Гребні морські судна, будування яких почалася в Древньому Вавилоні(приблизно в XVII ст. До н. Е..), довгий час були єдиним засобом сполучення по морю. На них відбувалися торгові експедиції, військові походи. Трохи пізніше, в XV - XII ст. до н. е.. суднобудування почало розвиватися в Давньому Єгипті, потім в Греції і Римі. Мої дослідження
Я дізнався, що початок суднобудування і судноплавства в Україні також сягає часів глибокої давнини. Археологічні знахідки на р. Південний Буг, і в інших місцях свідчать про те, що стародавні слов'яни вже більше 3000 років тому будували човни-однодеревки, човни із прутів, кори або шкіри. На зміну їм прийшли більш складні і морехідні лодії (тури), на яких плавали по Чорному морю в Константинополь. . Мої дослідження
В епоху Великих географічних відкриттів найбільше поширення отримали каравели. Розширення торгівлі між країнами, а отже і мореплавання вимагало збільшення вантажопідйомності і швидкості суден, поліпшення їх морехідних якостей і збільшення бойової потужності. Так з'явилися швидкохідні галеони, флейти пинаса, а потім фрегати, бригантини, орігамі, барки, шхуни. Епоха вітрильного флоту закінчилася на початку XIX ст.
Я дослідив, що на відміну від вітрильника ХVII—XVIII cт., судно ХХІ ст. має двигун і не залежить від примх вітру. У сучасного капітана є детальна карта; судно має GPS-навігатор, завдяки якому завжди відомі курс судна та місце його перебування; сонар*, який попередить про підводні скелі та рифи; радар**, який виявить айсберги, скелі та інші судна в умовах поганої видимості. У разі аварії завжди можна викликати допомогу по радіо. Мої дослідження
В останні роки з'явилися нові типи суден: для перевезення вантажів, комфортабельні пасажирські судна для морських подорожей, автомобільно-пасажирські пороми, спеціалізовані промислові судна і великі промислові бази, науково-дослідні судна, судна для освоєння континентального шельфу і Світового океану. Мої дослідження