Презентація. "Інструктивно-методичні рекомендації.«ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ.У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ»

Про матеріал
Інструктивно-методичні рекомендації.«ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інструктивно-методичні рекомендації«ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИУ 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ»КЗ «ЦПРПП» Козівської селищної ради

Номер слайду 2

У новому 2022/23 навчальному році освітню діяльність у закладах дошкільної освіти МОН рекомендує розпочати 1 вересня 2022 року. Форма організації освітнього процесу (очна, дистанційна, змішана) обирається в залежності від безпекової ситуації в кожному населеному пункті. Керівники закладів освіти несуть персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти та всіх працівників закладу у разі проведення освітнього процесу в очному форматі. Освітній процес у очному режимі запроваджується в приміщеннях або будівлях у межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття в разі сигналу «Повітряна тривога» або інших відповідних сигналів. З метою створення безпечних умов перебування у закладах освіти всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану Державною службою України з надзвичайних ситуацій розроблено рекомендації щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти (лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»)

Номер слайду 3

За матеріалами МОН України. Лист МОН України від 02.04.2022 №1/3845-22«Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні». Лист МОН України від 17.03.2022 № 1/3475-22 «Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб». Лист МОН України від 22.06.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників». Лист МОН України від 27.07. 2022 № 1/8504-22 Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році

Номер слайду 4

Лист МОН №1 4428-22 від 25.04.2022 25. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях"Лист МОН №1/6015-22 від 03.06.2022р "Про методичні рекомендацї впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти"«Методичні рекомендації щодо впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти» (додоток до листа№1/6015-22 від 03.06.2022р)

Номер слайду 5

Освітня програма — обов’язковий документ ЗДО. Під час розроблення освітньої програми керуємося листом МОН від 09.12.2019 № 1/9-750 «Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти». Освітня програма повинна мати таку структуру:· загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;· перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;· форми організації освітнього процесу;· опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;· інші освітні компоненти (за рішенням закладу дошкільної освіти)Як скласти освітню програму: від теорії до практики

Номер слайду 6

Крім того, в освітній програмі зазначаються:· пріоритетні напрями, за якими заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес у конкретному навчальному році;· початок і кінець навчального року та оздоровчого періоду;· загальна тривалість канікул, які види діяльності дітей та їх обсяг організовуються під час канікул;· режим роботи закладу дошкільної освіти та вікових груп ЗДО;· пріоритетні освітні завдання, над якими працює заклад дошкільної освіти;· які групи функціонують у конкретному навчальному році;· шляхи реалізації змісту інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти. ЗРАЗОК ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ЗДО

Номер слайду 7

Річний план роботи закладу дошкільної освіти. Лист МОН № 1/9-344 від 07.07.21 р. План роботи ЗДО складають на навчальний рік і літній період як основний документ. План роботи ЗДО затверджує директор.аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік з визначенням річних завдань на майбутній період;діяльність структур колегіального управління:загальні збори (конференції) колективу, педагогічна рада, виробнича нарада, адміністративна нарада,атестаційна комісія,комісії з харчування, охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, пожежної безпеки, організації та проведення експертизи цінності документів тощо,команда супроводу дитини з ООП;діяльність методичного кабінету, яка висвітлюватиме:цикли різноманітних методичних форм роботи з педагогами щодо реалізації конкретних річних завдань, спрямованих на підвищення їх професійної компетентності;заходи з атестації, підвищення кваліфікації педагогів, у тому числі їх участі у методичній роботі різного рівня;систему моніторингу якості освіти (розвиток компетентностей дітей, професійної компетентності педагогів)адміністративно-господарська діяльність:забезпечення матеріально-технічних та навчально-методичних умов;інструктажі з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності тощо;санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу (гігієнічне навчання/виховання);

Номер слайду 8

організаційно-педагогічна діяльність:взаємодія з батьками або законними представниками дітей;співпраця із закладами загальної середньої освіти, іншими установами та організаціями;проведення спільних заходів з фізкультурно-оздоровчого, художньо-естетичного циклівнутрішня система - оцінювання якості освітньої діяльності (контрольна функція управління)План роботи може мати додатки, наприклад, такі як:плани-циклограми внутрішньої системи оцінювання (контролю) якості процесів функціонування: охорона праці, безпека життєдіяльності, пожежна безпека, цивільний захист, медичне обслуговування, організація харчування;план заходів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;план заходів з охорони дитинства;план спільної роботи закладу дошкільної освіти та закладу загальної середньої освіти (на основі Угоди про співпрацю);Складаємо річний план роботи закладу дошкільної освіти

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ДІТЕЙПедагоги мають право обирати програми, рекомендовані МОН, згідно з переліком навчальної літератури. Цей вибір схвалює педагогічна рада закладу, враховуючи наявність інклюзивних або спеціальних груп тощо, і підтверджується відповідним рішенням.одна комплексна програма — для кожної вікової групи;комплексну програму не змінюємо посеред навчального року. Рекомендуємо педагогам не змінювати також комплексну програму, починаючи з молодшої групи, і до випуску дітей із закладу;

Номер слайду 11

Парціальні програми

Номер слайду 12

Гра, як провідна діяльность дітей дошкільного віку. У Базовому компоненті дошкільної освіти однією з основних освітніх ліній є «Гра дитини». Зміст цієї лінії «…передбачає розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування в них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе та інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень». Рекомендовано звернути увагу на програму «Безмежний світ з LEGO», яка створена з метою реалізації вище окреслених умов та конкретизації завдань з формування необхідних для гри з LEGO конструктивних здібностей та вмінь.

Номер слайду 13

Для більш детального ознайомлення з програмами радимо переглянути вебінари про: Чинні комплексні програми Всеукраїнський онлайн марафон«Реалізація змісту Державного стандарту дошкільної освіти в парціальних програмах».

Номер слайду 14

Освітнє середовище в ЗДО Середовище, в якому перебувають дошкільники в нових соціальних умовах воєнного стану, має бути не лише безпечним, а й інформативним, цікавим, змістовним, стимулювати когнітивний, емоційно- ціннісний та діяльнісно-поведінковий розвиток дітей. Облаштування внутрішнього простору приміщень укриттів має бути комфортним, містити все необхідне обладнання для організації освітнього процесу. Під час перебування дітей в укриттях, рекомендуємо облаштувати різні ігрові осередки (куточок творчості, читання, тощо).

Номер слайду 15

Пропонуємо ігрову онлайн-взаємодію для дошкільнят "Ранкові зустрічі" (від корпорації «The LEGO Fundation») Запропонована розробка покликана допомогти педагогам та дітям адаптуватися до взаємодії онлайн в реаліях сьогодення. Дружнє спілкування, ігрова взаємодія сприятимуть створенню середовища гри, безпеки та комфорту. Пропоновано орієнтир для проведення ігрової взаємодії, який може бути використаний під час онлайн-комунікації з дітьми і батьками. Усі запропоновані вправи можна адаптувати, розширити, поглибити на власний розсуд. Ранкові зустрічі

Номер слайду 16

В умовах сьогодення організація освітнього процесу повинна відбуватися з урахуванням безпекової ситуації за допомогою очної, дистанційної або змішаної форми роботи. У процесі організації освітньої діяльності в дистанційному форматі слід звернути особливу увагу на такі аспекти:- організація навчання педагогічних працівників щодо дистанційної роботи з дітьми та надання їм методичної підтримки;забезпечення педагогів необхідним обладнанням та інтернетом;організація психолого-педагогічної підтримки та супровід всіх учасників освітнього процесу;систематична організація освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку. Бажано використовувати синхронне і асинхронне навчання.

Номер слайду 17

Синхронне навчання – це процес, коли відбувається онлайн-заняття, а асинхронне – коли вихователь записує відеозаняття або записує, наприклад, мотиваційне відео для дітей і передає його батькам для самостійного опрацювання дітей. Якщо дитина не може самостійно опрацювати його, то батьки разом із дитиною опрацьовують наданий матеріал. Під час запровадження дистанційної форми організації освітнього процесу батьки мають стати партнерами педагогічних працівників. Тобто перша робота має відбутися саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми. Особливу увагу треба звернути на організацію дистанційної освіти дітей з особливими освітніми потребами (далі – діти з ООП). Рекомендуємо перехід із прямої моделі надання освітніх послуг на тренерську. Вихователь переважно консультує батьків дитини з ООП як її розвивати, як правильно заспокоїти, як впоратися з агресією чи істерикою. Педагог безпосередньо не має контакту з дитиною з ООП, але через батьків може продовжити її розвиток та освіту.

Номер слайду 18

Рекомендована нормативно-правова база для здійснення освітнього процесу з дітьми з ООП в період воєнного стану: Лист МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами"МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В ЛІТНІЙ ПЕРІОД;Порядок організації діяльності інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530;Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку (лист МОН від 08.06.22 № 4/1196-22);Наказ МОН від 17.11.2021 № 1236 «Про затвердження умов допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимог до нього»

Номер слайду 19

 Рекомендуємо використовувати у роботі матеріали, розміщенні на сайті МОН:рубрика «Сучасне дошкілля під крилами захисту»;платформа розвитку дошкільнят «НУМО»;поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережиликризову подію;поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»;інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»;"НУМО розвивальні ігри"

Номер слайду 20

ПЕРЕЛІК обов'язкового складу документів в ЗДОДокументація ЗДО

Номер слайду 21

Щодо особливостей організації харчування в ЗДО. Організація харчування у ЗДО здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами) з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів. Засновник та директор ЗДО можуть вибрати найефективнішу модель організації харчування: постачальником харчових продуктів та/або послуг з харчування (кейтеринг або аутсорсинг), або приготування їжі власними силами закладу.

Номер слайду 22

Відповідальна особа — працівник, визначений наказом керівника закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку відповідальним за організацію харчування у закладі;Бракеражний журнал — журнал, до якого вносяться результати проведеного бракеражу у паперовій формі. Журнал повинен бути пронумерований, прошнурований, завірений підписом керівника закладу. Меню-розклад — документ, складений на основі примірного чотиритижневого сезонного меню з урахуванням технологічної документації на страви та вироби, наявних харчових продуктів, в якому зазначається повна назва страв та їх теоретичний вихід для кожної вікової групи, кількість порцій для здобувачів освіти/дітей різних вікових категорій, кількість продуктів харчування, необхідних для виконання меню (вага брутто/нетто): у чисельнику — на одного здобувача освіти/дитину, у знаменнику — на всіх здобувачів освіти/дітей; Чотиритижневе сезонне меню — документ, що містить набір страв, вихід (масу) їх порцій для різних вікових груп, враховує особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність (осінь, зима, весна, літо); Зразки технологічних карток

Номер слайду 23

У закладах дошкільної освіти режим (кратність) харчування залежить від режиму роботи закладу. У державних (комунальних) закладах дошкільної освіти тривалість сніданку, другого сніданку, підвечірку і вечері повинна становити не менше ніж 20 хвилин, обіду — 25—30 хвилин.Їжу необхідно видавати дітям у суворо визначений час з інтервалами у три — чотири години. Якщо діти перебувають у закладі дошкільної освіти чотири та менше годин, їх за заявою одного з батьків або інших законних представників харчуванням можна не забезпечувати. Діти, які перебувають у закладі більше чотирьох годин, обов’язково забезпечуються харчуванням. При цьому режим (кратність) харчування може бути одно- або дворазовий з інтервалами між прийомами їжі не більше трьох — чотирьох годин. Це може бути сніданок та/або обід. У закладах дошкільної освіти, в яких встановлено режим роботи чотири та менше години на добу, харчування організовується за рішенням їх засновника (засновників).

Номер слайду 24

Щодо атестації педагогічних кадрів. Відповідно до частини першої статті 30 Закону України «Про дошкільну освіту» (далі – Закон), педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки. Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі – Типове положення), передбачає можливість присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам, які не мають відповідної педагогічної освіти, але мають вищу педагогічну або іншу вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра. Зокрема, така можливість визначена пунктами 3.26 та 4.10 Типового положення, при цьому, обов’язковою умовою має бути наявність у педагогічного працівника іншої повної вищої освіти та проходження курсів підвищення кваліфікації на посаді, яку займає працівник.

Номер слайду 25

Посадова iнструкцiя - це обов’язковий кадровий документ, розробка якого є обов’язковою!!! Найменування роботи (професiї або посади), яке зазначено в посадовiй iнструкцiї працiвника, має вiдповiдати штатному розписовi, наказу (розпорядженню) про прийняття на роботу та розроблятися на основi Нацiонального класифiкатора професiй, затвердженого наказом Держспоживстандарту України вiд 28.07.2010 р. №327 (далi - Класифiкатор професiй), з урахуванням Довiдника квалiфiкацiйних характеристик професiй працiвникiв, затвердженого наказом Мiнпрацi України вiд 29.12.2004 р. №336 (далi - Довiдник). Посадовi iнструкцiї складаються у двох примiрниках, один з яких зберiгається у вiддiлi кадрiв, а другий - у керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв. Працiвниковi видається пiд пiдпис копiя посадової iнструкцiї. Посадові інструкціїПосадова інструкція: правила розроблення та зразки. ЗРАЗКИ ПОСАДОВИХ ІНСТРУКЦІЙ ЗДОПОСАДОВІ ІНСТРУКЦІЇ: РОЗРОБЛЕННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кузменюк Віта Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
1946
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку