До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Презентація до виховної години : " Щасливі діти – майбутнє України ! "

Про матеріал

Презентація до виховної години : " Щасливі діти – майбутнє України ! ".Мета: дати учням розуміння витоків насильства, виявити ненасильницькі способи вирішення конфліктів, причини насильства, усвідомити факти насильства щодо себе та інших ; формувати у школярів позитивний імідж здорової людини, діагностувати форми насильства.

Очікувані результати: нейтралізувати думку «таке тільки в мене трапилось», виявляти дітей, які перебувають у несприятливих умовах, в екстремальній ситуації.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Щасливі діти – майбутнє України!

Номер слайду 2

Насильство в дитячому колективі : актуальна проблема

Номер слайду 3

Мета:  дати учням розуміння витоків насильства, виявити ненасильницькі способи вирішення конфліктів, причини насильства,  усвідомити факти насильства щодо себе та інших ; формувати у школярів позитивний імідж здорової людини, діагностувати форми насильства. Очікувані результати: нейтралізувати думку «таке тільки в мене трапилось», виявляти дітей, які перебувають у несприятливих умовах, в екстремальній ситуації.

Номер слайду 4

« Тільки тоді станеш людиною, коли навчишся бачити людину в іншому»О. Радищев

Номер слайду 5

 Жорстоке поводження з дітьми і нехтування їхніми інтересами може мати різні види і форми, але результат завжди той самий: завдається серйозної шкоди здоров’ю, розвитку та соціалізації, нерідко насильство загрожує життю.

Номер слайду 6

- Що таке насильство?

Номер слайду 7

Насильство - це умисна фізична, сексуальна, психологічна, економічна дія чи її загроза, примус з боку однієї людини до іншої з метою контролю, залякування, навіювання почуття страху. (Тлумачний словник) Всі форми фізичного і/або емоційного поганого поводження, сексуальне розбещення, відсутність піклування, торгівля чи інші форми експлуатації, що здатні призвести чи призводять до фактичної шкоди для здоров’я дитини, його виживання, розвитку чи гідності в контексті відповідальності, довіри чи влади (Конвенція ООН про права дитини )

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Фізичне насильство  - це завдання дитині фізичних і тілесних травм, які шкодять здоров’ю дитини, порушують її розвиток і позбавляють життя. Це може бути побиття, катування, штовхання, удари, ляпаси, припалювання гарячими предметами, рідинами, запаленими цигарками, кусання. Фізичне насильство – це також і залучення до вживання наркотиків, алкоголю, пропонування їй отруйних речових або медичних препаратів, які викликають одурманення (наприклад, снодійного, не прописаного лікарем), а також спроби задушення та потоплення.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Сексуальне насильство чи розбещення – це використання дитини дорослою людиною чи іншою дитиною для задоволення своїх сексуальних потреб чи отримання вигоди.         До сексуального розбещення належать також і залучення дитини до проституції, порнобізнесу, оголення перед дитиною .       

Номер слайду 12

Психічне (емоційне) насильство – це постійні або періодичні словесні образи, погрози від батьків, опікунів, учителів, вихователів, приниження людської гідності, звинувачення у тому, в чому дитина невинна, демонстрація нелюбові,ворожості. До цього виду насильства належать також постійна брехня, обман дитини (внаслідок чого вона втрачає довіру до дорослого), а також ситуації, коли вимоги до дитини не відповідають її віковим можливостям. На жаль, у нашій культурі постійна критика та ігнорування дитини не вважаються насильством. Але психічне (емоційне) насильство – найпоширеніше!

Номер слайду 13

 Нехтування інтересами і потребами дитини (депривація) – відсутність належного забезпечення основних потреб дитини в їжі, житлі, вихованні, медичній допомозі з об’єктивних причин (бідність, психічні хвороби, недосвідченість) і без них. Типовим прикладом зневажливого ставлення до дітей є залишення їх без догляду, що часто призводить до нещасних випадків, отруєнь та інших небезпечних для життя  і здоров’я ситуацій.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Жорстоке поводження з дітьми в школі може стати причиною суїциду. Згідно з дослідженням ВООЗ, з усіх європейських країн найбільшу кількість злочинів, скоєних молоддю, реєструється в Росії: на кожні 100 тис. смертей молодих людей доводиться 16 випадків, коли діти вбивають дітей.

Номер слайду 17

– На що найчастіше скаржаться діти?–Часто доводиться чути від дітей наступне: «Однокласник змушує мене робити за нього уроки і погрожує розправою»; «Сусід по парті після уроків у роздягальні б’є мене, а я не вмію битися»; «Дівчинки дражнять мене з-за немодною одягу, а хлопчаки затягують у туалет і чіпляються»; «Я у цьому класі новенька, і ніхто з однокласниць не хоче зі мною дружити»; «Однокласник дражнить мене і постійно намагається вдарити»; «Вчителька при всьому класі прочитала мою переписку з однокласницею, і тепер все над нами сміються»; «Під час уроку вчителька б’є мене по руках лінійкою, якщо я пишу негарно». Почастішали останнім часом випадки звернення за медичною допомогою дітей-підлітків з тілесними ушкодженнями, завданими однолітками.

Номер слайду 18

– Одного разу донька моєї сусідки, п’ятикласниця, поскаржилася мені на цькування з боку однокласників. Її спочатку доводили до сліз, а потім дружно ігнорували. Важко передати, як страждала ця дівчинка… Вам доводилося стикатися з подібним явищем?– Описану ситуацію психологи називають буллінгом,який являє собою справжній терор по відношенню до дитини з боку групи однокласників. Це може бути фізичний буллінг – поштовхи, смикання за волосся, псування майна дитини; вербальний – образливі насмішки, принизливі прізвиська або соціальний – у вигляді бойкоту.

Номер слайду 19

Найчастіше це явище зустрічається серед дітей 11-12 років: саме в цьому віці виникає потреба в приналежності до групи. У школі, де діти просто зібрані разом і у них немає спільної об’єднує їх цілі, як, наприклад, у якомусь творчому гуртку, буллінг – часте явище. В останні роки випадки буллінга стали спостерігатися і в молодшій школі.

Номер слайду 20

– Тобто буллінг – це емоційне і фізичне шкільне насильство. – Дитина стає замкнений. Задума, відсутність апетиту, неспокійний сон, нічні кошмари, знижений настрій і апатія повинні навести батьків на думку, що в школі не все в порядку. Насторожувати мають суїцидальні висловлювання. Частішають скарги на головні болі, нудоту, розлад стільця – одним словом, дитина вигадує причини не піти в школу. Злість, зганяє образу на батьків, родичів і тих, хто слабше його, – молодших членів сім’ї, домашніх тварин. Успішність у школі падає. Дитина приходить додому з синцями, саднами; портфель, книжки, зошити – в «аварійному» стані. Особливо має насторожити батьків пропажа грошей, цінних речей: можливо, дитина намагається відкупитися від кривдників.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

– На жаль, від жорстокого поводження не застрахований жодна дитина, але тривалі спостереження експертів дозволили визначити групи ризику, критерії якої допомагають виявити дітей, найбільш схильних виявитися жертвою шкільного насильства. В першу чергу це діти із захворюваннями, для яких характерні фізичні недоліки, функціональні розлади. Наприклад, діти зі зниженим слухом, з порушенням зору, з-за якого їм доводиться носити окуляри, з ожирінням та порушеннями рухів, що часто зустрічається при дитячому церебральному паралічі. Діти з нетриманням сечі, епілепсією, заїкання, такі найбільш вразливі щодо насильства з боку однолітків. Кирпатий ніс, відстовбурчені вуха також можуть стати причиною насмішок.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Бесіда з учнями-  Які види насильства відчули ваші знайомі чи ви особисто? (усі варіанти відповідей дітей записувати на дошці).-  Що, на ваш погляд, відчуває жертва?- Які наслідки агресивних дій?

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Як зупинити насильство, що відбувається в школі (поза школою)Ігноруй, не відповідай емоційно, не «танцюй під дудку» ґвалтівника. Дай агресору можливість зупинитися (наприклад: «Якщо ти не зупинишся, я буду змушений все розповісти дорослим»). Залиш цю ситуацію, піди від неї в інше місце (наприклад, зміни свій маршрут). Це неознака слабкості! Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва! Ти захищаєш себе, своє здоров’я, своє життя!Якщо пункт 1 не спрацював, переходь до 2, якщо і він не спрацював, переходь до 3, далі – сміливо до наступного.

Номер слайду 30

Зберігай рівновагу і спокій!!! Ти маєш право захищати себе!!!

Номер слайду 31

Запитання дітям "Мозковий штурм" (відповіді записувати на дошці)    - До кого ви звернулися б, якщо, припустимо, стали жертвою систематичного жорстокого поводження і не змогли за себе постояти самостійно з причини дисбалансу сили? Кому ви довіряєте?

Номер слайду 32

Підсумок виховного заняття—Де ви можете застосувати отримані сьогодні знання?—Чи виправдались ваші очікування?—Що найбільше запам'яталося?—Яку частину заняття ви бажали б змінити?

Номер слайду 33

ВПРАВА” Мікрофон”Добрі слова моїм друзям

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Дякую за увагу!

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
pptx
Додано
8 січня
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку