Годинні пояси Павло (із м. Києва, Україна) і Лукас (із м. Сідней, Австралія) потоваришували і часто спілкуються одне з одним через Skype. Їм необхідно виходити на зв'язок одночасно. Щоб з’ясувати зручний для них час Павло знайшов таку інформацію Грінвіч – 23.00 Київ – 01.00 Сідней – 09.00 Завдання 1. Який час буде у Сіднеї, якщо у Києві 17.00 а) 01.00 б) 24.00 в) 03.00 Завдання 2. З’ясуйте у який час хлопчики зможуть спілкуватися (за київським і сіднейським часом), оскільки з 8.30 по 14.30 за місцевим часом вони навчаються у школі, з 22.00 по 7.00 вони сплять
Клімат України Клімат України переважно помірно-континентальний, лише на Південному березі Криму субтропічний середземноморський. Гірські хребти Карпат і Кримських гір захищають відповідно Закарпаття і Чорноморський Південний берег Криму від холодних арктичних повітряних мас, які приходять з півночі. Середньомісячна температура січня від −8°С на північному сході України та високогір'ї Карпат — до +4°С на Південному березі Криму, липня — від +17°С на Північному Заході та +19°С у високогір'ї Карпат до +23°С на крайньому Півдні. Вітри змінюються по сезонах року: узимку в північній половині країни переважають західні вітри, що приносять вологу, у південної — північно-східні й східні сухі й холодні. Улітку найчастіші північно-західні вітри; однак у південній половині нерідкі також східні й південно-східні вітри, іноді суховії. Опади розподіляються нерівномірно. Середньорічні суми опадів зменшуються з заходу і південного заходу на південний схід і південь від 650–600 мм до 300 мм. Максимум опадів припадає на Кримські гори (1000–1200 мм) і Українські Карпати (понад 1500 мм). На півдні, у степовій зоні, зволоження недостатнє і в окремі роки бувають посухи. На субтропічному Південному березі Криму клімат має ознаки середземноморського з сухим теплим літом та вологою м'якою зимою. Середня кількість опадів — 600 мм. В листопаді-березні - 400 мм; в квітні-жовтні — менше 240 мм. Завдання 1. Які особливості клімату України Укажіть назву кліматичного поясу, в якому розміщена майже вся територія України: а) Тропічний б) Субарктичнийв) Субтропічний г) Помірний Завдання 2. Якби на території України зникли Карпати, як це вплинуло на б на клімат?
Тетяна Вікторівна щодня їздить на роботу у місто. Олег Петрович виїхав у Канаду на постійне місце проживання. Студент Микита навчається у Польщі Демографічні процеси. Природний рух населення — зміна кількості і складу населення в результаті народжуваності і смертності (без урахування його механічного переміщення). Механічний рух, або міграція населення — це різновиди переміщення населення. Розрізняють зовнішню і внутрішню міграцію населення. Зовнішня міграція пов'язана з перетином державного кордону. Тих, хто в'їздить до країни на постійне проживання з-за кордону, називають іммігрантами, тих, хто залишає країну — емігрантами. Завдання 1. Заповніть таблицю, визначивши види міграцій. Завдання 2. Обчисліть величину річного абсолютного приросту населення, якщо за рік народжуваність склала 600 чол., смертність – 800 чол., сальдо міграцій – 700 чол.
Природні зони Степова зона займає близько 40 % площі України. Простягається від південної межі лісостепу до берегів Чорного та Азовського морів, охоплює більшу частину Кримського півострова. Зона степу має рівнинний рельєф. Вона багата на різноманітні природні будівельні матеріали (вапняк, черепашник, мергель, глина, граніт), лікувальні грязі. Клімат зони помірно континентальний з найбільшими в Україні різницями показників температури взимку і влітку та найменшою кількістю опадів. Середні показники температури січня змінюються з півночі на південь зони від —5 до —1 °С, липня — від +20 до +23 °С. Сніг лежить лише в окремі роки 1—2 місяці, але сніговий покрив нестійкий. Часто бувають посухи, суховії, які завдають шкоди сільському господарству. Кількість опадів становить 450—350 мм за рік. Випаровуваність вологи істотно перевищує кількість опадів, тому зволоження території скрізь недостатнє.Ґрунтам степової зони властиві значні територіальні відмінності. Якщо на крайній півночі поширені чорноземи типові, то в центральній частині — чорноземизвичайні, на півдні — чорноземи південні. У Присивашші і Північному Криму поширені каштанові ґрунти, у західній і передгірній частинах Криму — чорноземи південні та дернові ґрунти. Завдання 1. Особливості степової зони України Завдання 2. Які, на вашу думку, сільськогосподарські рослини найкраще вирощувати на ґрунтах степу і чому. {5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Степова зона знаходиться на півночі України. ТАК НІРельєф, який переважає в межах степової зони низовинно-рівнинний. ТАК НІДля клімату степу характерні тепла зима і досить жарке літо. ТАК НІ
6 клас Тема. Географічні координати Джерела інформації: фізична карта України, атлас 6 клас, інтерактивна карта України https://map.meta.ua/#zoom=6&lat=48.5&lon=31.2&base=B00 Бланк для виконання завдання. Формування компетентностей: інформаційна, картографічна, саморозвитку. Стимул. . Мабуть немає такої людини, яка б не любила подорожувати і не мріяла з висоти пташиного польоту оглянути краєвиди. У час технічного прогресу немає нічого неможливого. Залишається лише прокласти маршрут захоплюючого перельоту. Формулювання завдання. Уявіть, що ви збираєтеся взяти участь у перельоті на спортивному літаку за маршрутом Охтирка – Полтава – Київ – Львів - Чернівці. Для успішного завершення маршруту необхідно визначити географічні координати цих пунктів та відстань перельоту. Прокласти маршрут подорожі на інтерактивній карті. Назва об’єкта Географічна широта Географічна довгота Охтирка Полтава. Київ. Львів. Чернівці
8 клас Тема. Природа регіону.{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}Компетентністьінформаційна, комунікативна, самоосвіта. Стимул. Ви студент геологічного факультету і збираєтесь на практику в Охтирський район. Викладач попросив надати гіпотетичний (умовний) доказ про наявність родовищ корисних копалин на території Сумської області. Формулювання завдання Побудуйте ланцюжок причинно-наслідкових зв'язків, які пояснюють наявність корисних копалин осадового походження. У рамках мають бути такі положення: «наявність корисних копалин осадового положення»; «накопичення потужних осадових гірських порід»;«переважання опускань земної кори»; «панування морського режиму протягом тривалого часу». Джерело інформаціїПідручник з географії , геохронолічна таблиця. Бланк виконання завдання
6 клас Тема Підземні води {BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}Компетентність інформаційна, вирішення проблем, комунікативна. Стимул. У зв’язку з останніми посушливими літніми сезонами, ваші батьки вирішили побудувати колодізь для поливу городу. Формулювання завдання. Мама вважає, що будувати треба навесні, щоб улітку можна було поливати город. Тато пропонує - восени, коли підготує весь потрібний матеріал. Допоможи батькам вирішити проблему:навесні чи восени краще будувати колодізь? Джерело інформаціїПідручник §7Інструмент перевірки. Колодязі будують у період, коли найнижчий рівень ґрунтових вод: в осінньо-зимовий період.
6 клас Тема. Природний комплекс {5 A111915-BE36-4 E01-A7 E5-04 B1672 EAD32}Компетентністьінформаційна, самоосвіта. Стимул. Збираючи гриби в лісі, ви вийшли на широке місце. "Болото", - подумали ви…Формулювання завдання. За якими ознаками ви визначили, що опинились на болоті?Джерело інформаціїПідручник з географії 6 класІнструмент перевірки:модель відповідікритерії оцінювання1. Криві стовбури дерев та їх незначна кількість 2. Надмірно зволожена ділянка.3. Більш яскрава або світліша в порівнянні з іншим фоном рослинність 4. Різні болотні рослини. За кожну ознаку – 1 бал
6 клас Тема. Зображення рельєфу на плані{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Компетентністьінформаційна, комунікативна, вирішення проблем. Стимул. Ваш тато, фермер, вибирає ділянку для закладки нового фруктового саду. Формулювання завдання. На ділянці навесні має рано сходити сніг, а влітку ґрунт краще всього прогріватись сонцем. Він також повинен мати зручне розташування для вивезення зібраного врожаю. Визначте, яка з ділянок, позначених на карті цифрами 1,2 та 3, найбільше відповідає зазначеним вимогам. Для обґрунтування своєї відповіді наведіть два аргументи. Джерело інформаціїПідручник з географії 6 класІнструмент перевірки 1. Для закладки саду найбільше підходить ділянка 3, так як вона розташована на південному схилі та неподалік дороги. Критерії оцінювання2 бали
6 клас Тема Орієнтування на місцевості{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Компетентність інформаційна, комунікативна, вирішення проблем. Стимул. Ви з друзями пішли в ліс по гриби і непомітно заблукали. Виникла паніка. Формулювання завдання. Створіть інструкцію поведінки у лісі в таких ситуаціях: незнайома місцевість, телефони не працюють, у вас є годинник, і ви пам'ятайте, що коли ви заходили в ліс вранці, сонце вам світило в обличчя. Джерело інформаціїПідручник з географії 6 клас §7, атлас. Бланк виконання завдання Інструмент перевірки: Критерії оцінювання Модель відповідіЗа кожний пункт інструкції – 1 бал. Вранці сонце знаходиться на сході, отже, повертатись ви повинні, йдучи на захід. О 12 годині дня сонце перебуватиме на півдні, виходячи з цього, зорієнтуйтеся за сторонами горизонту, та визначте захід.
6 клас Тема. Хмари. Формування компетентностей: інформаційна, комунікаційна. Стимул. Чи любите ви спостерігати за хмарами. Як розрізняють хмари та як вони утворюються? Формулювання завдання. Уявіть себе метеорологом. Вам необхідно скласти опис хмар та заповнити таблицю. Джерело інформації. Підручник &Бланк для виконання завдання{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Види хмар. Зовнішній вигляд. Висота утворення. У який сезон рокупереважають. Причина утворення. КупчастіШаруватіПеристі
{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Види хмар. Зовнішній вигляд. Висота утворення. У який сезон року. Причина утворення. КупчастіБілі «купи вати»2-10 км. З весни до осеніПід час підйому теплого повітря. ШаруватіВеликі вали із сірим відтінком, часто утворюють суцільну хмарність. Менш 2 км. Протягом усього року. При контакті теплого та холодного повітря. ПеристіСхожі на білі волокна чи пір'я10-12 км. Протягом усього року. У верхніх частинах тропосфери при контакті теплого та холодного повітряІнструмент перевірки (модель відповіді)Критерії оцінювання. За кожну правильну відповідь 1 бал Максимальний бал -3 бали
6 клас План місцевостіСтимул. Ви збираєтесь прийняти участь у велопробізі. При проходженні маршруту важливо розраховувати свої сили. Формулювання завдання: Розгляньте фрагмент топографічної карти. Оцініть рельєф місцевості між річкою Андогою та населеним пунктом Мостище. Визначте відрізок шляху, на якому буде найважче їхати від мосту через Андогу до Мостища. А 1-2 Б 2-3 В 3-4 Г 4-5
Формування компетентностей: інформаційна, картографічна. Стимул. На околиці села планується будівництво тренувального футбольного поля для команди школи. Допоможіть визначитись з ділянкою. Формулювання завдання. Оцініть,яка з ділянок, позначених на картіцифрами 1, 2 і 3, найбільше підходить для будівництва . Для обгрунтування своєї відповіді приведіть не менше двох доводів. Джерело інформації: топографічна карта. Критерії оцінювання: Правильно визначена ділянка - 1б. Наведені обгрунтування – 2б. Максимальний бал -3 бали Модель відповіді: Для цих цілей підходить ділянка № 2, тому що вона рівна. № 1 не підходить через те, що вона заболоченна. На ділянці №3 є яри, тому теж не придатна 6 клас Тема. План місцевості
8 клас Тема. Природа регіону. Стимул. Староста нашого села звертається до еколога за дозволом про створення сміттєзвалища Формулювання завдання. В якому напрямку від села може рекомендувати еколог організувати звалище? На підставі даних про напрямки вітрів протягом січня та липня місяців побудувати розу вітрів і визначити оптимальне місцезнаходження сміттєзвалища с. Хухра. Позначити на карті. Джерело інформації: Щоденник погоди школяра https://www.gismeteo.ru/diary/94063/2021/1/Висновок: оскільки в нашій місцевості переважають вітри з півдня, південного заходу та півночі, сміттєзвалище слід розмістити на сході або на північному сході від населеного пункту. Критерії оцінювання: Правильна побудова рози вітрів – 5 балів. Правильний висновок – 3 бали. Максимальний бал – 8 балів.
Компетентнісно - орієнтовані завдання дозволяють досягати таких дидактичних цілей : по-перше, виявляти рівень сформованості та розвитку предметної географічної компетентності школярів; по-друге, оцінювати їхню спроможність самостійно здобувати знання та обирати способи діяльності; по-третє, формувати інтерес до географії та досвід творчої діяльності у процесі її вивчення.