Формування інформаційної компетентності як вагомої складової фахової компетентності вчителя та інформаційної мобільності здобувачів освіти.
Номер слайду 2
Якщо ми навчаємо сьогодні так, як навчали вчора, ми крадемо у наших дітей завтра Філософ, психолог та реформатор освіти Джон Дьюї
Номер слайду 3
Інформаційна компетентність – це сукупність компетенцій, пов’язаних із роботою з інформацією у всіх її формах і представленнях, які дозволяють ефективно користуватись інформаційними технологіями різних видів як у традиційній друкованій формі, так і комп’ютерними телекомунікаціями, працювати з інформацією в різних її формах і представленнях як у повсякденному житті, так і в професійній діяльності.
Номер слайду 4
наявність мотиву досягнення мети, готовність і інтерес до роботи, постановка і усвідомлення цілей інформаційної діяльностінаявність знань, умінь і здатності застосовувати їх в професійній діяльності, аналізувати, класифікувати і систематизувати програмні засобидемонструє ефективність і продуктивність інформаційної діяльності, вживання інформаційних технологій на практицізабезпечує готовність до пошуку вирішення виникаючих проблем, їх творчого перетворення на основі аналізу своєї професійної діяльностіСкладові інформаційної компетентності вчителя
Номер слайду 5
Етапи формування інформаційних компетентностей, якіповинен проходити здобувач освіти під час роботи з інформацією
Номер слайду 6
Інформаційні мобільність – уміння переносити знання одного інформаційного середовища в інше, а також адаптувати і модернізувати технологію пошуку та обробки інформаціїПроцес формування інформаційної мобільності здобувачів освіти неможливий без відповідного рівня сформованості у них умінь та навичок роботи з інформацією
Номер слайду 7
На уроках вчителі використовують такі методичні прийоми, форми роботи та засоби як: Робота в парах і групах. Робота з підручником. Практичні вправи. Головоломки. Загадки та ребуси. Веб-квести. Мозковий штурм. Мікрофон. Аудіо-візуальні методи. Навчально-демонстраційні програми. Тести. Дидактичні та розвивальні ігри. Комп’ютерні тренажери. Метод проектів.Інтерактивну та віртуальну дошки Google Jamboard та Padlet . Сервіси Google (Gmail, Google Drive, Calendar, Sites, Youtube, Hangouts, Google Meet, Google Forms, Google Документи, Презентації, Таблиці, Карти).Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ Learning. Apps. Хмари тегів Loupe Collage, Tagul, Image. Chef. Онлайновий сервіс Mentimeter, My. Heritage. Формування інформаційної компетентності відбувається в процесі різноманітних видів діяльності на уроках та поза уроками: активних, інтерактивних, індивідуальних, групових. Вчителі приділяють велику увагу формуванню медіаграмотності здобувачів освіти
Номер слайду 8
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Сильні сторони. Слабкі сторони. Використання єдиної платформи Coogle Workspace for education. Робота здобувачів освіти в синхронному та асинхронному режимі. Використання віртуальних та інтерактивних дошок Google Jamboard та Padlet. Викаристання сервісів Coogle вчителями та учнями. Розвинена у здобувачів освіти невповній мірі самостійність, дослідницькі уміння, рефлексія власної діяльності, навички критичного мислення. Неспроможність в достатній мірі застосовувати інформацію для вирішення практичних завдань. МожливостіШляхи подолання. Синхронізація роботи всіх учасників навчального процесу за допомогою можливостей Coogle Календаря. З метою дотримання академічної доброчесності розробка власних завдань(тестів) вчителями. Створення домашніх завдань спрямованих на пошук інформації та роботу з нею, які потрібно оформлювати здобувачам освіти в Google Документах, Презентаціях, Таблицях, Картах, що підготує їх до навчання у вищих закладах освіти. Проведення уроків з елементів STEAM. Проходження вчителями курсів чи вебінарів з медіаграмотності та безпеки в Інтернеті. Використання віртуальних лабораторій, навчальних сервісів (https://www.mozaweb.com/uk/), інтерактивних симуляцій для природничих наук і математики (https://phet.colorado.edu/uk/) та фізичного моделювання (https://www.myphysicslab.com/index-en.html )здобувачами освіти та вчителями. Проведення на уроках вправ для розвитку медіаграмотності учнів. Постійний саморозвиток вчителів.
Номер слайду 9
Висновок Формування у учнів інформаційної компетентності задовольнить основну вимогу до якості сучасної освіти - уміння орієнтуватися в світовому інформаційному просторі, володіння навичками роботи з великими і постійно змінними масивами інформації, володіння інформаційною культурою.
Номер слайду 10
Використані джерела. Грицька Т. С. Етапи формування інформаційних компетентностей учнів // Комп’ютер у школі та сім’ї. 2010. № 1. – С. 41-42. Вправи для формування медіаграмотності учнів [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://naurok.com.ua/vpravi-dlya-formuvannya-mediagramotnosti-uchniv-159559.html. Формування інформаційної компетентності учнів в умовах творчого використання інформаційно-технологічних методів навчання [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://naurok.com.ua/formuvannya-informaciyno-kompetentnosti-uchniv-v-umovah-tvorchogo-vikoristannya-informaciyno-tehnologichnih-metodiv-navchannya-129005.html