Інноваційний метод Шести Капелюхів Мислення Едварда де Боно
Номер слайду 2
Едвард де Боно (1933рік народження) – популярний психолог,викладач Кембриджського Університету, автор 45 книг, засновник техніки „мислення про мислення”. Його методики широко використовуються як у дитячих закладах, школах, так і в діяльності міжнародних організацій і найбільших корпорацій. Його вправи тренують і розвивають процес мислення і можуть застосовуватись на уроках як окремі інтерактивні методи.
Номер слайду 3
«Якість мислення – основний ресурс успішності» «У здатності думати укладена основа людської діяльності» Е. де Боно
Номер слайду 4
Технологія «Шести капелюхів мислення» Едварда де Боно дозволяє розвивати : Творче мислення Критичне мислення Толерантність
Номер слайду 5
Чому цей метод має назву Шести Капелюхів Мислення? Відомо, що стиль одягу багато в чому формує поведінку людини, логіку її вчинків, може диктувати певну лексику, жестикуляцію, міміку тощо. Змінюючи костюм, людина мовби одягає нову маску, змінює свою роль, іноді і характер. Яскравим прикладом такої залежності є головний убір – капелюх. Капелюх – це частина гардеробу; його легко надягти і зняти, змінити, а разом з ним й перемінитися. Цей головний убір блискуче вправляється з роллю знаку, символу певної соціальної групи.
Номер слайду 6
Білий Капелюх-це інформація. Учень, одягнувши його, ставить питання такого роду:-Яка інформація у мене є?-Якої інформації мені не вистачає?-Як мені одержати відсутню інформацію?Тобто, міркуючи з білим капелюхом на голові, пригадує особисті знання і вміння, пробує визначити якої інформації недостатньо, які прогалини в знаннях, окреслює джерела, де можна знайти цю інформацію, користуючись словниками, енциклопедіями, таблицями, картками і т.д.
Номер слайду 7
Мозкова атака. Асоціативний кущ. Кубування
Номер слайду 8
Червоний Капелюх – це емоції. Наводить на думку про вогонь і тепло. Червоний капелюх пов′язаний із почуттями, інтуіцією, емоціями. В учня з червоним капелюхом з′являється можливість відкрито виразити чи описати свої емоції, почуття, інтуіцію. Отже, червоний капелюх – це формування свого ставлення до подій і їх учасників.
Номер слайду 9
Скажи по - іншому. Метод « Група слів»Інтерв′ю
Номер слайду 10
Жовтий Капелюх – це позитив. Жовтий колір наводить на думку про сонце і оптимізм. Мета - довести здійснення ідеї. Учень докладає зусиль для того щоб знайти переваги пропозиції: “Що в цьому гарного?”, “Які переваги?”, “Які цінності?”. Навіть якщо ідея нікому не подобається. Жовтий капелюх знаходить гарні сторони. Отже, жовтий капелюх – це простеження позитивних сторін явищ, переваг, досягнень.
Номер слайду 11
Чорний Капелюх - це критика. Застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого?Або що піде не так?Обережність:дозволяє дати волю критичним оцінкам, побоюванням і обережності. Вона захищає Вас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики і підводні камені. Користь від такого мислення безсумнівна, якщо, звичайно, нею не зловживати.
Номер слайду 12
Діалог. Змагання. Дискусія. Гра « Добре-погано »Беруть слово одночасно
Номер слайду 13
Зелений Капелюх – це креатив. Зелений колір нагадує про рослини, ріст, енергію, життя. Під Зеленим Капелюхом учень вносить пропозиції й обговорює нові ідеї, її альтернативи, говорить про варіанти існуючих ідей. Коли використовується Зелений Капелюх, учень докладає творчі зусилля.
Синій Капелюх – це узагальнення. З синім кольором згадується небо, море. Синій колір символізує знання, бо розум – це контроль, підбиття підсумків, висловлення спостережень та коментарів.Із синім капелюхом на голові, учень упорядковує послідовність застосованих капелюхів і підсумовує досягнуте.