Презентація "Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія "Сто тисяч". Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням збагачення. Проблема влади грошей"

Про матеріал
Презентація містить інтерактивні ігри за темою, коротку характеристику головного героя, історичний екскурс.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія "Сто тисяч". Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням збагачення. Проблема влади грошей.

Номер слайду 2

Мета: На прикладі твору з'ясувати актуальність проблеми для сучасного життя. Розкриваючи характери персонажів, усвідомити важливість постійної роботи над собою. Прищеплювати інтерес до наслідків власної праці. Довести думку про те, що гроші в житті людини є невід'ємною частиною, але вони не мають ставати самоціллю.

Номер слайду 3

Епіграф: "Гроші або служать своєму власнику, або керують ним" Вергілій

Номер слайду 4

Проблемне питання: Гроші - руйнівна чи рушійна сила?

Номер слайду 5

Рік написання: 1889 Рід літератури: драма. Жанр: сатирична трагікомедія Назва: Спершу твір мав назву "Гроші". Цензура заборонила його. Наступного року автор підготував новий варіант, що й побачив світ під назвою "Сто тисяч".

Номер слайду 6

Гра «Хто з героїв?» Завдання: Кому з героїв твору належать нижченаведені фрази? 1. «У всякого своя комерція. У нас фабрика на весь світ, другой такой нема. Ми продаєм тисячу за 50 рублєй». 2. «Все він зна — тільки нічого не робе». 3. «Жид — то діло, а Копач — морока».

Номер слайду 7

4. «Лупи та дай».5. «…без грошей, а з грішми… і чорт не брат».6. «Товар нравиться — візьміть, не нравиться — не беріть. Ми не нуждаємся в покупателях…»7. «Півобіда сам злопає і на перешкоді ділові стане…»4. «Бий, бодай тобі руки посохли! У ззамолоду з синяків не виходила, бий і на старість».5. «…без грошей, а з грішми… і чорт не брат».6. «Товар нравиться — візьміть, не нравиться — не беріть. Ми не нуждаємся в покупателях…»7. «Не журіться, я зумію заховати, аби було що»

Номер слайду 8

8. «Хазяйственний мужик — велике діло».9. «Вчений поки бога змалює, то чорта з’їсть».10. «Гроші — гроші всьому голова».11. «Обіцянка — цяцянка, а дурневі радість».12. «Вік живи, вік учись».

Номер слайду 9

Чи знаєте ви історію виникнення металевих грошей? Хвилинка історії

Номер слайду 10

Приблизно в VII ст. до н.е. металеві гроші зайняли високе місце в економічній системі більшості країн світу. Перші монети були випущені в Лідії в 687 році до н.е. Вони були схожі на квасолю і називалися стандартами, статерами. Потім їх стали виготовляти в Греції, на півдні Італії та Малої Азії. Найбільшу цінність несли золоті монети, потом йшли срібні і мідні гроші. Починаючи з XVII-XVIII ст. дорогоцінні метали, що використовують при карбуванні монет, були замінені на "звичайні" - алюміній і залізо. Повномасштабне виробництво металевих грошей почалося в XVIII ст.

Номер слайду 11

Які часи, на вашу думку, описані в п'єсі?

Номер слайду 12

У п'єсі відображено картини життя кінця XIX ст. Після реформи 1861 року, яка скасувала кріпацтво, почалося розшарування селянства. З одного боку зростало число безземельних наймитів, колишніх кріпаків, а з другого - сільських багатіїв, які й стали об'єктом зображення у творі. До речі, махінації шахраїв з фальшивими грошима у той час дійсно були, про них навіть було повідомлення у газеті "Елисаветградский весник".

Номер слайду 13

Отже, часто гонитва за грошима ставала самоціллю. Гроші витісняли з життя людини честь і мораль. Саме таким зображено Герасима Никодимовича, який заради багатства готовий піти навіть на злочин.

Номер слайду 14

Яким чином характеризують Герасима Калитку такі прислів'я: Грошей багато, а щастя мало. Коли гроші говорять -правда мовчить. Багатий не любить давати. Від багача не чекай калача. З золотом, як з вогнем; і тепло з ним, і небезпечно. Хоч у голові пусто ,аби грошей густо.

Номер слайду 15

Інтерактивна гра "Мікрофон"1. Навіщо людині гроші? Чи можна без них обійтися? 2. Чи використовує Герасим Калитка свої гроші за призначенням?3. Що втрачає головний герой в гонитві за наживою і збагаченням?

Номер слайду 16

Що означає прізвище головного героя?Герасим. Калитка

Номер слайду 17

КАЛИ́ТКА, и, жін. 1. Торбина для грошей; гаманець.2. Торбинка для тютюну, яку затягують мотузочком; кисет. Тлумачний словник

Номер слайду 18

Оберіть та запишіть риси, які притаманні Герасиму жадібністьпрацьовитістьлюбов до земліщедрість турбота про інших заздрістьненажерливістьдовірливістьдеспотизмлюдяністьлицемірство

Номер слайду 19

Гра "Закінчи речення"За гроші можна купити... Взуття, але не....Їжу, але не... Ліжко, але не... Ліки, але не... Слуг, але не... Розваги, але не... Учителів, але не...

Номер слайду 20

За гроші можна купити. Взуття, але не ноги, Їжу, але не апетит,Ліжко, але не сон,Ліки, але не здоров'я. Слуг, але не друзів,Розваги, але не радість,Учителів, але не розум. Сократ - давньогрецький філософ.

Номер слайду 21

Якою була найзаповітніша мрія Герасима Калитки?

Номер слайду 22

"Всю землю навкруги скуплю!Їдеш день - Чия земля? Калитчина! Їдеш два - Чия земля? Калитчина! Їдеш три - Чия земля? Калитчина! Диханіє спирає!""Кругом, кругом усе моє!"Глянеш оком навколо - все твоє; там череда, там зеленіє пшениця,там колоситься жито:і все то гроші, гроші, гроші..."

Номер слайду 23

Як Герасим витрачає свої гроші? Заради чого він прагне мати все більше і більше грошей?Що приносить йому насолоду?Що для Калитки важливіше за гроші?

Номер слайду 24

Калитка не панує, не витрачає зароблених грошей, навпаки, він заощаджує: Я не буду патувати, ні!Як їв борщ з кашею ,так і їстиму, Як мазав чоботи дьогтем, так і мазатиму.""Скотина гроші коштує, вона цілий тиждень працює на нас, а в неділю, що мала б відпочити, гони в церкву. Це не по-божому! Іне по-хазяйськи! "Неділя свята, а ти ні світ ні зоря жереш уже. Не пропадеш, якщо до обіду попостиш!" "Пропала земля Смоквинова! Краще смерть ніж така втрата!"

Номер слайду 25

На прикладі Герасима Калитки ми бачимо згубний вплив грошей на людину. Для нього гроші є не інструментом, а самоціллю. Заради збагачення він недосипає і недоїдає, сам тяжко працює і своїм рідним не дає спуску. Життя в його розумінні складається з двох понять - грошей і землі. Всі думки його, мрії, розмови і вчинки базуються на них. Земля - його мета, гроші - засіб. Із цих двох речей складається його уявлення про життя.

Номер слайду 26

«Ох, земелько, свята земелько — Божа ти донечко! Як радісно тебе загрібати докупи, в одні руки… Приобрітав би тебе без ліку. Легко по своїй власній землі ходить. Глянеш оком навколо — усе твоє; там череда пасеться, там орють на пар, а тут зазеленіла вже пшениця і колоситься жито: і все то гроші, гроші, гроші…»;

Номер слайду 27

На кого з персонажів гроші також мають згубний вплив?

Номер слайду 28

Савка«лиш би гроші дав…»"Чув я що Жолудь нечисті гроші має, від самого, не при хаті згадуючи,сатани. Тільки ж де вони з ним познайомилися?От що цікаво!"Ладен запродати душу дияволові, тільки б розжитися грошима.«І одходить од грошей не хочеться, так би й держався за мішок…»«Чи душу йому, луциперові, треба, то нехай би брав, бо без душі, мабуть, легше, як без грошей»

Номер слайду 29

Спробуйте себе в ролі економістів, щоб дати відповідь на запитання:"Яку махінацію вирішив провернути Герасим".

Номер слайду 30

Махінація, на яку йде Герасим - це фінансове шахрайство. Фінансових злочинців у наш час карають за Статею 199 Кримінального кодексу України. Виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою використання при продажу товарів, збуту, а також збут незаконно виготовлених, одержаних чи підроблених марок акцизного податку, голографічних захисних елементів, підробленої національної валюти України у виді банкнот чи металевої монети, іноземної валюти, державних цінних паперів, що існують у паперовій формі чи білетів державної лотереї - караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

Номер слайду 31

Отже, настав час дати відповідь на проблемне питання:"Гроші - руйнівна чи рушійна сила?"

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рибалка Тетяна
    Суперово, доступно, актуально! Щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Данилевська Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
2271
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку