Елементи STEАM-освіти можна використовувати на уроках математики під час розв’язування задач, в проєктній роботі та позаурочній діяльності. Це можуть бути задачі про архітектурні споруди та пам'ятки рідного міста, світу; задачі біологічного, хімічного, фізичного та географічного змісту.
Прикладні задачіШкола замовила виготовити 20 стільниць для парт розміром 50 × 120 см. Вартість однієї стільниці складає 250 грн. Ми маємо 2 листи ДСП шириною 2м та довжиною 3м. Визначити, чи вистачить 2 листи та обрахувати загальну вартість замовлення, якщо фірма надає 10% знижку при замовленні на суму більшу 2000 грн. М
Прикладні задачі Біля магазина “Хвилинка” прорвало трубу і на місці працює аварійна служба ЖКП “Сяйво”. За 1 год екскаватор виймає 70 м3 грунту. За скільки годин екскаватор викопає траншею завдовжки 140м, завширшки 1м і завглибшки 2 м? Скільки пшениці можна перевезти з насіннєобробного заводу на машині, яка має кузов завдовжки 4м, завширшки 2м і завглибшки 5 дм, якщо 1м3 зерна має масу 8 ц? Під час опалювального сезону за добу в середньому сім’я Петренко спалює 2 оберемки дров розмірами 70х50х40 см. На яку кількість м3 слід зробити замовлення цій сім’ї у меблевої місцевої фірми для того, щоб заготовити дрова на сезон тривалістю 200 діб?М
Міжпредметні зв’язки. Давньогрецькою мовою веселка перекладається як iris, і цей корінь трапляється в багатьох сучасних словах. Іриси й півники — це назви однієї квітки, забарвленої в різні кольори. Райдужну оболонку ока латиною також називають ірис. Схоже називають хімічний елемент, що утворює різнобарвні сполуки, — Іридій.
Побудуйте прямокутний паралелепіпед. Назвіть його виміри. Скільки способів його побудови існує?Знайдіть його об’єм. Зменште його об’єм вдвічі, втричі. Скільки кисню міститься у прямокутному паралелепіпеді такого ж об’єму?Вчені з'ясували, що пластикові елементи Lego здатні зберігатися століттями — від 100 до 1300 років, в залежності від виду деталі та зовнішніх умов
Математика і біологія. Цікаві факти про використання ресурсів нашої планети. Кожної хвилини на нашій планеті: знищується понад 20 га тропічних лісів; використовується близько 160 л нафти; знищується 50 т родючого ґрунту через неправильне використання; виділяється більше ніж 12000 т вуглекислого газу в атмосферу. Людина кожної хвилини: використовує 14% річкових вод, повертаючи їх у довкілля у вигляді стічних вод; видобуває з надр і піднімає на поверхню близько 100 млрд.т. мінеральних руд; виплавляє понад 800 млн.т різних металів; вносить на поля понад 500 млн.т добрив і 4 млн.т пестицидів.
Для отримання одного аркуша паперу А4 потрібно від 15 до 21 г дерева. Для виготовлення 1 тони паперу потрібно загалом 2 тони деревини, тобто приблизно 17 дерев. Кожен підручник також має визначену норму ваги: для I–II класів — 300 г., III–IV класів — 350 г., V–VI класів — 450 г., VII–X класів — 500 г., XI–XII класів — 600 г. Збільшення ваги підручника можливе, але не більше ніж на 20 відсотків. Скільки деревини потрібно для виготовлення упаковки паперу формату А4?Скільки дерев потрібно спиляти, щоб надрукувати 15000 примірників з математики для 6 класу?
Недоліки та труднощі у впровадженні STEM-освіти. Великі затрати часу на підготовку уроку. Довготривалість проєкту. Недостатнє забезпечення навчальних закладів необхідними матеріальними ресурсами (конструкторами, комп’ютерами тощо). Нагальна потреба в підготовці та перепідготовці вчителів, які б могли працювати в даному напрямі і перевести процес впровадження STEM-освіти з поодинокого на масовий рівень.
