Презентація Досвід роботи в пілотному класі

Про матеріал
Діяльнісний підхіх: від теорії до практики, застосування здобутих знань у практичній діяльності , інструменти цифрового вчителя на уроках інтегрованого курсу ЗБД в пілотному ласі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Діяльнісний підхід: від теорії до практики, застосування здобутих знань у практичній діяльності, інструменти цифрового вчителя на уроках інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» в пілотному класі. підготувала вчитель: І.І. ДУГАНОВА

Номер слайду 2

Забезпечити ефективну реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти в цілому і соціальної та здоров’язбережувальної галузі зокрема може сучасний учитель – компетентний, творчий, гнучкий, умотивований, харизматичний, готовий самовдосконалюватися. Для цього важливо: Наважитися. Не боятися зробити рішучий крок, не можна переступити провалля кількома маленькими кроками. Потрібно зважитися на зміни. Аналізувати. Постійно визначати сучасність, актуальність, практичну зорієнтованість, ефективність завдань та організації діяльності тощо. Створювати. Чужий досвід як одяг з чужого плеча. Звертати увагу на унікальний досвід колег, але самостійно створювати власний. Обдумувати. Керуватися здоровим глуздом, а не принципом «А я ще й так можу». Пробувати. Можливо, вдасться не з першого разу, але не помиляється той, хто нічого не робить. Вірити в можливості учнів і учні повірять в себе. Вірити в свої можливості, навчатися, прагнути…, творити.

Номер слайду 3

Упровадження соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі здійснюється відповідно до чинних нормативних документів. Основними документами, що забезпечують досягнення учнями/ученицями визначених Державним стандартом загальної середньої освіти результатів навчання, є освітня програма закладу загальної середньої освіти та модельні навчальні програми. На основі обраної модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» ми склали навчальний календарний план, який затвердили на педагогічній раді нашого закладу. Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 7-9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Андрук Н. В., Лаврентьєва І. В., Хомич О. Л.)https://drive.google.com/file/d/18 R9sa. Dpdi-yni. Jt7 Tdzi. Dks_5 Cc. SR7 P1/view?usp=drive_link підручник

Номер слайду 4

Зразок календарно-тематичного планування

Номер слайду 5

Реалізовуючи методичну проблему я ставлю собі за мету: виховання у дітей свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного, соціального , духовного та психічного здоров’я. Тому , керуючись в своїй роботі принципами взаєморозуміння і поваги, любові до дитини, формуючи життєтворчі та здоров'язбережувальні компетентності, допомагаю учням якнайповніше себе проявити, реалізувати свій творчий потенціал. Створення гуманної атмосфери, ситуацій успіху, психологічного комфорту в ході уроку сприяє формуванню бережного ставлення до здоров’я один одного, чуйності, вміння працювати в команді, сприяє саморозвитку та творчому зростанню учнів. Життєвотворча та здоров'язберігаюча спрямованість моєї діяльності як вчителя основ здоров’я передбачає:• створення такого освітнього простору, в якому кожна дитина мала б можливості для власного життєтворення та власної життєдіяльності ;• різні форми організації освітньої діяльності з урахуванням її психологічного і фізіологічного впливу на організм школярів; • розробку та реалізацію проектів і програм з формування культури здоров’я та профілактики шкідливих звичок;• педагогічну допомогу учням у формуванні доброзичливих і справедливих стосунків у колективі;• організацію заходів спрямованих на зміцнення здоров’я учнів і вчителів.

Номер слайду 6

Концепцією Нової української школи визначено наскрізні змістові лінії та обов’язкові результати навчання, спрямовані на досягнення учнями певних життєвих компетентностей. Виконуючи практичні вправи, передбачені навчальною програмою, розвиваю вміння робити власні узагальнюючі висновки. Глибину, творчий характер таких висновків обов’язково враховую при виставленні комплексної оцінки за урок. Практикую рецензування відповідей та висновків учнів іншими учнями. Домашні завдання даю переважно творчого характеру та диференційовані (за бажанням учня). Відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень намагаюся позитивно оцінити кожний крок учня. Використовую оцінку як інструмент підтримки і заохочення для досягнення позитивних змін у знаннях, вміннях і реальній поведінці. Найвищим балом оцінюється самостійний аналіз учнем інформації щодо збереження життя і здоров’я, правильний вибір моделі поведінки, конструктивне вирішення певної проблемної ситуації. Вважаю, що власне реальна діяльна поведінка людини у конкретній ситуації є підтвердженням набуття тих чи інших життєвих компетентностей. На жаль, добрий результат вимагає багаторазового вправляння, а на це часто не має часу.

Номер слайду 7

Кожен урок починаю із створення позитивної мотивації. Це може бути якийсь цікавий матеріал з даної теми, використання життєвих ситуацій ( реальні сюжети, події, ситуації з життя конкретної людини чи групи людей). Такі приклади часто пропонують самі учні. В межах формування навичок раціональної праці та відпочинку, з метою зняття напруги на уроці проводжу розвантажувальні хвилинки. Спрямовуючи свою роботу на формування у дітей безпечної поведінки, збереження і зміцнення здоров’я, приділяю увагу розвитку навичок самонавчання, самоконтролю, самоаналізу, оволодінню вміннями раціонального планування власної діяльності, виховую самостійність, творчу активність у вирішенні завдань, які трапляються в житті.

Номер слайду 8

Крім традиційних методів та прийомів намагаюся застосовуються інноваційні технології, інтерактивні форми, Активно впроваджую в освітній процес принципи ОДГ/ОПЛ за програмою «Демократична школа». Створила відеотеку з питань формування здорового способу життя.https://sites.google.com/view/7-class-zbd-dystanciika/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B0 сайт дистанційної освіти Здоров’я , безпека та добробут. Портал превентивної освіти http://autta.org.ua/ua/resources/Komplekt_ZBD/5klass

Номер слайду 9

Практикую проведення різноманітних типів уроку:

Номер слайду 10

При підготовці до уроку користуюся такими рекомендаціями:-Вчитуюся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.- Вивчаю матеріал цього розділу, питання, теми.- Формую задум і мету уроку.- Уявляю колектив даного класу, уявно малюю конкретних учнів. Уявляю психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагаюся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.- Продумую структуру уроку і зафіксовую все знайдене у плані – конспекті.- Після проведених уроків проводжу самоаналіз, а саме, даю відповіді на поставлені запитання: А)Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?Б) Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зуміла я акцентувати увагу учнів при його вивченні?В) Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи був вдалим їх вибір і поєднання?Г) Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів і т. д.

Номер слайду 11

У процесі викладання інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» перевагу необхідно надавати активним / інтерактивним, творчим гнучким формам та методам організації навчальної діяльності, що ґрунтуються на активній співпраці всіх учасників освітнього процесу, наприклад: роботі в групах, обговоренню, мозковим штурмам, розробці ментальних карт, сюжетно-рольовим іграм, екскурсіям, моделюванню розв’язання проблем, дискусіям, дослідженням, практичним роботам, проєктній діяльності тощо. Державний стандарт базової середньої освіти ґрунтується на засадах компетентнісного підходу до навчання. У процесі моделювання уроку педагог визначає, на формування яких компетентностей та їхніх складових буде зосереджена його педагогічна увага у межах певного навчального матеріалу. Основним інструментом реалізації компетентнісного підходу є :компетентнісно орієнтовані завдання. Важливо пам’ятати про одне з головних правил створення таких завдань: учень має зрозуміти, що його це стосується, має відношення до нього та близьких йому людей. Тільки особистісно значуще завдання досягне освітньої мети. Під час конструювання компетентнісно орієнтованого завдання вчителю варто враховувати особливості та змістове наповнення його структурних елементів, знати та уникати можливих недоліків формулювання

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Алгоритм створення компетентнісно орієнтованих завдань1. З’ясувати вік (клас) учнів та тему, в межах якої планується використовувати компетентнісно орієнтоване завдання.2. Визначити ключову компетентність та її компонент, на який буде спрямоване завдання відповідно до навчальної програми предмета.3. З’ясувати очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів, визначені навчальною програмою, на досягнення яких буде спрямоване компетентнісно орієнтоване завдання.4. Сформулювати проблему, яка матиме теоретичну або практичну значущість для учнів.5. Сформулювати зміст завдання, який передбачає самостійну пошукову діяльність учнів. 6. Запропонувати можливі джерела інформації для виконання завдання.7. Розробити критерії оцінювання / самооцінювання / взаємооцінювання результатів роботи. Поточна ситуація в країні впливає на сферу освіти, змушує вчителів зосереджувати увагу на використанні інформаційних технологій. Тому в сучасних умовах педагогу важливо раціонально та ефективно використовувати цифрові інструменти. Пропоную звернути увагу на деякі з них

Номер слайду 14

Формування мотивацій на уроках здоров’я, безпеки та добробуту шляхом використання різних засобів навчання. Щоб освітній процес для учнів був цікавим і ефективним,      впроваджую сучасні освітні педагогічні технології, що ґрунтуються на використанні методів інтерактивного навчання. На заняттях використовую елементи тренінгових методик: мозковий штурм – для генерування ідей та активізації діяльності учнів щодо розв’язання певної проблеми; рольову гру, яка дозволяє реалізувати творчий потенціал учнів;  моделювання проблемних ситуацій та їх вирішення, що показує, як учні можуть спостерігати, аналізувати, робити висновки, давати рекомендації щодо ситуацій із реального життя; дискусії – для заохочення до обговорення правил здорового способу життя, «мікрофон», інтерв’ю, роботу в малих групах, трійках, парах, які  сприяють розвитку комунікативності школярів, дають можливість учням класу відчути себе єдиною командою, забезпечують активну участь кожного учня, творчу співпрацю між собою та учителем. Відпрацювуємо з учнями на заняттях ключові уміння і навички щодо збереження життя і зміцнення здоров’я. Формуючи здоров’язбережувальну компетентність, не забуваю про емоційний комфорт на уроці, створити який допомагають позитивна мотивація, толерантне ставлення між учасниками освітнього процесу, психологічні розминки, «криголами», різноманітні руханки.

Номер слайду 15

На уроках залучаю учнів до використання Інтернет-ресурсів: Learning Apps – за його допомогою учні виконують інтерактивні вправи, QR-коди – використовують для пошуку потрібної інформації. Переглядаємо та обговорюємо  тематичні відеофільми, мультфільми, презентації. Темою власного педагогічного досвіду, який хочу представити, є : Формування мотивацій на уроках основ здоров’я шляхом використання різних засобів. Мотива́ція (з лат. movere) — спонукання до дії; динамічний процес фізіологічного та психологічного плану, керуючий поведінкою людини, який визначає її організованість, активність і стійкість; здатність людини діяльно задовольняти свої потреби. Мотивація до навчання – одна із головних  умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування мотивації у учнів до навчально – пізнавальної діяльності є однією з головних проблем сучасної школи. ЇЇ актуальність обумовлена оновленням змісту навчання, постановкою завдань формування у школярів прийомів самостійного набуття знань, пізнавальних інтересів, життєвих компетенцій, активної життєвої позиції.

Номер слайду 16

Основними способами формування мотивації на своїх уроках визначаю створення проблемних ситуацій, ситуації зацікавленості, ситуації успіху. Формування мотивації на моїх уроках проходить в кілька етепів. Наприклад:- на етапі створення вихідної мотивації  як спонукання до нової діяльності, підсилення акценту на майбутній роботі, здивування, зацікавленості на уроках - це притчі, які мають і повчальний зміст, і створюють майбутню картину уроку. -на  етапі посилення та підкріплення виниклої мотивації пропоную перегляд відеосюжетів, мультфільмів, соціальних роликів.- на етапі завершення уроку підкреслюю позитивний особистий досвід кожного учня, підкріплюю ситуації успіху, спільно з учнями визначаємо труднощі і вибираємо шляхи їх подолання.

Номер слайду 17

І вершиною успіху таких уроків є перехід учнів від зовнішнього мотивування до самомотивування. В цілому уроки спрямовую на формування мотивації до збереження та зміцнення здоров'я, через : - формування в учнів мотивації щодо дбайливого ставлення до життя і здоров’я, стійких переконань щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей;- виховання у підлітків бережливого, дбайливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей, потреби самопізнання та всебічного самовдосконалення;- ознайомлення учнів з основними принципами та закономірностями життєдіяльності людини в природному та соціальному середовищах, спрямованої на збереження життя і зміцнення здоров’я; - формування сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як провідної умови збереження і зміцнення здоров’я;- ознайомлення учнів з основними принципами, шляхами й методами збереження життя і зміцнення усіх складових здоров’я;- навчання методам самозахисту в умовах загрози для життя; самооцінки та контролю стану і рівня здоров’я протягом усіх років навчання;- розвиток життєвих навичок учнів, спрямованих на заохочення вести здоровий спосіб життя.

