Дана публікація дасть змогу ознайомитись із куточками нашої держави, виховуватиме почуття патріотизму та гордості за рідну державу. Стане в нагоді класним керівникам під час планування виховної, позакласної роботи
Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани.
М.Рильський
Екскурсія має тісний логічний зв'язок з попередніми та наступними уроками, але проводиться в іншій зовнішній та емоційній обстановці, ніж звичайний урок, а саме: серед природи, на виробництві, в музеї тощо. Екскурсії мають велике навчально-виховне значення. Без проведення відповідних екскурсій вивчення матеріалу набуває схоластичного характеру. К. Ушинський підкреслював, що чудовий краєвид має такий великий виховний вплив на розвиток молодої душі, з яким важко змагатися впливові педагога, що день, проведений дитиною серед гаїв і полів, вартий багатьох тижнів, проведених па навчальній лаві.
Екскурсії цінні тим, що на відміну від уроків у класі учні можуть сприймати природу безпосередньо різними органами чуттів. Діти бачать об'єкти в природному середовищі, спостерігають взаємозв'язок рослин і ґрунту, тварин і рослий. Це дає можливість сформувати уявлення про природу як єдине ціле, в якому всі елементи перебувають у тісному взаємозв'язку, утворюючи природний ланцюг.
Екскурсії до музеїв, культурних закладів, по історичних місцях розвивають естетичні почуття учнів, сприяють формуванню рис, властивих патріотові, націоналістові. У процесі екскурсійної роботи стимулюються такі важливі якості особистості, як почуття дружби і взаємовиручки, колективізму, взаємодопомоги. Для розвитку навчальних умінь, комунікативної діяльності велике значення має наступне обговорення результатів екскурсії, яке може здійснюватись на інших заняттях з теми.
Участь в екскурсійній роботі сприяє появі й розвитку пізнавальних інтересів, потреби в постійному підвищенні свого інтелектуального рівня, в безперервному навчанні, що дуже важливо з погляду розв'язання завдань, що стоять перед сучасною школою.
Виховне значення екскурсій полягає в тому, що спостереження взаємозв'язку і взаємообумовленості в природі виховує в учнів основи матеріалістичного світогляду, викликає інтерес і почуття любові до природи і рідного краю, виробляє навички роботи в колективі. Екскурсії сприяють вихованню естетичних почуттів і бережливого ставлення до природи й до наслідків людської праці, викликають почуття гордості за свою країну і народ, виховують патріотизм.
Тема: Екскурсія на виробництво. ТОВ «Уманський хлібзавод»
Мета: ознайомитись із виробництвом хліба та хлібобулочних виробів, виховувати повагу та шанобливе ставлення до людської праці, бережливе ставлення до хліба.
Тема: Екскурсія до музею ім. Черняхівського у с. Оксанина; музею Деревянка у с. Косенівка; музею Великої Вітчизняної війни у м. Києві
Мета:ознайомити учнів із життєвих шляхом героїв України І. Черняховського та К. Дерев’янка; подіями періоду Вітчизняної війни, виховувати почуття патріотизму, поваги до подвигу наших предків.
с. Косенівка, музей К. Деревянка
С. Оксанина, музей І. Черняхівського
Музей Великої Вітчизняної війни, м. Київ
Тема: Екскурсії «Уманщина славиться майстрами»
с. Полянецьке, майстер-клас «лялька-мотанка» ( майстриня Ірина Утяніна)
с. Полянецьке, майстер-клас «соломкарство» ( майстриня Ніла Салаутіна)
с. Пугачівка, майстер-клас «вовняна нитка» ( майстриня В. Альошкіна)
с. Громи, майстер-клас «гончарні вироби»( майстер О. Червонюк)
Мета: ознайомити учнів із майстрами Уманщини, техніками виконання виробів, розвивати уміння та навички самостійно виготовляти вироби, виховувати почуття патріотизму, шанобливого ставлення до духовної спадщини нашого народу
Лялька-мотанка
Соломкарство
Вовняна нитка
Тема:Екскурсія до м. Вінниці ( кондитерська фабрика «Рошен», музей-садиба ім. Пирогова, фонтани «Рошен»)
Мета: ознайомити учнів із визначними місцями м. Вінниці, музеєм-садибою лікаря Пирогова, побувати на виробництві кондитерських виробів, фабриці «Рошен», виховувати увагу, спостережливість, любов до рідного краю.
Тема: Екскурсія на виробництво. Фабрика ялинкових прикрас Клавдієво
( Київщина)
Мета: ознайомити учнів із виготовленням ялинкових прикрас шляхом знайомства із технологіями майстрів, виховувати повагу до людської праці.
Тема: Екскурсія до музею трипільської культури с. Легедзино
Мета: ознайомити учнів із історичним надбанням нашого народу, розвивати увагу, спостережливість, виховувати почуття патріотизму,любові до рідного краю.
Тема: Екскурсія до м. Одеса, оперний театр, катакомби
Мета: ознайомити учнів із історичними пам’ятками, розвивати увагу, спостережливість, почуття патріотизму за подвиги наших земляків, почуття прекрасного під час перегляду балету «Кармен-сюїта» в оперному театрі.
Тема: Екскурсії до м. Львова та Карпат
Мета: ознайомити учнів із місцевістю західного регіону України, розвивати увагу, спостережливість під час перебування у музеях, виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю.
Тема: Екскурсія до Польщі ( проекти «Співпраця з м. Гнєзно)
Мета: розширити кругозір учнів шляхом творчої співпраці з містом-побратимом Гнєзно, розвивати уміння та навички спілкуватись з однолітками під час змагань та конкурсів, виховувати шанобливе ставлення до культури та побуту інших держав
Тема: Екскурсія до м. Жашкова ( Жашківський кінний завод)
Мета: ознайомити учнів із історією створення Жашківського кінного заводу, краєвидами та місцевістю ферми, виховувати повагу до людської праці, любов до рідного краю
Тема: Екскурсія до м. Києва ( свято Масляна)
Мета: ознайомити учнів із традиціями та звичаями проведення свята проводів зими, виховувати шанобливе ставлення до традицій та звичаїв українців.
Тема: Екскурсія до м. Києва . Мамаєва слобода
Мета: ознайомити учнів із традиціями та звичаями проведення свята проводів зими, виховувати шанобливе ставлення до традицій та звичаїв українців
Тема:Екскурсія до м. Вінниці , смт. Вороновиця
Мета: ознайомити учнів із визначними місцями м. Вінниці, музеями, побувати на виробництві кондитерських виробів, фабриці «Рошен», виховувати увагу, спостережливість, любов до рідного краю.
Тема:Екскурсія по Шевченківських місцях (с.Моринці, с. Шевченкове, С. Будище)
Мета: ознайомити учнів.
Тема : Екскурсія до м. Одеса
Мета: ознайомити учнів
Екскурсія до музею води м. Київ .
Мета: отримати цікаву інформацію про гідросферу і водні ресурси України , познайомити з технологіями підготовки безпечної для здоров я води та раціональними методами іі використання.
Екскурсія в музей історії України у Другій світовій війні м. К иїв.
Мета: познайомити, яку роль відігравав український народ у створенні матеріальних і технічних умов забезпечення перемоги у Другій світовій війні,виховувати почуття гордості за український народ .
Екскурсія в село Буки ,ландшафтний парк .
Мета : познайомити з історією ландшафтного парку , з Поляною казок , відвідати міні – зоопарк ,виховувати бережливе ставлення до природи.
Екскурсія до Києво- Печерської лаври .
Мета:познайомити з історією лаври, виховувати духовність.
1