відкритий урок для 5кл
вивчення нової теми з додаванням місцевого матеріалу природоохоронного заказника загальнодержавного значення "Товтрівська стінка"
Уявіть, що ви з найближчим другом висадилися на місяць. Як треба розмовляти (тихо чи голосно), щоб ви почули один одного? Відповідь(Ми знаємо, що на Місяці немає повітря, тому звук не може бути переданий. Як би ми не розмовляли, однаково ми не почуємо один одного. Єдиний вихід – розмовляти жестами). Астрономічний міні – практикум
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
ГРУНТОУТВОРЕННЯГірські породи → Температура → Вода → Вітер → Бактерії → Рослини → Тварини
Номер слайду 16
І Верхній шар ІІ шар (менше гумусу) ІІІ шар (солі заліза і алюмінію) ІV шар (материнська порода)
Номер слайду 17
Дослідження складу ґрунту. Будемо визначати виконуючи завдання журналу дослідника (робочий зошит ст 47)
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
перегній
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Особливості різних грунтів
Номер слайду 25
Номер слайду 26
У складі піщаних ґрунтів переважає пісок. Вода легко проходить через такий ґрунт і не затримується у верхньому його шарі..
Номер слайду 27
Глинисті ґрунти переважно складаються з глини і мають достатній запас поживних речовин
Номер слайду 28
Різноманітність ґрунтів України
Номер слайду 29
Підзолисті грунти за кольором нагадують попіл. Вони мають незначний вміст гумусу (1-3%), достатньо зволожені.
Номер слайду 30
Сірі лісові грунти багатші на поживні речовини, ніж підзолисті
Номер слайду 31
Каштанові ґрунти назвали так через коричневий колір. Вони здатні забезпечувати рослини поживними речовинами.
Номер слайду 32
Про солончакові ґрунти також говорить їхня назва. В них підвищений вміст солей. На таких ґрунтах рослинність бідніша, ніж на чорноземах.