Презентація "Виховання в учнів початкової школи стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності як важливий фактор формування соціально активної особистості".
Із досвіду роботи.
Формування позитивної мотивації до навчання у початкових класахІз досвіду роботи вчителя початкових класів Харіної ЛІ.
Номер слайду 2
«Усі наші задуми, усі пошуки й побудови перетворюються на прах, якщо в учня немає бажання вчитися. (В. Сухомлинський)
Номер слайду 3
Ситуація успіху Більшість дітей приходить до школи з бажанням «добре вчитися». У своїй роботі я намагаюся зробити все, щоб зберегти та зміцнити в дитині початковий інтерес до школи. Адже діти, що вчаться без бажання, не досягнуть більших успіхів, ніж діти, що хочуть вчиться. Одним з найдієвіших методів мотивації є створення ситуації успіху (відзначення кожного досягнення учня). Головне правило , яке я використовую,-якщо хвалити, то виконавця, якщо критикувати-то виконання. Позитивне оцінювання повинне стосуватися дитини, яка стала трішечки більше знати і вміти сьогодні, ніж учора.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Вимушене дистанційне навчання стало викликом для вчителів, здобувачів освіти та їх батьків. Організувати якісне вмотивоване навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто, адже дистанційна форма навчання передбачає доступ до інтернету, технічне забезпечення (комп’ютер, планшет, смартфон тощо)..
Номер слайду 6
Основні напрямки моєї роботи:- створення сприятливого психоемоційного мікроклімату на уроці;- індивідуалізації процесу навчання;- добір відповідних форм і методів роботи;- оптимізація памяті, уваги, мислення.
Номер слайду 7
Способи й методи стимулювання й мотивації, які я використовую на уроці:- нестандартний початок уроку;проблемне питання;діяльнісний метод навчання ( НПП « Росток»)- застосування творчих завдань;- створення ігрових ситуацій;- використання інтерактивних технологій, мультимедійних презентацій;- включення учнів в колективні, групові та парні форми роботи тощо.
Номер слайду 8
Діяльнісний метод навчання. НПП“ РОСТОК”. МАТЕМАТИКАКоли дитина навчається із задоволенням? Коли ій цікаво. Якщо спитати у моїх четверокласників , який урок подобається, більша частина дітей, я впевнена, скажуть- « МАТЕМАТИКА». Чому? Вони всі на високому рівні володіють предметом? Зовсім ні. Тому що «ДІЯЛЬНІСНИЙ» метод навчання дозволяє дитині самій шукати причини утруднення і способи їх подолання, відчувати свої досягнення у подолінні труднощів.𝑎2=𝑏2+𝑐2 =𝜋𝑟2
Номер слайду 9
Структура уроку математики за НПП « Росток» введення нового знання має вигляд
Номер слайду 10
Наведу приклад: Тема « Розв’язання нерівностей» Х більше за 290 . Варіанти відповідей різні. Як взнати, хто правий? Скласти алгоритм пошуку розв’язків. Тоді діти під керівництвом вчителя складають АЛГОРИТМ У ВИГЛЯДІ БЛОК-СХЕМИ і самостійно перевіряють свої припущення. Получають задоволення, якщо вони не хибні.
Номер слайду 11
Матеріал складний, але щоб зацікавити дитину, використовую ігрові форми, бліц- турніри, математичні ребуси, розшифровки , літературні вікторини, тощо. Скажете, які на уроці математики літературні вікторини?
Номер слайду 12
ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ
Номер слайду 13
Прийом «кластер»Кластер - це графічна організація матеріалу, яка пояснює зміст поняття. Виділяю ключові поняття теми, яка вивчається і діти вписують якомога більше слів, пов’язаних з даною темою.
Номер слайду 14
Прийом «кошик ідей»Умовно буде зібрано все те, що всі учні разом знають, те що вивчається.
Номер слайду 15
Стратегія «Дискусія»Дискусії і дебати дозволяють ефективно розв’язувати проблеми через самовираження, вчитися аналізувати ситуацію, добирати аргументи для розв’язання проблеми, розвивати комунікативні навички.
Номер слайду 16
Добір слів до кожної букви слова урок (або іншого до теми уроку)Опишіть наш урок, підібравши прикметники. У-нікальний. Р- розвиваючий. О- організований. К- корисний
Номер слайду 17
Вправа «Асоціативний кущ» ( урок літературного читання)Давайте спробуємо пригадати, що ви вже знаєте про поета, які асоціації у вас виникають при вимові його імені.
Номер слайду 18
дидактична гра на уроці
Номер слайду 19
Номер слайду 20
10 порад для підвищення мотивації школярів до навчання1. Створюйте комфортну психологічну атмосферу.2. Дізнавайтеся більше про своїх учнів.3. Визначайте «прозорі» цілі та знаходьте баланс у складності навчального матеріалу.4. Змінюйте форми роботи на уроках.5. Демонструйте практичну значимість та перспективу застосування знань.6. Влаштовуйте челенджі та проводьте змагання.7. Дивуйте учнів на уроці.8. Надавайте свободу вибору.9. Прислухайтеся до ідей учнів.10. Використовуйте систему винагород.
Номер слайду 21
Для заохочення дітей до цікавого навчання , я використовую на уроках такі доданки та платформи: