Перші конструкції планерів. Спостереження первісної людини за польотами птахів та комах, перші уявлення людини про польоти у атмосфері. Авіація сприймається згідно релігійних мотивів. Перші конструкції планерів, перші спроби польотів. Релігія залишається основним мотивом розвитку авіації.
Спорудження літального апарату давньогрецьким вченим-філософом Архітом. Давньоримський письменник II століття н. е. Авл Геллій з посиланням на Фаворіна писав, що Архіт створив дерев'яного голуба, що літає. Конструкція мала систему противаг і рухалася «ув'язненим усередині [його] і невидимим повітрям». Сучасні вчені створили кілька реконструкцій архітового голуба, показавши, що він був можливий. Архіт Таренський - філософ-піфагореєць, математик і механік, теоретик музики, державний діяч і полководець.
Аббас ібн Фірнас. Учений і винахідник Аббас ібн Фірнас винайшов перший прототип парашута, який успішно випробував. Серед інших дуже цікавих дослідів, які він робив, один — його спроба літати. Він прикрився пір'ям для цієї мети, припасував пару крил до свого тіла і, ставши на пагорб, кинувся в повітря, коли за свідченнями кількох надійних письменників, які були свідками вистави, він пролетів чималу відстань, наче був птахом… Абу аль-Касім Аббас ібн Фірнас ібн Вірдас аль-Такуріні (809—887)
На площі французького міста Анноне брати Монгольф’є представили свій винахід – повітряну кулю Перша спроба запуску повітряної кулі. 19 жовтня 1783 рік. Перша публічна демонстрація польоту безпілотної повітряної кулі з оболонкою з грубого лляного полотна, обклеєного папером, відбулася 5 червня 1783 в Анноне; апарат досяг висоти близько 1800 м. У другий політ, що відбувся 19 жовтня 1783, аеростат відправився з «екіпажем» — бараном, півнем і качкою. 21 листопада 1783 аеростат з екіпажем з двох чоловік пролетів над Парижем;це був перший в історії політ людинина літальному апараті.
Француз Андре-Жак Гарнерен уперше в історії авіації здійснив успішний стрибок з парашутом 22 жовтня 1797 року А. Ж. Гарнерен здійснив перший в історії людства стрибок з парашутом із повітряної кулі, зістрибнувши з висоти близько 1 км над паризьким парком Монсо. З 1793 року, після того як він став технічним інспектором французької армії, Андре-Жак почав активно займатися можливостями технічної реалізації використання повітряних куль у військових цілях. Схематичне зображення парашуту, що був використаний 22 жовтня 1797 року Андре-Жаком Гарнереном
Фізик і хімік Жозеф Луї Гей-Люссак разом з ученим Жан-Батистом у ході польоту на повітряній кулі встановили світовий рекорд підйому на літальному апараті (7016 м), також визначили, що температура повітря через кожні 100 м пійдому знижується на 0,65 градуса і зазначили, що на значній висоті людині не вистачає повітря для дихання. Вранці 16 вересня 1804 Гей-Люссак досяг висоти 7016 метрів, встановивши світовий рекорд висоти підйому на повітряній кулі.
перший повністю керований політ на повітряному судніАнрі́ Жіффа́р (фр. Henry-Jacques Giffard; 8 лютого 1825, Париж — 14 квітня 1882, Париж) — французький винахідник, повітроплавець, один з піонерів дирижаблебудування. Створив перший у світі дирижабль з паровим двигуном. Винайшов струминний інжектор для парових котлів. Перший дирижабль Жіффара (1852)
Брати Тіссандьє побудували та випробували дирижабль з електродвигуном. Найризикованіший політ відбувся у квітні 1875 року. Разом зі своїми напарниками, Жозефом Кроче-Спінеллі та Теодором Сівелем, він зміг досягти на повітряній кулі нечуваної тоді висоти — 8 600 метрів. Обидва компаньйони загинули від нестачі кисню в розрідженій атмосфері. Сам же Тіссандьє вижив, але оглух. У 1883 році Тіссандьє встановив електричний мотор виробництва Siemens на дирижабль, здійснивши таким чином перший у світі політ з використанням електричної тяги.
Німецький граф Фердинанд Цеппелін здійснює успішний випробувальний політ на своєму, найбільшому на той час дирижаблі «LZ-1» 2 липня 1900 року Zeppelin здійснив перший політ на LZ 1 над Боденським озером на півдні Німеччини. Дирижабль піднявся з землі і протримався в повітрі 20 хвилин, але був пошкоджений при приземленні.1908 р. Ф. Цеппелін на власному дирижаблі «LZ-4» здійснив політ до Швейцарії і повернувся до Німеччини. Тим самим довів можливістькерованого польоту на далекі відстаніперший політ на LZ 1
17 грудня 1903 Американці брати Райт здійснили випробувальний політ прототипу літака власної конструкції. Це був перший політ людини на літаку.1905 р. Брати Райт здійснили фундаментальне відкриття у авіації: було встановлено, що просторове положення літака задається трьома осями (крен, тангаж, рискання)
фігуру вищогопілотажу «Мертва петля»27 серпня 1913 р. На Святошинському аеродромі у Києвіштабс-капітан Петро Миколайович. Нестеров на літаку «Ньюпор-4» впершевиконав легендарну фігуру вищогопілотажу «Мертва петля», що згодом сталаносити ім’я «петля Нестерова»8 вересня 1914 р. Петро Нестеров здійснив перший у світі таран у авіаційному бою.
23 грудня 1913 Здійснив випробувальний політ перший у світі літак-бомбардувальник «Ілля Муромець»(Генеральний конструктор – І.І. Сікорський)Довжина корпусу літака сягала 19 м, розмах крил — 30 м, а їхня площа на різних модифікаціях була від 125 до 200 кв. м. Оскільки початково «Ілля Муромець» створювали як пасажирський літак, салон був оснащений освітленням, опаленням і ванною кімнатою з туалетом.
15 липня 1916 р. Вільям Боїнг заснував у Сіетлі (США) компанію «The Pacific Aero Products Company», що згодом стала носити назву «Boeing Airplane Company».20 грудня 1957 р. Вперше у небесний простір піднявся американський лайнер «Boeing 707», здійснивши революцію у сфері пасажирських авіаперевезень: міжнародні перельоти стали масовими та популярними9 квітня 1967 р. Перший політ здійснив наймасовіший пасажирський авіалайнер за всю історію авіабудування - американський «Boeing737».
1929 р. Екіпаж дирижабля «Граф Цеппелін» здійснив першу навколосвітню подорож, подолавши понад 34 000 км за 20 діб.6 травня 1937 р. При виконанні посадки зазнав аварії та спалахнув найбільший на той час дирижабль «Гінденбург», загинуло 35 пасажирів. Після цієї трагічної події вчені з різних куточків планети серйозно заявили про те, що ера панування дирижаблів наближається до кінця. Дирижабль LZ 129 «Гінденбурґ» один із двох дирижаблів, що перевозили пасажирів із Німеччини до США
31 травня 1946 р. У Новосибірську (СРСР) засновано Дослідне Конструкторське Бюро (ДКБ-153) на чолі з Антоновим О. К., що згодом переїжджає до Києва (нині- ДП Антонов). В літак Ан-2 загружають хімікати для обробки полів, 1960-ті рр. Військово-транспортний літак Ан-8, 1960-ті рр. Надважкий транспортний літак Ан-225 «Мрія» з «Бураном» у польоті, 1989 р.
27 лютого 2022 під час удару по аеропорту Гостомель під Києвом російські окупанти знищили Ан-225 Мрія — найбільший у світі літак, який розробили та створили в Україні."Укрпошта" випустить марку, присвячену літаку "Мрія"21 листопада 1988 р. Здійснив перший політ найпотужніший, найважчий та найбільший вантажопійдомний літак у історії авіації – «Ан-225 Мрія» .
18 грудня 1981 р. У випробувальний політ здійнявся найбільший і найпотужніший в історії військової авіації надзвуковий літак, найважчий бойовий літак у світі – радянський стратегічний бомбардувальник-ракетоносець «Ту-160» Україна після розпаду СРСР Україна отримала у спадок 19 літаків Ту-160. У 1999 р. 8 літаків віддали росіянам «за газ». Ще 9 літаків було утилізовано, один літак «Ту-160» залишився в місті Полтаві в музеї Дальньої авіації.
24 грудня 1982 р. У небо здійнявся найбільший, найважчий та найпотужніший, на той час, транспортний літак – радянський «Ан-124 Руслан» Ан-124 «Руслан» (Кодове ім'я НАТО — «Condor») — радянський, а згодом — український літак, який є найбільшим серійним вантажним літаком у світі, а до появи Ан-225 «Мрія» був найбільшим літаком. Перший політ дослідний зразок літака здійснив 24 грудня 1982 року в Києві.
27 квітня 2005 р. Перший політ здійснив найбільший у історії авіації пасажирський літак та найбільший серійний літак - французький «Airbus A380» . У Франції найбільший пасажирський літак Airbus A380 перетворять на готель. У лютому 2019 року в компанії заявили, що згортають виробництво літака орієнтовно в 2021 році. Авіакомпанії скасовують свої замовлення на цю модель на користь менших та ефективніших моделей А350-900 і A330-900. Через пандемію коронавірусу вже побудовано останній літак такого типу для авіакомпанії "Emirates"