Розроблено за підручником: Гисем А.В. История Украины: учеб. для 7 класса общеобразоват. учеб. заведений с обучением на русском языке / А. В. Гисем, А. А. Мартинюк. - Х.: "Ранок", 2015. - 240 с.: ил.
Тема: Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – пер. пол. XІV ст. Вчитель: І. А. Лучінський. Одеська ЗОШ №62
Номер слайду 2
Особливості розвитку культури Галицько-Волинської держави
Номер слайду 3
Розвиток культури Галицько-Волинської держави. Робота з таблицею та текстом підручника (§18, п. 2–5){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Галузь. Основні досягнення. Освіта. Література і літописання. Архітектура. Зображувальне мистецтво
Номер слайду 4
Розвиток освіти, літератури і літописання. Освіта:продовження освітньої традиції Русі-України; церковне і світське (домашнє) навчання; існували бібліотеки при монастирях та княжих палатах. Література і літописання:світська направленість; літописні пам’ятки: «Повість про осліплення Василька» (1097), «Галицько-Волинський літопис» (діяльність короля Данила, розвиток культури в Галичині та Волині). Осліплення князя Василька. Мініатюра з Радивилівського літопису XV ст.
Номер слайду 5
Розвиток архітектурибудівництво кам’яних споруд; ХІІ–ХІІІ ст. – сформована волинська (традиції Русі-України) і галицька (традиції Русі-України + західно-європейський стиль) архітектурні школи; 1160 р. – Успенський собор у Володимирі-Волинському; 1157 р. – Успенський собор в Галичі; ХІІ–ХІІІ ст. – храм Святого Пантелеймона; ХІІІ ст. – церква Іоанна Златоуста; будівництво «веж-стовпів»; ХІV ст. – розгорнулося будівництво кам’яних замків, першим з яких був Луцький. Успенський собор у Володимирі-Волинському
Номер слайду 6
Успенський собор в ГаличіХрам Святого Пантелеймона поблизу Галича
Номер слайду 7
Кам’янці (Берестейська область;сучасна Білорусь)Вежа у Столп’є (сучасна Польща)
Номер слайду 8
Луцький замок. Луцький замок Першого будівельного періоду
Номер слайду 9
Луцький замок
Номер слайду 10
Зображувальне мистецтвомонументальний живопис (фрески) та ікони; застосування фрескового живопису в храмах і князівських палатах; іконний ансамбль, формування іконостасу;ікони візантійської і київської традиції; Волинська Божа Матір (поч. ХІV ст.), Ченстоховська ікона Божої Матері (ХІV ст.); розвиток скульптури у формі рельєфу: зображення Святого Димитра (ХІІІ ст.); розквіт книжної мініатюри у ХІІІ ст.: Добрилове Євангеліє (1164); розвиток ювелірної справи. Волинська Божа Матір (поч. ХІV ст.)
Номер слайду 11
Добрилове Євангеліє (1164)Ченстоховська ікона Божої Матері (ХІV ст.)
Номер слайду 12
Вірменський собор у Львові(ХІV–ХV ст.)
Номер слайду 13
Робота з історичним джерелом с. 164 Опис церкви Іоанна Златоуста в Холмі (з «Галицько-Волинському літописі»)Побудував він церкву Святого Іоанна, червону і пригожу. І спорудження її було таке: склепінь чотири; з кожного кута – склепіння, і стояли вони на чотирьох головах людських, вирізьблених одним умільцем. Три вікна прикрашені були склом римським (вітражами. – Авт.); при вході в олтар стояли два стовпи з цілого каменя, і на них – склепіння, а верх же був прикрашений зірками золотими на лазурі. Внутрішній же поміст був відлитий з міді і чистого олова, так що блищав він, як дзеркало ... Візерунки, різнокольорові і золоті, зроблені умільцем Авдеєм ... Скульптурні прикраси були всіх фарб і золоті. Зовнішні фрески були вельми красиві ... Ікони дивовижні ... Він [Данило] прикрасив ікони, привезені з Києва, коштовним камінням і золотим бісером ... Дзвони він привіз із Києва, а решта тут вилив ...?1. Які архітектурні особливості церкви? 2. Які елементи церкви свідчать про вплив західноєвропейського мистецтва?