Розширити уявлення учнів про цінність природи для життя людей та залежність людей від стану навколишнього середовища; розвивати мовлення, мислення; виховувати екологічну культуру.
З початку становлення людського суспільства природа для людини давала все: житло, їжу, одяг, предмети захисту, знаряддя праці
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Якою є роль природи в житті людини?
Номер слайду 7
Найдавніші люди займалися збиральництвом та мисливством.
Номер слайду 8
Одним із важливих кроків людського суспільства стало окультурення рослин та одомашнення тварин.
Номер слайду 9
Чи залежить життя людини від стану навколишнього середовища?
Номер слайду 10
Повітря — важлива складова життя людини. Склад повітря має бути незмінним (азоту — 71 %, кисню — 21 %, вуглекислого газу — 0,03 %); якщо відбудуться зміни у складі повітря, то це призведе до хвороб органів дихання, а в подальшому — до смерті.
Номер слайду 11
Вода. Організм людини не може прожити без води, бо вона бере участь у різних процесах, що відбуваються в організмі людини. І від того, яка вода потрапляє в організм, залежить і здоров’я людини.
Номер слайду 12
Ґрунти. Кількість родючих ґрунтів на планеті зменшується. Ґрунти виснажуються. Та кількість добрив, яку люди вносили в ґрунти, була занадто великою, що і спричинило зменшення кількості родючих ґрунтів. Господарюючи, людина вирубувала ліси, осушувала болота та річки. Все це призвело до зменшення розмаїття живих організмів на Землі.
Номер слайду 13
По трубі тече, пироги пече.
Номер слайду 14
Блакитна хустина, червоний клубок, По хустині качається, людям усміхається.
Номер слайду 15
Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить.
Номер слайду 16
1) Взаємозв’язок природи і людини характеризується: а) залежністю природи від людини; б) взаємною незалежністю природи і людини; в) взаємним впливом природи і людини; г) залежністю людини від природи.
Номер слайду 17
2) Яке твердження правильне? А Природа і людина нерозривно взаємозв’язані. Б Природа і людина розвиваються незалежно один від одного. а) Тільки А; б) тільки Б; в) обидва — А і Б; г) обидва — неправильні.
Номер слайду 18
З 250 000 видів рослин Землі 1/10 частина знаходиться на межі зникнення. Скільки видів рослин на Землі на межі зникнення?
Номер слайду 19
Найпрацелюбніші санітари лісу — мурашки. У середньому мурашки за хвилину приносять до мурашника 2 десятки комах. Скільки комах принесуть мурашки за 1 годину?
Номер слайду 20
На сім’ю з трьох чоловік щодоби потрібно 51 кг чистого повітря. Скільки кілограмів повітря знадобиться на наш клас ?
Номер слайду 21
Учні вирішили зібрати сміття в лісі. Для цього вони об’єдналися у 5 груп по 6 осіб і вирушили в різні місця. Під час цієї акції кожен учень наповнив сміттям один мішок. Скільки мішків заповнили сміттям усі учні?
Номер слайду 22
З’єднайте початок тверджень з їх кінцівками, щоб вийшли правила дбайливого ставлення до природи. Сортуючи сміття, дізнаєшся, як її зберегти. Полагодивши підтікаючий кран, бережеш чисте повітря. Вивчаючи природу, зберігаєш ліси. Охороняючи рослини, бережеш чисту воду.
Номер слайду 23
Тестування «Твоя безпека» 1. Якими шляхами до організму людини потрапляють шкідливі речовини з довкілля? а) Через повітря, воду, ґрунт; б) через повітря, воду і продукти харчування. 2. Як забруднюються продукти харчування? а) речовини потрапляють до річок; б) речовини потрапляють до організму рослин, тварин, а потім опиняються у продуктах харчування.
Номер слайду 24
Тестування «Твоя безпека» 3. Які правила особистої безпеки пов’язані з продуктами харчування? а) Не звертай увагу на термін зберігання продуктів; б) мий овочі і фрукти в теплій кип’яченій воді. 4. Як можна захистити себе від забрудненого повітря? а) Відійти убік; б) не затримуватися в тих місцях, де брудне повітря. 5. Як захиститися від забрудненої води? а) Пити сиру воду; б) навчитися користуватися побутовим фільтром.
Номер слайду 25
«Пам’ятка для людини»
Номер слайду 26
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Придумайте агітаційний плакат про те, що природу необхідно берегти.