Номер слайду 18

Наші уроки – це уроки-тренінги, уроки, на яких відбуваються моделювання ситуацій, імітаційні та рольові ігри, оздоровчі вправи, самостійні роботи, практичні роботи, робота в групах та парах, різноманітні руханки, власні дослідження. Учні з задоволенням малюють малюнки до вивчених тем, складають поради, шукають додаткову інформацію. Роздумуючи, який відпочинок обрати і чи однаково корисний для здоров’я активний і пасивний відпочинок (тема «Хочеш бути здоровим – відпочивай!»), влаштовую дебати «Комп’ютер та Інтернет : «за» і «проти» .https://learningapps.org/watch?v=p6n71n6aa23

Номер слайду 19

При проведенні цих уроків використовую матеріалиhttps://learningapps.org/watch?v=puwtnsv3a23&fbclid=Iw. AR2 XLRUe9 Hv. Qo. GW30e. Ju. Onu. YTtb. YD8qi. ISDq8 No. Cd. Qjj6p5e. Czf. V-Va6zu. Y&authuser=0 інтерактивні вправи https://drive.google.com/file/d/1e0s. Jdi3 QW3w. Ak. Kit. Yb. I70tql-Vr. FPge. R/view?usp=drive_web&authuser=0 руханка. КАРТКИ ТАБЛИЦІ

Номер слайду 20

Відео – джерело нової інформації для школярів. Відеофільми допомагають збільшити словниковий запас та розширити кругозір, а також сприяють розвитку психічної діяльності учнів, і перш за все, уваги і пам'яті. Також, використання відео на заняттях підвищує мотивацію до навчання та активність учнів, створює умови для самостійної роботи. На мою думку, використання інформаційних технологій на уроках здоров’я, безпеки та добробуту допомагає змінити роль учня в уроці: з пасивного слухача він стає активним учасником процесу навчання. У цьому випадку відносини між учнем і вчителем змінюються у бік партнерських, а учень з об'єкта педагогічного впливу перетворюється на суб'єкта навчальної діяльності. Завдяки перегляду відео наш урок стає насиченим, цікавим, різноманітним, інтенсивним , що дозволяє досягти бажаного результату.

Номер слайду 21

Мультфільми, як ресурс для організації цікавих уроків  Включення перегляду мультфільмів на уроках здоров’я, безпеки а добробуту робить навчання яскравим, таким, що запам'ятовується, цікавим для учня будь-якого віку, формує емоційно позитивне ставлення до предмета. Досить цікавими є можливості включення ігрового моменту: зробиш правильні кроки - відкриєш картинку, складеш алгоритм дій у певній ситуації - врятуєш казкового героя. Спільно з героями мультфільмів учні формують навички безпечного і здорового способу життя, а також підвищується рівень знань дітей. Мультфільми на уроці дозволяють учням отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання. Такі моменти викликають у дітей емоційний підйом, навіть учні з середнім рівнем навчальних досягнень охоче працюють на такому уроці.

Номер слайду 22

Відеофільми до теми

Номер слайду 23

Конспект уроку (зразок)

Номер слайду 24

Номер слайду 25

На мою думку, саме цей предмет – є тим інтегрованим предметом, який дасть знання, допоможе набути вмінь, сформує навички прийняття рішень, навчить турбуватися про особисте здоров’я та безпеку, уникати факторів ризику, що можуть становити загрозу для власного і суспільного життя, здоров’я, добробуту. Учитель – завжди творець. Інакше не може бути. Таємниці успіху сучасного педагога вбачаю у закоханості у свій фах і свою справу, безперервному пошуку та удосконаленню, в умінні створювати на уроці атмосферу комфорту й довіри. Так приємно, коли діти бачать у тобі друга, довіряють найпотаємніше, бо переконані: учитель не зрадить, а підтримає, не осудить, а зрозуміє.

Номер слайду 26

При. ТЧі

Номер слайду 27

ІНТЕРНЕТ – РЕСУРСИ

Номер слайду 28

Конспект уроку «Наркоманія-знак біди»

Номер слайду 29

ВИСНОВОКВважаю, що використання інтерактивних технологій підвищує ефективність навчання, сприяє розвитку творчих здібностей школярів. При цьому організовується навчальна взаємодія учнів у парах і мікрогрупах, підкріплена високою зацікавленістю учнів до даного процесу. Таким чином, інтерактивне навчання забезпечує комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність: відбувається постійна взаємодія всіх учнів, тобто взаємонавчання . А ми навчаємося разом з дітьми і заради їхнього майбутнього !ДЯКУЮ ЗА УВАГУ !

Номер слайду 30

РОБОТИ УЧНІВ

Номер слайду 31

РОБОТИ УЧНІВ

Номер слайду 32

РОБОТИ УЧНІВ

Номер слайду 33

Руханка

Номер слайду 34

pptx
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку