведені схеми ходу променів в оці при короткозорості і далекозорості. Яка з цих схем відповідає випадку короткозорості і які лінзи потрібні для окулярів в цьому випадку? А. 1, розсіюють Б. 1, збирають В.2, розсіюють Г. 2, збирають Д. Ни одна из схем.
Номер слайду 15
20. Яка лінза зображена на малюнку, як називаються вісі, що визначає лінія ав. FВА
Номер слайду 16
nmІІІ. Розв’язування задач. Задача 1 Побудувати хід промінів в збиральної лінзі
Номер слайду 17
Відповідь: Фокальна площинаn. F допоміжні промінь mаb
Номер слайду 18
Задача 2.2. Побудувати хід промінів в розсіювальної лінзі.mn
3. Задача. Уздовж головної оптичної вісі збиральної лінзи з фокусною відстанню F=12см розташований предмет АВ,кінець якого знаходиться на відстані d1=17.9 см від лінзи , а початок – на відстані d2=18,1 см. Знайти лінійне збільшення Г зображення А1 В1 цього предмету. Дано: F=12смd1=17.9 см d2=18,1 см Г- ? FFВАmn2 F2 Fd2d1
Номер слайду 21
Розв'язування задачи
Номер слайду 22
2 FOFABFOFF2 F2 FAB2 FIV. Самостійна робота. Побудувати та охарактеризувати зображення2 F2 FOFABFOFF2 F2 FABВаріант1 Варіант 2 Варіант3 Варіант4
Номер слайду 23
Розв'язування задач1. Побудуйте зображення предмета АВ у збиральній лінзі. Схарактеризуйте зображення.•2 FАВВ1 F•2 F•А1•F•Дійсне. Збільшене. Перевернуте. Зображення предмета: O
Номер слайду 24
78924 6153 Кросворд1-Точка ,в якій перетинаються падаючі промені2- подвійність світла3- процес зміни напрямку променя при переході з одного середовища в іншу4 – одиниця оптичної сили5 – прозоре тіло обмежене сферичними поверхнями6 – орган зорової системи людини7 – відношення швидкості світла у вакуумі до швидкості світла в будь яком середовищі8 – оптичний прилад , що складається з двох паралельно розташованих з’єднаних разом зорових труб9 - лінія, уздовж якої переноситься світлова енергія
Номер слайду 25
78пб9промінь24кндда 6око1фокуси5зк3заломленняллпіиьІтнкзрзміая. Кросворд1-Точка ,в якій перетинаються падаючі промені2- подвійність світла3- процес зміни напрямку променя при переході з одного середовища в іншу4 – одиниця оптичної сили5 – прозоре тіло обмежене сферичними поверхнями6 – орган зорової системи людини7 – відношення швидкості світла у вакуумі до швидкості світла в будь яком середовищі8 – оптичний прилад , що складається з двох паралельно розташованих з’єднаних разом зорових труб9 - лінія, уздовж якої переноситься світлова енергія
Номер слайду 26
V. Підведення підсумків уроку. VI. Домашнє завдання: Фотоапарат