Мета уроку: навчальна : ввести поняття «імпульс тіла»; навчити застосовувати їх до аналізу явища взаємодії тіл в найпростіших випадках; домогтися засвоєння учнями формулювання закону збереження імпульсу; розвиваюча: розвивати життєву компетентність учнів шляхом ознайомлення з практичним застосуванням закону збереження імпульсу; формувати вміння аналізувати, встановлювати зв’язки між елементами змісту раніше вивченого матеріалу з основ механіки. виховна: стимулювати бажання постійно поповнювати свої знання; підтримувати інтерес до предмета.
Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань III. Повідомлення теми, мети й завдань уроку IV. Мотивація навчальної діяльності V. Сприймання й первинне осмислення нового матеріалу VI. Закріплення нового матеріалу VII. Підбиття підсумків уроку VIІI. Домашнє завдання
“Імпульс тіла” Імпульс тіла -- векторна фізична величина, що є мірою механічного руху, чисельно дорівнює добутку маси тіла на швидкість його руху. Імпульс сили -- векторна фізична величина, що є мірою дії сили за певний проміжок часу. Зміна імпульсу тіла дорівнює імпульсу сили. При взаємодії тіл їх імпульси можуть змінюватися.
Закріплення вивченого матеріалу Запитання. Дайте визначення імпульсу тіла. У яких одиницях його вимірюють? Дайте визначення імпульсу сили. У яких одиницях його вимірюють? Сформулюйте другий закон Ньютона, використовуючи поняття імпульсу сили та імпульсу тіла. Яку систему можна вважати замкненою? Сформулюйте закон збереження імпульсу. Доведіть закон збереження імпульсу для двох тіл.