Тема дослідження: Історія суднобудування – від античних часів до сучасності
Номер слайду 2
Мета дослідження :познайомитись з історією розвитку судноплавства ; вивчити сучасний стан цієї галузі науки і техніки в Україні і в світіоцінити перспективи розвитку судноплавства
Номер слайду 3
Основні поняття: Вітрильник — судно, що використовує вітрило та силу вітру для руху. Чайка — безпалубний плоскодонний човен запорізьких козаків XVI—XVII ст. Паропла́в — судно, що приводиться в рух паровою машиною або паровою турбіною
Номер слайду 4
Пізнаючи незвідані далі, людина почала плавати по воді ще в доісторичні часи. Пліт, пов'язаний з колод, а потім човен, видовбаний зі стовбура дерева, були першими спорудами, створеними первісними людьми для пересування по воді.
Номер слайду 5
Гребні морські судна, будування яких почалася в Древньому Вавилоні(приблизно в XVII ст. До н. Е..), довгий час були єдиним засобом сполучення по морю. На них відбувалися торгові експедиції, військові походи. Трохи пізніше, в XV - XII ст. до н. е.. суднобудування почало розвиватися в Давньому Єгипті, потім в Греції і Римі. Мої дослідження
Номер слайду 6
Я дізнався, що початок суднобудування і судноплавства в Україні також сягає часів глибокої давнини. Археологічні знахідки на р. Південний Буг, і в інших місцях свідчать про те, що стародавні слов'яни вже більше 3000 років тому будували човни-однодеревки, човни із прутів, кори або шкіри. На зміну їм прийшли більш складні і морехідні лодії (тури), на яких плавали по Чорному морю в Константинополь. . Мої дослідження
Номер слайду 7
Мої дослідження У ХІІ ст. набули поширення запорізькі “чайки”, озброєні веслами і невеликим вітрилом. Ці швидкохідні судна, які вміщували до 70 козаків, були бойовими кораблями і здійснювали військові походи.
Номер слайду 8
Перші вітрильні торгові судна з'явилися в Стародавньому Єгипті близько 3000 років до н. е.. Нефи –однощоглові судна з високими бортами табаштами в носі і кормі,перевозили до 800 людей.
Номер слайду 9
В епоху Великих географічних відкриттів найбільше поширення отримали каравели. Розширення торгівлі між країнами, а отже і мореплавання вимагало збільшення вантажопідйомності і швидкості суден, поліпшення їх морехідних якостей і збільшення бойової потужності. Так з'явилися швидкохідні галеони, флейти пинаса, а потім фрегати, бригантини, орігамі, барки, шхуни. Епоха вітрильного флоту закінчилася на початку XIX ст.
Номер слайду 10
У 1807 р. за проектом американського інженера Роберта Фултона був побудований колісний пароплав "Клермонт", який вважають першим у світі річковим пароплавом. Перший рейс пароплав зробив по р. Гудзон зі швидкістю близько 4,5 вузла (8,5 км / год).
Номер слайду 11
Я дослідив, що на відміну від вітрильника ХVII—XVIII cт., судно ХХІ ст. має двигун і не залежить від примх вітру. У сучасного капітана є детальна карта; судно має GPS-навігатор, завдяки якому завжди відомі курс судна та місце його перебування; сонар*, який попередить про підводні скелі та рифи; радар**, який виявить айсберги, скелі та інші судна в умовах поганої видимості. У разі аварії завжди можна викликати допомогу по радіо. Мої дослідження
Номер слайду 12
В останні роки з'явилися нові типи суден: для перевезення вантажів, комфортабельні пасажирські судна для морських подорожей, автомобільно-пасажирські пороми, спеціалізовані промислові судна і великі промислові бази, науково-дослідні судна, судна для освоєння континентального шельфу і Світового океану. Мої дослідження
Номер слайду 13
У 1959 р. був введений в експлуатацію перший у світі атомний криголам
Номер слайду 14
Україна має розвинений річковий і морський флот. Найбільшою судноплавною річкою України є Дніпро
Номер слайду 15
Я вважаю, що в майбутньому особливу роль будуть грати судна на підводних крилах і повітряній подушці. Вони зможуть розвивати велику швидкість.
Номер слайду 16
Висновки: Водний транспорт дуже зручний і економічно вигідний. Треба створювати досконаліші судна Дбати про стан наших внутрішніх водойм і морів.
Номер слайду 17
Література : Фізика,7кл.: Підручник за редакцією В. Г. Бар’яхтара, Довгого, 2015 Фізика, 7кл.: Підручник за редкцією Коршак Є. В.,2002 Вітрильники. Кораблі. Підводні човни./ Енциклопедія техніки.-Харків: Промінь, 2003. Електронні ресурси