Презентація"Етнопедагогіка,її роль в організації педагогічного процесу "за В.Сухомлинським

Про матеріал
Презентація про переосмислення ідеї видатного педагога В Сухомлинського у контексті сучасних етнопедагогічних положень у контексті уроків української мови та літератури,виховних заходів.
Перегляд файлу

Етнопедагогіка - її роль в організації педагогічного процесу за В.Сухомлинським

image

Переосмислення ідеї видатного Педагога у контексті сучасних етнопедагогічних положень

        «виховання громадянина України;

        «виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної  мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй»

        врахування традиційних механізмів передачі етнокультурних цінностей, стереотипів поведінки та виховання

        формування  етнопедагогічної  компетентності

Формування людяності, доброзичливості

                        Єдність із                               image   Прищеплення

imageimageприродоюОсновні напрямки любові до землі

вирішення проблем

image

Формування людяності, доброзичливості як єдино можливу атмосферу дитячого колективу

image

формування емоційної культури

image

бути уважними, чутливими, толерантними, привітними

Формування людяності, доброзичливості як єдино можливу атмосферу дитячого колективу

imageimage   Класний керівник                              Учитель - предметник

● залучення до творчості; скласти розповідь за прислівʼям; укладання збірки місцевих лічилок. забавлянок, потішок; поширити поданий текст фразеологізмами; складання загадок;авторська колискова для братика;розігрування пʼєс “Дзеркало незвичайне”, “Щедрість”, “Дійсна дружба”,

                                                                                                                                                                           “Будемо                                                                    миротворцями”,

                                                                                                                                                                          “Увічливість                                                                           продовжує                                                                              життя”,

«Диригентською паличкою» «музики дитинства» є оптимізм, віра  в людину - невичерпне джерело творчої енергії, нервових сил,            “Дійсне добро - безкорисливе”. здоров’я вихователя та вихованця» Василь Олександрович        

Залучення до праці

“Ми не придумували цієї системи. Це одвічні традиції народної педагогіки: діти допомагають трудитися батькам, батьки не можуть у своїй праці обійтися без дітей; як тільки дитина навчилася нести своєю рукою ложку від тарілки до рота, вона працює - не для того, щоб потренуватися в праці, а тому, що ніхто з людей, які оточують дитину, без праці не уявляє собі життя»

Василь Сухомлинський

                              «                                 image

https://drive.google.com/ file/d/1qBrJm43WZYrbX

https://drive.gooon8h_D5aNKWVvz-L0x

gle.com/file/d/1kH/view?usp=sharing gb3twlpMskZzo1

imagehttps://drive.google.c om/file/d/1kAmQ3A P67CIFaqAxfh9yfM5YwXXIK06/view?us p=sharing

https://drive.google.com/file/d/1TNP eryV9hN8uWn81RK8lBuFPovbUOI

«Ми переконалися, що тільки завдяки праці, в якій є піт і мозолі, і втома, людське серце стає чуйним, ніжним. Завдяки праці людина стає здатною пізнавати навколишній світ серцем. Дитина-трудівник, підлітоктрудівник бачить людей зовсім не так, як той, хто не знає справжньої праці» В.Сухомлинський

image

https://drive.google.com/file/d/1fGJ

Mxoe4MqHKNUZNHzoqGs63cZ-wl

3WG/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rwuf

SGfeUX5UdviT67RidFuNFUQVZV

A4/view?usp=sharing

ttps://drive.google.com/file/d/1qcpL mxptaieqUKVWavHjp2YaVLIcntrW/ view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1TNP eryV9hN8uWn81RK8lBuFPovbUOI gi/view?usp=sharing

imageimageimageimageКолективна      творчість

В. О. Сухомлинський колективну творчість вважає засобом розвитку дитини та зняття напруження, створення творчого самопочуття учасників педагогічного процесу

Народні традиції в родинному вихованні

«Разом з почуттям гордості за свою працю для людей, - пише Василь Олександрович, - батьки передають заповідь народної педагогіки: бережіть створене дідами й батьками, дорожіть їхньою працею»

imageСтворення садиби-музею

Участь у Всеукраїнських  проєктах “Ткацтво.UA”,”Етноосвіта”, “ЛіраФест”

image

Етнопедагогічну компетентність вчителя  розглядають як різновид професійної компетентності педагога, особистісне утворення, що виявляє засвоєння фахівцем досвіду пізнавальної діяльності в галузі етнопедагогіки, емоційноціннісних відношень щодо нього, досвіду творчої діяльності в оперуванні етнопедагогічною інформацією, певного досвіду вирішення педагогічних проблем, пов’язаних із застосуванням на теоретичному та практичному рівнях надбань етнопедагогічної культури.

 На уроках української мови та літератури

        добираю тексти народознавчого змісту відповідно до календарно-обрядового циклу

        створюю компетентнісні завдання

        залучаю дітей до збору творів народної творчості нашого села

● працюємо над проєктами народознавчого характеру ● популяризую українську культуру, залучаю ліцеїстів до пошукової діяльності

image

imageimageКомпетентнісні завдання

Скласти розповідь за прислів!ям

          ●                        Продовжіть прислівʼяОдна головешка в печі гасне, а дві

imageimageimageІз своєї печі ……і дим не гіркий“Прислівʼя- педагогічні в полі горять На печі завжди ….червоне літо мініатюри”,-В.Сухомлинський

своїми міркуваннями,

                               розділові знаки                              зображення

https://drive.google.com/filЗнайдіть і запишіть три пісні про піч різних e/d/1Y0TClQbkejDo3rkML    imageжанрів ,створити презентацію. mjg4JHu0iyupGzk/view?us

p=sharing

Формування патріотизму

Етнопедагогічна компетентність учителя сприяє формуванню в учнів патріотизму, толерантності, емпатійності, які виявляються актуальними на сучасному етапі розвитку суспільства

imageВиразне читання Софії Катамай

Спільне виконання пісні “Музика рідного

дому”на Замковій горі у Львовіhttps://drive.google.com

/file/d/16QAcMXqf4DEIj https://drive.google.com/file/d/1 rPKU1fYE1SUcpWy5mf  kNJO_oLzPf84dql9u3eQ2cp_b/view?usp=sharing  MpD41Eh/view?usp=sharing

https://youtu.be/KuhlaT6eduI

https://youtu.be/WBlDYeRA89A?si

=Xj3YZMG0NWPpcMlp https://youtu.be/iFNwQyGb9rw

Конкурс “Я-журналіст” “Розкажи світові

                                                                               про незламність”    Конкурс “Поліські пересмішники”

image                                Єдність із природою    image                            Подорожі,екскурсії,

                                                                                                                                                            image               догляд за шкільною

Творчі роботи клумбою

«Від екології природи до екології душі »

 «Пізнання світу для маленької дитини починається з Уроки на шкільному Від краси природи — пізнання оточуючої її природи»

 «Квіткове розмаїття у нашому саду» подвірʼї до краси слова,  «Здоровий спосіб життя та методи зміцнення» музики і живопису

Гармонія життя людини, на думку українців, пов’язана із здоров’ям, з природою, здоров'я можна зберегти лише у єдності з природою, загартовуючись. М.Г. Стельмахович зазначає, що важливим засобом народної педагогіки вважаються “оздоровчі сили природи - сонячні промені, свіже повітря і вода.”

     І на думку В. О. Сухомлинського, якісному фізичному вихованню дітей сприяє гармонія з природою, життя в природі та за законами природи, дотримання режиму життєдіяльності, збереження природних пристосувань організму тощо. Сухомлинський теж споглядання, милування природою поєднував з трудовою діяльністю вихованців, націленою на збереження та примноження краси природи, намагався викликати у вихованців «гордість від того, що виросло власноруч посаджене дерево». Турботу «про живу природу» Василь Олександрович вважав умовою об’єднання, «становлення колективу”

image

Що ми залишаємо в серцях своїх дітей — залишаємо своїми ділами й словами, вчинками й почуттями? Чим ми запам'ятовуємося нашим дітям, чим підносимо себе в їхніх очах? Є єдина могутня духовна сила, яку ні з чим не можна порівняти, здатна закарбувати в душах наш образ —образ справжньої людської краси. Ця сила — велике багатство людського духу — любов. Творімо ж це багатство своїм життям.


 

 

pdf
Пов’язані теми
Класному керівникові, Презентації
Інкл
Додано
16 квітня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку