Етнопедагогіка - її роль в організації педагогічного процесу за В.Сухомлинським
Переосмислення ідеї видатного Педагога у контексті сучасних етнопедагогічних положень
➔ «виховання громадянина України;
➔ «виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй»
➔ врахування традиційних механізмів передачі етнокультурних цінностей, стереотипів поведінки та виховання
➔ формування етнопедагогічної компетентності
Формування людяності, доброзичливості
Єдність із Прищеплення
природоюОсновні напрямки любові до землі
Формування людяності, доброзичливості як єдино можливу атмосферу дитячого колективу
формування емоційної культури
бути уважними, чутливими, толерантними, привітними
Формування людяності, доброзичливості як єдино можливу атмосферу дитячого колективу
Класний керівник Учитель - предметник
● залучення до творчості; скласти розповідь за прислівʼям; укладання збірки місцевих лічилок. забавлянок, потішок; поширити поданий текст фразеологізмами; складання загадок;авторська колискова для братика;розігрування пʼєс “Дзеркало незвичайне”, “Щедрість”, “Дійсна дружба”,
“Будемо миротворцями”,
“Увічливість продовжує життя”,
«Диригентською паличкою» «музики дитинства» є оптимізм, віра в людину - невичерпне джерело творчої енергії, нервових сил, “Дійсне добро - безкорисливе”. здоров’я вихователя та вихованця» Василь Олександрович
“Ми не придумували цієї системи. Це одвічні традиції народної педагогіки: діти допомагають трудитися батькам, батьки не можуть у своїй праці обійтися без дітей; як тільки дитина навчилася нести своєю рукою ложку від тарілки до рота, вона працює - не для того, щоб потренуватися в праці, а тому, що ніхто з людей, які оточують дитину, без праці не уявляє собі життя»
Василь Сухомлинський
«
https://drive.google.com/ file/d/1qBrJm43WZYrbX
https://drive.gooon8h_D5aNKWVvz-L0x
gle.com/file/d/1kH/view?usp=sharing gb3twlpMskZzo1
https://drive.google.c om/file/d/1kAmQ3A P67CIFaqAxfh9yfM5YwXXIK06/view?us p=sharing
https://drive.google.com/file/d/1TNP eryV9hN8uWn81RK8lBuFPovbUOI
«Ми переконалися, що тільки завдяки праці, в якій є піт і мозолі, і втома, людське серце стає чуйним, ніжним. Завдяки праці людина стає здатною пізнавати навколишній світ серцем. Дитина-трудівник, підлітоктрудівник бачить людей зовсім не так, як той, хто не знає справжньої праці» В.Сухомлинський
https://drive.google.com/file/d/1fGJ Mxoe4MqHKNUZNHzoqGs63cZ-wl 3WG/view?usp=sharing |
https://drive.google.com/file/d/1rwuf SGfeUX5UdviT67RidFuNFUQVZV A4/view?usp=sharing |
ttps://drive.google.com/file/d/1qcpL mxptaieqUKVWavHjp2YaVLIcntrW/ view?usp=sharing |
https://drive.google.com/file/d/1TNP eryV9hN8uWn81RK8lBuFPovbUOI gi/view?usp=sharing |
В. О. Сухомлинський колективну творчість вважає засобом розвитку дитини та зняття напруження, створення творчого самопочуття учасників педагогічного процесу
«Разом з почуттям гордості за свою працю для людей, - пише Василь Олександрович, - батьки передають заповідь народної педагогіки: бережіть створене дідами й батьками, дорожіть їхньою працею»
Створення садиби-музею
Етнопедагогічну компетентність вчителя розглядають як різновид професійної компетентності педагога, особистісне утворення, що виявляє засвоєння фахівцем досвіду пізнавальної діяльності в галузі етнопедагогіки, емоційноціннісних відношень щодо нього, досвіду творчої діяльності в оперуванні етнопедагогічною інформацією, певного досвіду вирішення педагогічних проблем, пов’язаних із застосуванням на теоретичному та практичному рівнях надбань етнопедагогічної культури.
● добираю тексти народознавчого змісту відповідно до календарно-обрядового циклу
● створюю компетентнісні завдання
● залучаю дітей до збору творів народної творчості нашого села
Скласти розповідь за прислів!ям
● Продовжіть прислівʼяОдна головешка в печі гасне, а дві
Із своєї печі ……і дим не гіркий“Прислівʼя- педагогічні в полі горять На печі завжди ….червоне літо мініатюри”,-В.Сухомлинський
своїми міркуваннями,
розділові знаки зображення
https://drive.google.com/filЗнайдіть і запишіть три пісні про піч різних e/d/1Y0TClQbkejDo3rkML жанрів ,створити презентацію. mjg4JHu0iyupGzk/view?us
p=sharing
Етнопедагогічна компетентність учителя сприяє формуванню в учнів патріотизму, толерантності, емпатійності, які виявляються актуальними на сучасному етапі розвитку суспільства
Виразне читання Софії Катамай
Спільне виконання пісні “Музика рідного
дому”на Замковій горі у Львовіhttps://drive.google.com
/file/d/16QAcMXqf4DEIj https://drive.google.com/file/d/1 rPKU1fYE1SUcpWy5mf kNJO_oLzPf84dql9u3eQ2cp_b/view?usp=sharing MpD41Eh/view?usp=sharing
https://youtu.be/KuhlaT6eduI
https://youtu.be/WBlDYeRA89A?si
=Xj3YZMG0NWPpcMlp https://youtu.be/iFNwQyGb9rw
Конкурс “Я-журналіст” “Розкажи світові
про незламність” Конкурс “Поліські пересмішники”
Єдність із природою Подорожі,екскурсії,
догляд за шкільною
Творчі роботи клумбою
«Від екології природи до екології душі »
«Пізнання світу для маленької дитини починається з Уроки на шкільному Від краси природи — пізнання оточуючої її природи»
«Квіткове розмаїття у нашому саду» подвірʼї до краси слова, «Здоровий спосіб життя та методи зміцнення» музики і живопису
Гармонія життя людини, на думку українців, пов’язана із здоров’ям, з природою, здоров'я можна зберегти лише у єдності з природою, загартовуючись. М.Г. Стельмахович зазначає, що важливим засобом народної педагогіки вважаються “оздоровчі сили природи - сонячні промені, свіже повітря і вода.”
І на думку В. О. Сухомлинського, якісному фізичному вихованню дітей сприяє гармонія з природою, життя в природі та за законами природи, дотримання режиму життєдіяльності, збереження природних пристосувань організму тощо. Сухомлинський теж споглядання, милування природою поєднував з трудовою діяльністю вихованців, націленою на збереження та примноження краси природи, намагався викликати у вихованців «гордість від того, що виросло власноруч посаджене дерево». Турботу «про живу природу» Василь Олександрович вважав умовою об’єднання, «становлення колективу”