Узагальнюючий урок Зірка Мензатюк "Таємниці козацької шаблі . Конспект не авторський, узято з Інтернету.
Узагальнюючий урок-квест Зірка Мензатюк « Таємниця козацької шаблі»
Мета: пробудження інтересу до творчості та особистості письменниці Зірки Мензатюк; виховання учня через біографічний матеріал; вчити учнів аналізувати художній твір, оцінювати вчинки героїв; вдосконалювати вміння переказувати найяскравіші фрагменти твору, характеризувати образи головних героїв, висловлювати власні думки про прочитаний твір. Міжпредметні зв’язки: історія, українська мова, література.
Обладнання: портрет та бібліотечка творів Зірки Мензатюк, епіграф, ілюстрації малюнків про козаків, книга « Зірка Мензатюк « Таємниця козацької шаблі».
Тип уроку: узагальнюючий урок
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності п’ятикласників
1.Вступне слово вчителя
2.Робота з епіграфом
Епіграф уроку:
Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.
Як саме епіграф пов’язаний із уроком?
Звідки узято ці рядочки?
Для того, щоб розпочати наш урок вам необхідно пройти квест.
Перша станція знайди продовження прислів’їв та приказок
Друга станція. Зібрати букви до купи, отримавши імена героїв твору:
М А К А Ш (Машка)
А Л О К А Н А Т Ч (Наталочка)
Г А Н Б О Д ( Богдан)
У А К И Р С Н ( Руснаки)
Н И П А Т ( Антип)
В Е И Н С Р Е ( Северин)
Станція третя. Дати відповіді на питання.
Станція четверта. Розшифрувати криптограму
15-19-10-1-27-31-15-19-17-24 21-19-6-24 18-7-17-1 20-7-21-7-3-19-6-24.
(Козацькому роду нема переводу)
Станція п’ята. Крокуй слідами й знайдеш скарб.
(Учні крокують роздрукованими слідами і знаходять шаблю)
Актуалізація опорних знань. Цифровий диктант
А) Планували у відпустку на власному авто поїхати до моря
Б)Машина кольору «корида» вітчизняного виробника, стара, пошарпана
В) Родина Руснаків
Г) друг родини, історик, мандрівник, вельми цікава людина
Д)Під час подорожі на бензоколонці до нею підійшов хлопчик, який також шукав шаблю
Е)Антип – чортик, зла сила, яка не хотіла, щоб козацька шабля потрапила в добрі руки
Є)Пластуни зі Львова Северин і Василь
Ж) Знайти і врятувати історичну реліквію, старовинну річ
З) перегони, погоня, заїзд на дерево, падіння Наталочки в річку,потім у колодязь, звинувачення у крадіжці картини з музею тощо
И)Привид дав підказку, де шукати шаблю – перевернутий хрест. Руснаки вирішили, що йдеться про Козацькі Могили
Відповідь:
1 - В
2- Б
3 - А
4 - Г
5 - Ж
6- И
7- Д
8- Е
9-Є
10-З
Давайте пригадаємо маршрут подорожі родини. Вам необхідно скласти маршрут подорожі сім’ї Руснаків:
Кам’янець-Подільський(Кам’янець-Подільська фортеця) → Київ → Тараканівський форт → Дубно (Дубенський замок) → Хотин (Хотинська фортеця)→ Олесько (Олеський замок) → Підгірці (Підгорецький замок) → Берестечко (Козацькі Могили) .
Складання учнями інформаційного грона «Фантастичне і реальне в творі»
Необхідно заповнити таблицю в зошиті реальне та фантастичне у творі.
Перегляд слайд-шоу із фотокартками замків, учням необхідно правильно вказати назву.
Підведення підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»:
Домашнє завдання:
Написати есе «Яким я уявляю сучасного козака» .