22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Презентація "Компаративна змістова лінія"

Про матеріал

Компаративна змістова лінія передбачає зіставлення літературних творівта їх окремих компонентів(тем, мотивів, образів та ін.), явищ, фактів, що належать до різних літератур; встановлення зв'язків між українською літературою та іншими національними літературами (генетичних, контактних, типологічних та ін.); розгляд розвитку традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів, поетичних засобів у літературних творах; зіставлення оригіналів і перекладів літературних творів різними мовами, а також перекладів того самого твору українською мовою.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Компаративна змістова лінія вивчення літератури. Ванівський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 2

«…складовими літературного компонента є емоційно-ціннісна, літературознавча, загальнокультурна і компаративна лінії.» Державний стандарт базової і повної загальної середньої освітиІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 3

Компаративна лінія передбачає: Зіставлення літературних творів та їх окремих компонентів (тем, мотивів, образів та ін.), явищ, фактів, що належать до різних літератур; Встановлення зв’язків між українською літературою та іншими національними літературами (генетичних, контактних, типологічних та ін.);Розгляд розвитку традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів, поетичних засобів у літературних творах;Зіставлення оригіналів і перекладів літературних творів різними мовами, а також перекладів того самого твору українською мовою. Демонстрацію лексичного багатства і невичерпних стилістичних можливостей української мови.Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 4

Компаративістика – це порівняльне вивчення фольклору, національних літератур, процесів їх взаємозв'язку, взаємодії, взаємовпливів на основі порівняльно-історичного підходу (методу). Літературознавчий словник-довідник Р. Т. Гром'яка, Ю. І. Коваліва та ін.Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 5

Розвиток компаративістики Дашкевич М. П. Драгоманов М. П. Франко І. Я.Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 6

Компаративний аналіз - це аналіз, при якому досліджуються явища мистецтва слова через порівняння їх з іншими такими явищами переважно в різних національних письменствах. Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 7

«Жодна велика національна література не розвивається поза живою і творчою взаємодією з літературами інших народів, і ті, хто думає піднести свою рідну літературу, стверджуючи, немов вона виросла виключно на місцевому національному ґрунті, тим самим засуджують її навіть не на «блискучу ізоляцію», а на провінційну вузькість і «самообслуговування». В. ЖирмунськийІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 8

Мета уроку компаративного аналізу: глибше розкрити ідейно-естетичну сутність кожного з порівнювальних творів; дати історико-літературне пояснення відповідностей або відмінностей літературних явищ різних письменств; сприяти розумінню духовної єдності, національної своєрідності різних літературІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 9

Форми порівняльного методуІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 10

Елементи компаративного аналізу. Порівняння оригінального твору та його перекладу. Порівняння оригінального твору та кількох його перекладів. Аналіз творів одного напряму, течії, школи. Розгляд творчих зв'язківміж письменникамирізних літератур. Порівняння різнонаціональних літературних явищ на рівні їх походження. Вивчення різнонаціональних творів, близьких за темою, ідеєю,сюжетом, проблематикою, образами, особливостями поетики Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 11

Етапи компаративного аналізу. Підготовка: з'ясування зв'язків двох художніх творів; вивчення позатекстової сфери обох творів. Реалізація: розгляд типологічних зв'язків між двома творами різнонаціональних літератур; розкриття причинно-наслідкових зв'язків. Узагальнення: доведення спорідненості світоглядних позицій та художньої манери авторів порівнюваних творів.Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 12

творче читання; евристичний; дослідницький; метод перекладу; індивідуального й коментованого читання типологічно близьких текстів; проблемної ситуації; проблемних пізнавальних завдань;«вслуховування» в оригінальний текст твору;порівняння художніх творів; зіставлення твору з його генетичним джерелом;евристичної бесіди, диспуту;діалогу тощо. Методи і прийомиІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 13

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 14

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 15

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 16

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 17

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 18

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 19

Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 20

Усе пізнається в порівнянніІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 21

Усе пізнається в порівнянніІван Франко «Фарбований лис»та індійська народна казка «Фарбований шакал»Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 22

Усе пізнається в порівнянні«Енеїда»Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 23

Усе пізнається в порівнянніОбрази творів Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 24

Усе пізнається в порівнянніТема коханняІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 25

Усе пізнається в порівнянніПоетична формаІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 26

Усе пізнається в порівнянніТворче використання образівІвасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 27

Пам’ятаймо!Порівняння літературних творів дає можливість показати учням спільне — те, що об'єднує різні народи, й відмінне — те, що свідчить про неповторність націй.Івасенко Олександра Степанівна

Номер слайду 28

Дякую за співпрацю!Івасенко Олександра Степанівна

pptx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку