Презентація екологічного Проекту "Опале листя: користь чи шкода?"

Про матеріал

Пропонується презентація екологічного проекту "Опале листя: користь чи шкода?". Використовується в позакласній роботі з предмету біології. Проект спонукає до бережливого ставлення до навколишнього серидовища.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Опале листя: користь чи шкода?” Керівник: Богачова Ірина Вікторівна. НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. №12 – ДНЗ»

Номер слайду 2

План1. Анотація2. Вступ2.1. Проблема спалювання опалого листя і сухої трави 2.2. Значення зелених рослин 3. Небезпека спалювання опалого листя і сухої трави 3.1. Шкідливість диму3.2. Вплив продуктів спалювання на здоров’я людини3.3. Загроза довкіллю4. Нормативна база5. Альтернатива спалюванню листя 6. Приготування і використання компосту7. Висновки 

Номер слайду 3

АНОТАЦІЯВ цьому проекті досліджено наслідки спалювання опалого листя і сухої трави. Розкрито небезпеку продуктів горіння для навколишнього середовища. Проаналізовано хімічний склад диму та його вплив на організм людини. Визначено альтернативний спосіб утилізації опалого листя. Запропоновані заходи стосовно зменшення випадків спалювання листя та сміття на території селища Димитрове.

Номер слайду 4

Проблема спалювання опалого листя і сухої трави. Кожного року восени постає питання: що робити з опалим листям? Вивозити чи палити? Звичайно, що легше останнє. Кожної осені власники господарств та присадибних ділянок селища збирають опале листя у купи та спалюють його. Спалення опалого листя призводить до забруднення повітря, проблем зі здоров’ям та небезпеку виникнення пожеж. В пік весняного і осіннього палів повітря в селищі стає важким і гірким, збільшуються випадки захворювань дихальних шляхів

Номер слайду 5

Значення зелених рослин. Зелені насадження є не тільки "легенями" планети, киснем яких дихає все живе на Землі. Вони також виконують важливу роль біологічного фільтру, який очищує навколишнє середовище. Подібно фільтрувальному паперу, вони затримують на собі величезну кількість забруднювачів, про що свідчать наступні показники. Так, листя рослин на 1 кг насаджень поглинають за сезон вегетації: 200-400 кг сірчистого газу5-10 кг вуглекислого газувід 14 до 65 г пилу 370-380 г свинцю. В цілому одне доросле дерево "чистить" майже 20 тис. м3 повітря на висоту до 10 м від поверхні ґрунту

Номер слайду 6

Шкідливість диму. При згорянні однієї тони рослинних залишків у повітря вивільняється біля 9 кг мікрочастинок диму. До їх складу входять пил, окиси азоту, чадний газ, важкі метали і низка канцерогенних сполук. В тліючому без доступу кисню листі виділяється бензопрен, що здатен викликати у людини ракові захворювання. Окрім того, з димом у повітря вивільняються діоксини – одні з найотруйніших для людини речовин. Додаткова проблема полягає в тому, що з листям як правило горить і безліч різноманітного сміття, що суттєво посилює забруднення атмосфери.

Номер слайду 7

Вплив продуктів спалювання на здоров’я людинивиникнення ракових клітинзапаморочення, головний біль та загострення респіраторних хвороб.погіршення роботи серцязагострення алергіїприступи астми

Номер слайду 8

Загроза довкіллюруйнація ґрунтового покривузбіднення ґрунтузнищення насіння і коріння трав’янистих рослинзнищення природної листяної підстилки загроза виникнення степових пожеж та пожеж в населених пунктах

Номер слайду 9

Нормативна база. КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИЗакон України “Про охорону навколишнього природного середовища”Закон України “Про охорону атмосферного повітря”Правила утримання жилих будинків та прибудинкових територій. Правила утримання зелених насаджень у містах та інших населених пунктах України. Кодекс України про адміністративні правопорушення

Номер слайду 10

Приготування і використання компосту Склали листя у купу шириною 2 м і висотою до 1 м. Утворилось три шари листя по 30-35см. Кожен з шарів присипався землею. В квітні, через 5 місяців компост дозрів. Це була однорідна темна розсипчаста маса, волога і перегнила. Цей компост додавали при висадці квітів на шкільній клумбі, пересаджуванні кімнатних рослин в класах та в якості прикореневої підкормки при обкопуванні плодових дерев в шкільному саду.

Номер слайду 11

Кількість листків

Номер слайду 12

Висновки. Дослідження проводилися протягом 8 місяців. Періодично, на початку кожного місяця, підраховувалася кількість листків рослин. Відстежувався початок цвітіння Сенполії знаходилися на підвіконнях в одній класній кімнаті і на одній стороні. Поливали квіти однаковою кількістю води, посаджені в однакові вазони. Аналіз досліджень показав, що на експериментальних рослинах швидше з’являлися нові листки і вони раніше на 5 днів почали цвісти. Розміри квітів на клумбах, які росли на ґрунті з компостом були більші ніж без компосту. І засохли влітку пізніше. Таким чином компост, який отримали з опалого листя можна використовувати як високоякісне органічне добриво у саду, при вирощуванні кімнатних рослин. на городі для підживлення ґрунту і підвищення його родючості. Компост покращить стан ґрунту, допоможе землі краще вбирати повітря та воду, зменшить ерозію ґрунту. Компост утримає у ґрунті вологу надовго, навіть у найспекотніші дні та забезпечать збереження гумусу та органічних речовин від вивітрювання. Використання компосту – це екологічно і економічно.

Номер слайду 13

В рамках виконання екологічного проекту нашого комплексу заплановано: кожен рік все опале листя на території комплексу переробляти на компост; проведення агітаційно-просвітницької діяльності; виступ дітей на батьківських зборах про шкоду спалювання листя і сміття звернення до селищного голови та селищної ради про недопущення порушень екологічного стану на селищі; створення екологічних сторінок в класних куточках; використання компосту для підкормки рослин

Номер слайду 14

Експериментальні рослини

Номер слайду 15

Шкільний квітник

pptx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку