Урок-квест Зірка Мензатюк "Таємниці козацької шаблі"

Про матеріал

Узагальнюючий урок Зірка Мензатюк "Таємниці козацької шаблі". У розробці уроку я використала наступні прийоми: завдання - квест; літературний диктант; "мікрофон".

Перегляд файлу

Узагальнюючий урок-квест Зірка Мензатюк « Таємниця козацької шаблі»

Мета: пробудження інтересу до творчості та особистості письменниці Зірки Мензатюк; виховання учня через біографічний матеріал; вчити учнів аналізувати художній твір, оцінювати вчинки героїв; вдосконалювати вміння переказувати найяскравіші фрагменти твору, характеризувати образи головних героїв, висловлювати власні думки про прочитаний твір. Міжпредметні зв’язки: історія, українська мова, література.

Обладнання: портрет та  бібліотечка творів Зірки Мензатюк, епіграф, ілюстрації малюнків про козаків, книга « Зірка Мензатюк « Таємниця козацької шаблі».

Тип уроку: узагальнюючий урок

 

І. Організаційний момент

  1. Привітання
  2. Налаштування класу до уроку

ІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності п’ятикласників

1.Вступне слово вчителя

2.Робота з епіграфом

Епіграф уроку:

Душу й тіло ми положим за нашу свободу, 

І покажем, що ми, браття, козацького роду.

 

Як саме епіграф  пов’язаний із уроком?

Звідки узято ці рядочки?

Для того, щоб розпочати наш урок вам необхідно пройти квест.

Перша станція знайди продовження прислів’їв та приказок

  • Береженого Бог береже, а козака – ……(шабля).
  • Де козак, там….. ( і слава).
  • Звання козацьке, а життя …. (собацьке).
  • Степ та воля — …… (козацька доля).
  • У козака життя коротке, а …..  (слава вічна).

 

Друга станція. Зібрати букви до купи, отримавши імена героїв твору:

М  А К А Ш (Машка)

 А Л О К А Н А Т Ч (Наталочка)

 Г А Н Б О Д ( Богдан)

 У А К И Р С Н ( Руснаки)

Н И П А Т ( Антип)

В Е И Н С Р Е ( Северин)

Станція третя. Дати відповіді на питання.

  1. П.І.Б. автора твору.
  2. В якому році було написано твір?
  3. Де і коли народилась письменниця?
  4. Назвати головних героїв твору.
  5. Хто така Машка?
  6. Зі скількох розділів складається твір?
  7.  

Станція четверта.  Розшифрувати криптограму

15-19-10-1-27-31-15-19-17-24       21-19-6-24       18-7-17-1         20-7-21-7-3-19-6-24.

(Козацькому роду нема переводу)

Станція п’ята. Крокуй слідами й знайдеш скарб.

(Учні крокують роздрукованими слідами і знаходять шаблю)

 

Актуалізація опорних знань. Цифровий диктант

  1. Назвіть прізвище головних героїв повісті.
  2. Хто така Машка ? Опишіть її.
  3. Навіщо родина Руснаків купила автомобіль?
  4. Що вам відомо про пана Богдана?
  5. З яким проханням звернувся пан Богдан до родини Руснаків? (
  6. Чому Руснаки вирішили їхати саме в Берестечко?
  7. Як Наталочка познайомилася з Антипком?
  8. Хто такий Антип? З якою метою він заважав родині Руснаків знайти шаблю?
  9. Хто допомагав Руснакам в пошуках козацької шаблі?
  10. Яких пригод зазнала родина під час подорожі?

А) Планували у відпустку на власному авто поїхати до моря

Б)Машина кольору «корида» вітчизняного виробника, стара, пошарпана

В) Родина Руснаків

Г) друг родини, історик, мандрівник, вельми цікава людина

Д)Під час подорожі на бензоколонці до нею підійшов хлопчик, який також шукав шаблю

Е)Антип – чортик, зла сила, яка не хотіла, щоб козацька шабля потрапила в добрі руки

Є)Пластуни зі Львова Северин і Василь

Ж) Знайти і врятувати історичну реліквію, старовинну річ

З) перегони, погоня, заїзд на дерево, падіння Наталочки в річку,потім у колодязь, звинувачення у крадіжці картини з музею тощо

И)Привид дав підказку, де шукати шаблю – перевернутий хрест. Руснаки вирішили, що йдеться про Козацькі Могили

 

Відповідь:

1 - В

2- Б

3 - А

4 - Г

5 - Ж

6- И

7- Д

8- Е

9-Є

10-З

 

Давайте пригадаємо маршрут подорожі родини. Вам необхідно скласти маршрут подорожі сім’ї Руснаків:

Кам’янець-Подільський(Кам’янець-Подільська фортеця) → Київ → Тараканівський форт → Дубно (Дубенський замок) → Хотин (Хотинська фортеця)→ Олесько (Олеський замок) → Підгірці (Підгорецький замок) → Берестечко (Козацькі Могили) .

 

Складання учнями інформаційного грона «Фантастичне і реальне в творі» 

Необхідно заповнити таблицю в зошиті реальне та фантастичне у творі.

Перегляд слайд-шоу із фотокартками замків, учням необхідно правильно вказати назву.

Підведення підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»:

  • На уроці мені найбільше сподобалось…
  • На уроці у мене виникли труднощі із….

Домашнє завдання:

Написати есе «Яким я уявляю сучасного козака» .

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку