Взаємодія класного керівника з батьками для підтримки навчальних та виховних процесів

Про матеріал
Основа взаємодії класного керівника і сім'ї полягає в тому , що обидві сторони зацікавлені у вивченні дитини, розкритті та розвитку в ній найкращих якостей і властивостей .   Робота з батьками - невід'ємна частина системи роботи класного керівника. За своїм статусом класний керівник в - основний суб'єкт виховної роботи з батьками учнів. 
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

  В умовах кардинальних змін в соціальному житті країни , змін в галузі освіти, проблеми взаємодії родини і ліцею є особливо актуальними. Батьки і викладачі  - дві найпотужніші сили в процесі становлення особистості кожної людини, роль яких неможливо перебільшити. Сучасний педагог, який навчає і виховує учнів, поряд з батьками, стає дуже значущим дорослим для дитини, тому від його вміння взаємодіяти з сім'єю учня багато в чому залежить ефективність формування особистості здобувача освіти .

Номер слайду 3

Виховна робота не може будуватися без урахування того , що індивідуальність дитини формується в сім'ї.           Основа взаємодії класного керівника і сім'ї полягає в тому , що обидві сторони зацікавлені у вивченні дитини, розкритті та розвитку в ній найкращих якостей і властивостей .   Робота з батьками - невід'ємна частина системи роботи класного керівника. За своїм статусом класний керівник в - основний суб'єкт виховної роботи з батьками учнів. Він виробляє основну стратегію і тактику взаємодії школи та сім'ї у вихованні особистості учня; будучи фахівцем в галузі педагогіки і психології, допомагає батькам у вирішенні протиріч сімейного виховання, в коригуванні виховних впливів навколишнього соціального середовища. Класний керівник повинен виступати в ролі порадника, консультанта-фахівця, безпосереднього представника навчально-виховного процесу, здійснюваного ліцеєм.

Номер слайду 4

Функції класного керівника:

Номер слайду 5

Таким чином, можна сказати, що дані функції сприяють створенню нормального виховуючого середовища для організації ліцейного виховного процесу .

Номер слайду 6

Що стосується основних способів спілкування батьків і класних керівників , то виділяються такі способи взаємодії

Номер слайду 7

Форми роботи Індивідуальні відвідування на дому; запрошення в ліцей; індивідуальні консультації педагога; листування; Групові батьківський лекторій; тематичні консультації; класні учнівські  заходи; батьківські вечора.

Номер слайду 8

1. Відвідування сім'ї вдома Відвідуючи учнів вдома, з'ясовуються умови сімейного виховання. Інформація про мікрокліматі в сім'ї, про особливості ставлення до дитини, про орієнтацію батьків в питаннях виховання. Нас цікавлять умови життя дитини, ставлення до нього родичів, ставлення дитини до членів сім'ї. Не маючи цих відомостей, не можна надати учневі необхідної підтримки.

Номер слайду 9

При відвідуванні учня вдома дотримуються таких правил:

Номер слайду 10

 Запрошення до ліцею         Батьки запрошуються в тому випадку, коли треба поділитися радісною новиною, наприклад, дитина опанував тим навчальним матеріалом, який йому так важко давався. Для участі дитини в театральній постановці, треба допомогти йому виготовити костюм, повчити з ним слова ролі і т. д.         Потрібно намагатися не запрошувати батьків до ліцею для того , щоб поскаржитися на погану поведінку дитини або низьку успішність . Подібні запрошення викликають у батьків негативне ставлення.

Номер слайду 11

Індивідуальні консультації педагога              Це одна з найважливіших форм взаємодії класного керівника з сім'єю . Консультації проводяться для того, щоб подолати занепокоєння батьків, острах розмови про свою дитину. Вони сприяють створенню гарного контакту між батьками і вчителем .          Консультації проводяться в міру необхідності, часто з ініціативи батьків. В процесі бесід з батьками в неофіційній обстановці з'ясовуються необхідні для професійної роботи відомості (особливості здоров'я дитини; його захоплення, інтереси; поведінкові реакції; особливості характеру; мотивації навчання і т.д.).

Номер слайду 12

Групові форми  Батьківські вечори Батьківський вечір - це свято спілкування батьків. Вільна бесіда батьків один з одним, обмін досвідом вирішення різних ситуацій в своїх сім'ях допомагає інакше сприймати труднощі , краще зрозуміти індивідуальні особливості дитини, розширити можливості виховання. Групові  дитячі заходи  Протягом навчального року всередині групи зазвичай проводяться різні заходи (дні іменинників; чаювання, приурочені до якихось свят і т.д.). Подібні заходи сприяють зближенню батьків між собою, налагодження контакту між викладачем  і батьками.

Номер слайду 13

Батьківські збори  Найбільш поширеною формою роботи з батьками є батьківські збори .   Головним її призначенням є узгодження, координація та інтеграція   зусиль   класного керівника  і сім'ї у створенні умов для розвитку особистості дитини . Батьківські збори - одна з основних універсальних форм взаємодія ліцею  з родинами учнів та пропаганди психолого-педагогічних знань .  На зборах обговорюються проблеми життя групи  і батьківського  колективу.   

Номер слайду 14

 Батьківські збори включають  в себе   шість обов'язкових компонентів:                     Аналіз навчальних досягнень учнів групи. У цій частині зборів класний керівник знайомить батьків з результатами навчальної діяльності групи. З рекомендаціями педагогів - предметників.                     Знайомство батьків зі станом емоційного клімату в групі. Темою для розмови тут можуть бути взаємини учнів, зовнішній вигляд і інші питання.                     Психолого- педагогічна освіта. Компонент можна цей виділити в окремий пункт   зборів, але можна природним чином включити в структуру інших складових .                     Обговорення організаційних питань (екскурсії, класні вечори, придбання навчальної літератури та ін.).                     Рефлексія. Наприкінці батьківських зборів батьки оцінюють їх значимість, актуальність, корисність.                     Особисті бесіди з батьками.  

Номер слайду 15

Сім правил проведення батьківських зборів     Поважайте!     Допомагайте!      Пояснюйте!      Довіряйте!       Вчіться!       Запитуйте!       Дякуйте!

Номер слайду 16

Важливо! Говорити про проблеми, а не про персоналії. Відзначити успіхи і резерви. Ніяких обговорень конкретної дитини. Якщо хвалити, то всіх - за що - небудь. Класний керівник не диктує правильне рішення, а стимулює до його пошуку колектив батьків.

Номер слайду 17

Правила поведінки класного керівника на батьківських зборах  Зняти власне напруження перед зустріччю з батьками.  Дати батькам відчути вашу повагу і увагу. Переконати батьків у тому, що у ліцея  та сім'ї одні проблеми, одні завдання, одні діти.  Спробувати зрозуміти батьків, правильно визначити найбільш хвилюючі проблеми.  Словом і ділом допомогти батькам знаходити оптимальні шляхи і способи вирішення проблемних ситуацій, формувати у них впевненість у тому, що у вихованні дітей вони завжди можуть розраховувати на вашу підтримку і допомогу інших вчителів. Розмовляйте з батьками спокійно, доброзичливо, зацікавлено. Важливо, щоб батьки всіх учнів (і благополучних і «складних») пішли зі зборів з вірою у свою дитину.

Номер слайду 18

Висновки Робота з батьками - одна з найскладніших напрямків у професійній діяльності педагога.  Ліцей  може допомогти батькам при вирішенні ними багатьох питань виховання дітей, але він  не може конкурувати з сім'єю.  Батькам потрібна професійна підтримка, допомога і порада.

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

Номер слайду 20

Список літератури                Виховання і навчання дітей. Книга для учителя / За редакцією В.В. Воронкової. - М.: Шк. Прес, 1994. - 416 с.                Гордієнко Е. А., Юсупова Г. С. Спільна робота школи, сім'ям, Просвещение, 1995. - 55 с.                Дульнев Г.М. Навчально - виховна робота в школі: Посібник для вчителів / За редакцією Т.А. Власової та В.Г.Петрової. - М.: Просвещение, 2004. - 176 с.