МУКАЧІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СПЕЦІАЛІСТА ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ НА ЗАСІДАННІ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ Педагогічне звання: старший вчитель
Номер слайду 2
Формування здоров‘язберігаючої компетентності учнів з ООП засобами фізкультурно-оздоровчої роботи ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ
Номер слайду 3
. ЗМІСТ ПРЕЗЕНТАЦІЇ І. Особливості проведення уроків фізкультури з учнями з порушеннями зору. ІІ. Власний професійний досвід. ІІІ. Самоосвіта вчителя.
Номер слайду 4
І. Особливості проведення уроків фізкультури з учнями з порушеннями зору. 1. Загальні рекомендації Індивідуальний підхід: Врахуння ступеня та характеру порушення зору кожного учня (інформація від лікаря, батьків та самого учня). Безпека: Сворення безпечного середовища для занять (прибирання зайвих предметів, усунення нерівностей або небезпечних отворів на підлозі). Адаптація: Пристосування вправ та ігор відповідно до потреб учнів (Використання звукових сигналів, тактильних позначок, опису рухів та інструкцій). Співпраця: Заохочення співпраці між учнями, щоб вони могли допомагати один одному та відчувати себе частиною колективу. Позитивне підкріплення: Схвалення досягнень та зусиль учнів, створення атмосфери підтримки та заохочення.
Номер слайду 5
2. Адаптація фіичних вправ та ігор Орієнтування у просторі: Це корекційно-розвиткова робота по навчанню учнів орієнтуватися у спортивному залі або на майданчику за допомогою тактильних орієнтирів, звукових сигналів, маячків або жестів (доцільно спільно з учнями вивчити кілька жестів). Розвиток координації: Це також один із видів корекційної роботи по використованню фізичних вправ на розвиток координації рухів, рівноваги та просторового сприйняття. Ігри: Адаптація ігор та розваг з метою доступності для учнів з порушеннями зору (використання м'ячів з дзвіночками, звукових сигналів для позначення меж поля або напрямку руху). Легка атлетика: Учні з порушеннями зору можуть брати участь у змаганнях з бігу, стрибків у довжину та інших видах легкої атлетики, адаптованих до їхніх потреб. Плавання: Плавання є чудовим видом спорту для учнів з порушеннями зору, оскільки воно не потребує значної зорової координації. Терпіння та розуміння: Учням з порушеннями зору необхідно більше часу та підтримки для виконання вправ.
Номер слайду 6
3. Особливості спортивної роботи в початковій школі Вікова відповідність: Вправи та ігри повинні відповідати віковим особливостям учнів початкової школи, бути цікавими та доступними. Різноманітність: У заняття доцільно включати різні види фізичної активності: гімнастику, ігри, естафети, вправи з м'ячем та іншими предметами. Поступовість: Навантаження необхідно збільшувати поступово, враховуючи фізичну підготовленість дітей. Розминка: Розминка допомагає підготувати організм до фізичних навантажень, розігріти м'язи та запобігти травмам. Демонстрація вправ: Перед виконанням вправи її треба правильно продемонструвати, звертаючи увагу на техніку виконання. Контроль: остійний моніторинг за правильністю виконання вправ, вчасне виправлення помилок. Заохочення активності: Створення ігрової ситуації, використання елементів змагання. Завершення заняття: Виконання вправ на розслаблення та відновлення дихання.
Номер слайду 7
Важливо !!! Консультація з фахівцями – лікарями, тифлопедагогами, реабілітологами та іншими фахівцями, які допоможуть розробити індивідуальний план занять та адаптувати вправи відповідно до потреб учнів. П А М ‘ Я Т А Й М О
Номер слайду 8
ІІ. Власний професійний досвід. 1. ОСНОВНІ ЦІЛІ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ зміцнення та збереження здоров'я дитини; формування свідомого ставлення до власного здоров'я; використання інноваційних здоров'язберігаючих освітніх технологій та особистісно зорієнтованого підходу; формування позитивної мотивації на ЗСЖ; покращення рухових якостей учнів з порушенням зору; залучення в спільну рухову активність всіх учасників освітнього процесу.
Номер слайду 9
2. ФОРМИ І МЕТОДИ РОБОТИ 1. Фізичні вправи, адаптовані під вікові особливості та нозологію
Номер слайду 10
2. Ігри та розваги ГОЛБОЛ БАДМІНТОН V1
Номер слайду 11
3. Участь в загальнонаціональних спортивних проєктах
Спортивний челендж https://www.facebook.com/share /v/1EFjmW3nTd/ Руханка у вишиванках “Дякуємо ЗСУ” Проєкт “Повір у себе” Проєкт “Гімнастика для всіх” Чемпіонат України з пара л/атлетики V2
Номер слайду 12
4. Залучення педколективу до спільної з учнями спортивної діяльності
Номер слайду 13
5. Міжшкільні зв’язки
Номер слайду 14
ІІІ. Методична робота та самоосвіта вчителя 1. Моніторинг та вивчення чинної галузевої нормативно-правової бази. 2. Підвищення кваліфікації у встановленому порядку. 3. Участь у фахових проєктах. 4. Участь в методичній роботі закладу: м/о, наради, педради, семінари тощо. 5. Популяризація власного досвіду та досвіду роботи закладу на різних ресурсах.
Номер слайду 15
Нормативно-правова база Закони України: “Про охорону здоров'я”, "Про освіту", "Про фізичну культуру і спорт»; Державна національна програма "Освіта" ("Україна ХХI століття"); Цільова комплексна програма "Фізичне виховання – здоров’я нації»; Національна програма "Діти України»; Указ Президента України «Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року “Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація”; Державний стандарт загальної середньої освіти тощо.