Презентація «Город на підвіконні»

Про матеріал
Городи на підвіконні в дитячому садку сприяють розвитку допитливості і спостережливості в дітей, вони допомагають краще пізнати життя рослин. Дана форма роботи дає можливість розширити уявлення малят про рослини, як живі організми, про умови, необхідні для їх росту і розвитку, розвивати естетичні почуття, уміння радіти красі вирощуваних рослин та результатом своєї праці. І все ж, не тільки достатком славляться грядки на вікні, а й можливістю живого спілкування з рослинами!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Город на підвіконні»Підготували вихователі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 11 «Світлячок» Свистун Катерина Костянтинівна. Ворочек Тетяна Сергіївна

Номер слайду 2

Характеристика проекту :- За метою проектної діяльності – пізнавально-дослідницький;За змістом – інтегрований;За кількістю учасників – груповий;За тривалістю – довгостроковий;За характером контактів – у межах групи, з батьками. Учасники проекту: старшої групи, вихователі, батьки.

Номер слайду 3

Мета проекту : - Виховувати у дітей бажання брати участь у трудовій діяльності;- Навчити саджати рослини;- Вчити поливати рослини;- Дати уявлення про вирощування рослин;- Спостереження за зростанням рослин;- Виховувати бережливе ставлення до рослин;- Залучати батьків до активного життя дошкільного закладу в рамках організації та реалізації проекту;- Формувати у дітей пізнавальний інтерес до рослин;- Організація художньо-продуктивної творчої діяльності;

Номер слайду 4

Завдання проекту:- Долучати дітей до виконання посильних трудових дій;- Розвивати інтерес до рослинного світу;- Збагачувати, розширювати та активізувати словниковий запас дітей за рахунок загадок, прислів’їв, казок, віршів про овочеві культури;- Формувати позитивні взаємовідносини дітей з дорослими та однолітками.

Номер слайду 5

Етапи проектуІ етап – підготовчий 1. Створення умов для проекту «Город на підвіконні».2. Вивчення методичних посібників та літератури з даної теми.3. Підбір художньої літератури (прислів’я, приказки, вірші, казки, загадки, ігри).4. Обговорення з батьками «Беремо участь у проекті «Город на підвіконні»».5. Складання перспективного плану6. Залучення батьків до придбання необхідних матеріалів (ґрунт, насіння).7. За допомогою батьків зібрати колекцію насіння.8. Створення папки (щоденника) спостережень за ростом рослин.

Номер слайду 6

ІІ етап – основний (реалізація проекту)Мета: формувати уявлення дітей про будову рослин; етапи росту культурнихрослин; вчити розпізнавати насіння різних видів рослин; формувати пізнавальні, практичні і творчі вміння; виховувати етичні та естетичні почуття; розвивати мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; встановлення партнерських відносин між педагогом, вихованцем і батьками. Заходи для реалізації проекту: 1. Бесіди: 1.1. Тема: Що таке город і що на ньому росте Мета: вчити розрізняти предмети на городі; познайомити з трудовою діяльністю на городі; розширювати словниковий запас дітей; розвивати ігрові навики; продовжувати знайомити з назвами предметів оточуючого середовища (рослини на городі); сприяти розвитку мовлення. 1.2. Тема: Що таке «Город на підвіконні» Мета: ознайомити дітей з культурними рослинами, які можна вирощувати на підвіконні; ознайомити з умовами необхідними для вирощування рослин на вікні. 1.3. Тема: Насіння Мета: виявити зовнішні відмінності насіння один від одного. 2. Дослідницька діяльність: 2.1. Тема: Будова рослин Мета: Закріпити знання дітей про те, що рослини мають стебло, корінь, квітку, лист; ознайомити з тим, що листок – джерело життя рослини; вчити дітей спостережливості; виховувати бережливе ставлення до природи. 2.2. Тема: Зростання і розвиток рослин Мета: вчити дітей спостерігати за зростанням рослин, помічати зміни у їх розвитку; з'ясувати значущість кожної частини рослини; виховувати дбайливе ставлення до природи. 2.3. Тема: Вода і рослини Мета: встановити наскільки вода необхідна для росту рослин. Матеріал: 2 контейнери з землею і пророслими паростками (1 поливають регулярно, 2-й зовсім не поливають) 2.4. Тема: Сонце і рослини Мета: визначити роль сонця в житті рослин. Матеріал: 2 контейнери з землею і пророслими паростками (1 стоїть на сонці, 2-й помістити в темне місце) 2.5. Тема: Ґрунт і рослини Мета: виявити властивості ґрунту: має вагу, чорного кольору, сиплеться. Матеріал: ґрунт у контейнерах. 2.6. Тема: Догляд і рослини Мета: визначити наскільки рослини потребують догляду людини. Матеріал: 2 контейнери з землею і паростками ( 1 діти поливають, підпушують землю, обирають сонячне місце, 2-й не поливають, не підпушують землю, поставили у темне місце)

Номер слайду 7

3. Практична діяльність: Мета: дати поняття про те, що форма і кількість насіння у різних рослин різна; продовжувати вчити дітей правильно робити висновки про створення придатних умов для рослини (вода, світло, ґрунт); вчити помічати зміни, які відбуваються при рості висадженого насіння; викликати інтерес до овочевих культур. 3.1. Відбір і посів насіння. 3.2. Створення «Колекції насіння» 3.3. Полив, догляд і спостереження за культурними рослинами. 3.4. Ведення щоденника спостережень. 4. Екологічні заняття: 4.1. Тема: Насіння Мета: формувати уявлення дітей про різноманітність посівного матеріалу; закріпити вміння розпізнавати насіння овочів за зовнішнім виглядом і правильно їх називати; активізувати мовлення дітей. 4.2. Тема: Перші сходи Мета: дати уявлення про зростання і розвиток рослини, його послідовності і встановлення зв'язків між зростанням рослини та умовами навколишнього середовища; сприяти накопиченню дітьми досвіду уважного і дбайливого ставлення до зростаючих рослин; формувати інтерес до дослідів і експериментів; поповнити словник дітей новими словами. 4.3. Тема: Світ овочів Мета: уточнити знання дітей про овочі та їх ознаки; розвивати логічне мислення; вчити правильно вживати узагальнюючі слова; слухати питання та давати відповіді; активізувати в активному словнику назви овочів, їх ознаки; розширити поняття дітей про взаємозв’язок людини з природою; виховувати пізнавальний інтерес до рідної природи; заохочувати до праці в довкіллі. 4.4. Тема: Овочі і фрукти – здорові продукти Мета: розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть; формувати знання про те, як люди їх вживають, яку приносять користь; вчити визначати овочі та фрукти на смак, називати їх колір; розвивати уважність, спостережливість; виховувати допитливість.

Номер слайду 8

Ігрова діяльність:

Номер слайду 9

6. Художньо – продуктивна діяльність: Мета: розширити та уточнити знання дітей про овочі; закріплювати вміння розміщувати вирізані елементи на основі, акуратно наклеювати; виховувати навички колективної співпраці, обговорювати свої дії з іншими дітьми.6.1. Розфарбовування картинок з теми Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти олівці за кольором, називати їх; закріплювати знання назв овочів і фруктів. 6.2. Ліплення «Морквинка» Мета: вчити дітей впізнавати овочі у натуральному вигляді, називати їх; продовжувати вчити розкочувати із пластиліну палички, з’єднувати пластилінові деталі шляхом притискання; формувати інтерес до роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук. 6.3. Малювання «Цибуля» Мета: розвивати естетичне сприйняття навколишніх предметів; формувати вміння розрізняти колір олівців; малювати різні лінії. 6.4. Аплікація «Тарілка з овочами»

Номер слайду 10

7. Розвиток мовлення. Мета: викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них; поглибити і розширити знання про цибулю, часник, помідори, огірки, перець; розширювати словниковий запас з теми; розвивати зв’язне мовлення. 7.1. Читання казок «Ріпка», «Вершки і корінці», «Як овочі головного обирали», «Ходить гарбуз по городу». 7.2. Розповіді дітей «У нас на городі», «Як ми робимо салат», «Як ми варимо борщ». 7.3. Відгадування загадок про овочі і фрукти. 7.4. Розучування прислів’їв і приказок. 8. Робота з батьками: 8.1. Консультація для батьків «Допомога дитини на городі». 8.2. Консультація для батьків «Здорове харчування».

Номер слайду 11

ІІІ етап – заключний1. Зробити аналіз проведеної роботи.2. Оформити щоденник спостережень.3. Презентація проекту «Город на підвіконні».

Номер слайду 12

Література 1. Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. [та ін.] Дитина: освітня програма для дітей від 2 до 7 років. – К.: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. – 304 с.2. Волосникова Т. В. Основи екологічного виховання дошкільнят//Дошкільна педагогіка. – 2005. - №6. – с. 16-20.3. Каспарова Ю. Енциклопедія дошкільника: природа. – Х.: Видавництво «Ранок», 2017. – 32 с.4. Трембак К. С., Шевцова О. А. Екологічне виховання в ДНЗ. – Х.: Вид. група «Основа», 2016 – 223 с.5. Яришева Н. Ф. Методика ознайомлення дітей з природою. – К.: Вища школа, 1993. – 255 с.

pptx
Додано
13 липня 2021
Переглядів
4783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку