Розробка та створення

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Індивідуальна навчальна програма. Індивідуальний навчальний план.Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

Номер слайду 2

Основна мета загальноосвітнього навчального закладу, в якому впроваджується інклюзивне навчання, - надання індивідуально-орієнтованої педагогічної, психологічної та соціальної допомоги дітям, що мають особливі освітні потреби.

Номер слайду 3

Навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх на-вчальних закладах на основі застосування особистісно зорієнтованих методівнавчання визначено Порядком організації інклюзивного навчання в загально-освітніх навчальних закладах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів. України No 872 від 15 серпня 2011 року, що на практиці забезпечується шляхомскладання «Індивідуальної програми розвитку дитини».

Номер слайду 4

Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактомміж педагогічним колективом та батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг та форм підтримки.

Номер слайду 5

1. Складання індивідуального навчального плану

Номер слайду 6

Для дітей з особливими освітніми потребами, які мають інтелектуальні порушення, та з комплексними порушеннями розвитку (порушення слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанніз розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку на основі робочого навчального плану школи розробляється індивідуальнийнавчальний план з урахуванням рекомендацій ІРЦ та на основі Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.

Номер слайду 7

Відповідно до принципу структурування освіти навчальний план повинен враховувати особливості психічного розвитку дітей; базові основи загальної освіти, на яких будуються всі загальноосвітні й спеціальні програми; сукупність освітніх галузе; відповідність їх тим знанням, які необхідні дітям з порушеннями розвитку для соціалізації; взаємодія й взаємозамінність педагогів.

Номер слайду 8

Індивідуальний навчальний план визначає перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання та тижневу кількість годин. У плані враховуються додаткові години на індивідуальні та групові заняття, курси за вибором, факультативи тощо.

Номер слайду 9

« ЗАТВЕРДЖУЮ» Директор Межівської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 __________________І.І.Іванов _________________ 2020 р Індивідуальний навчальний план для дитини з особливими освітніми потребами. ПІБ, учня _____ класуназва навчального закладуна 2020-2021 навчальний рік(складено на основі робочого навчального плану школи та Типового навчального плану спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (ІІ ступінь) для дітей з порушенням опорно-рухового апарату з українською мовою навчання, наказ МОН України № 504 від 22.04.2014, додаток 13)

Номер слайду 10

Номер слайду 11

2. Розроблення індивідуальної навчальної програми

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Навчальна програма визначає зміст розділів і тем з кожного предмета,систему знань, умінь і навичок, які повинні опанувати учні у процесі навчання. Під час складання індивідуальної навчальної програми педагоги насампе-ред аналізують відповідність вимог навчальної програми та методів, що ви-користовуються на уроці, актуальним і потенційним можливостям дитини зособливими освітніми потребами.

Номер слайду 14

До складання індивідуальної навчальної програми залучаються батьки, якіповинні мати чітке уявлення й розуміння необхідності розроблення індиві-дуальної навчальної програми для їхньої дитини. Така співпраця забезпе-чує поінформованість батьків про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку та регулює комплекс суперечливих питань, які можуть виникатиміж батьками та вчителями у процесі навчання дитини.

Номер слайду 15

ВАЖЛИВО

Номер слайду 16

Якщо дитина з особливими освітніми потребами маєсенсорні порушення та збережений інтелект і потре-бує створення відповідних адаптацій навчальних ма-теріалів і корекційних занять з учителем-дефектоло-гом, для неї розробляється та частина індивідуальноїпрограми розвитку, яка стосується надання цих послугта розроблення відповідних адаптацій. За потреби адаптується навчальна програма, але розробка інди-відуального навчального плану є недоцільною.

Номер слайду 17

Під час створення індивідуальної програми розвитку особлива увага звертається на розробку конкретних навчальних стратегій і підходів, а також системи додаткових послуг, які дадуть дитині змогу успішно навчатись в умовах інклюзивного класу.

Номер слайду 18

ІПР розробляється командою, у склад якої входять: педагоги, які працюють здитиною, фахівці, які залучатимуться до навчально-виховного процесу, батькидитини та керівник закладу освіти. Складена та узгоджена з усіма членами команди індивідуальна програмарозвитку підписується директором навчального закладу та батьками. Відповідальність за реалізацію індивідуальної програми розвитку поклада-ється на всіх членів команди. Відстеження перебігу виконання цілей, окресле-них в індивідуальній програмі розвитку, покладається на заступника директора (в його обов’язки входить вирішення питань інклюзивної освіти).

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

ВАЖЛИВО: До початку першої зустрічі керівник навчального закладу пови-нен вивчити результати комплексної оцінки розвитку дитини, зустрітисяз окремими педагогами та фахівцями з метою складання переліку пи-тань, які обговорюватимуться на першій зустрічі. Керівник навчального закладу повинен призначити час і місцепроведення зустрічі, максимально зручні для всіх членів команди. Кім-ната, в якій відбуватиметься зустріч, повинна бути просторою, без за-йвих предметів, але з дошкою. Також слід забезпечити учасників папе-ром, щоб їм було зручно фіксувати думки та пропозиції. Варто потурбу-ватися про осіб, які з певних причин не зможуть брати участь у зустрічі,однак зможуть спілкуватись по телефону або скайпу.

Номер слайду 24

ВАЖЛИВО: Керівник навчального закладу повинен проводити першу робочу зустріч з розробки ІПР: на початку зустрічі узгодити термінологію, ро-блячи її зрозумілою для всіх; зосередити увагу на питаннях, винесенихна обговорення; призначити секретаря зборів з числа осіб, які не брали участь у процесі оцінки; для презентації інформації надати слово кожному із членів команди, забезпечуючи позитивну атмосферу зустрічі тощо. Важливо спільно вибрати керівника команди, він у подальшому плануватиме і призначатиме засідання, визначатиме місце зборів, сповіщатиме всіх учасників тощо.

Номер слайду 25

ВАЖЛИВО: Треба призначити зустріч з батьками, щоби представити та обго-ворити результати оцінки, рекомендації, запросити до процесу скла-дання ІПР. Слід скласти письмовий звіт зустрічі та додати його до особовоїсправи дитини.

Номер слайду 26

Індивідуальна програма розвитку містить такі розділи:1. Період виконання2. Загальна інформація про дитину: ім’я та прізвище, вік, телефони батьків, адреса, дата зарахування дитини до школи.Індивідуальна програма розвитку розробляється на один рік.• Двічі на рік (за потреби частіше) програма переглядається з метою її коригу-вання.

Номер слайду 27

3. Відомості про особливості розвитку учня ( особливі потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність).

Номер слайду 28

4. Наявний рівень знань і вмінь. Група фахівців протягом 1 місяця вивчає можливості та потреби дитини, фіксує результати вивчення.

Номер слайду 29

5. Характеристика сфер розвитку учня:- відомості надані ІРЦ, який направив дитину до школи.

Номер слайду 30

6. Навчальний план і програми навчання.

Номер слайду 31

7. Адаптація, модифікація змісту навчального матеріалу у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму відповідного класу.

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Методика модифікації АНАЛОГІЇ Вивчаючи види об’ємних тіл та математичних фігур пропонується дитині замість характеристики форм і предметів, визначити за допомогою тактильних відчуттів різницю між кубом та кулею. Потім викладаються на стіл картки із зображенням квадрату та кругу. Просять дитину покласти предмети на необхідні картки. Таким чином, дитина проводить порівняння предметів і форм на основі відчуттів . Учню легше знайти спільне і відмінне за допомогою цієї методики.

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

8. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення у позаурочний час корекційно-розвиткових занять. В індивідуальній програмі розвитку треба визначитикількість і тривалість занять фахівців з дитиною. Крім того, слід указати, де повинні надаватись відповідніпослуги.• Ця інформація повинна бути зрозумілою всім присут-нім на засіданні, а також будь-якій іншій людині, яка читатиме ІПР.

Номер слайду 41

9. Позашкільна освіта

Номер слайду 42

10. Навчальне навантаження (розклад)

Номер слайду 43

11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Яку інформацію мають отримати батькичому їхня дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку?хто надаватиме освітні та додаткові послуги?тривалість послуг?методи та періодичність оцінювання?періодичність перегляду ІПР та надання інформації про хід її виконання

Номер слайду 49

Батьки відмовляються підписувати ІПР, бо вважають, що в їхньої дитини немає проблем у розвитку. У такій ситуації слід здійснити кілька важливих кроків: 1) пояснити батькам, що під час своєї зустрічі команда фахівців дійшла висновку, що дитина має труднощі в навчанні, пов’язані з певними проблемами в її розвитку. Підтвердженням цього також можуть бути рекомендації ІРЦ. 2) Пояснити, що засідання з розгляду ІПР має на меті розробити індивідуальну програму розвитку на основі цих рекомендацій.

Номер слайду 50

Батьки відмовляються підписувати ІПР, тому що нехочуть, щоб їхню дитину направляли в окремий кабінет для отримання спеціальних послуг. У такій ситуації важливо пояснити, чому дитині буде краще отримувати спеціальні послуги в окремому кабінеті. Водночас також слід проаналізувати можливості надання спеціальних послуг в умовах класу, де навчається дитина.

Номер слайду 51

Батьки відмовляються підписувати ІПР, бо вважають, що програма не передбачає належних втручань. У такому випадку необхідно пояснити батькам, якими міркуваннями ви керувались, розробляючи ІПР. Тобто, якщо педагог рекомендує учню працювати з учителем-дефектологом тільки певний час упродовж дня, то основою такого рішення є рекомендації ІРЦ, який визначив кількість годин для проведення корекційної роботи відповідним фахівцем.

Номер слайду 52

Якщо батьки відмовляються підписувати ІПР, поясніть їм причину та проаналізуйте структуру того, як проводиться навчання для учнів з особливими потребами. Якщо батьки не підписують ІПР, вважаючи, що ви недостатньо дбаєте про те, що потрібно для навчання їхньої дитини, поясніть їм раціональне виконання ваших рекомендацій. Якщо існує непогодженість з батьками, пам'ятайте, що вони мають право на клопотання, скаргу тощо, таке ж право маєте і ви.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Yaroslavovna Viktoriia
    Отличная презентация. Наконец-то нашла ответы на все вопросы. Спасибо автору!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Додано
8 вересня 2020
Переглядів
2448
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку