Презентація " Майстерклас для класних керівників "Ненасильницьке спілування"

Про матеріал
Виховання та навчання дитини – це особлива професія, яку не можна порівняти ні з якою іншою справою. Вона має ряд специфічних особливостей. Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є у житті – з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її розум, характер, воля, її життя, її щастя. Кінцевий результат педагогічної праці можна побачити не сьогодні, не завтра, а через тривалий час. Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини. Педагог, якому суспільство довірило навчати та виховувати дітей, повинен бути професіоналом своєї справи, гуманістом, володіти високою педагогічною культурою. Досягнення успіху в професійному самовираженні та взаємодії з соціумом забезпечує високий рівень педагогічної компетентності, яка потребує постійного удосконалення, активізації творчого потенціалу та розвитку. Тому перш ніж іти на зустріч з батьками, класні керівники вивчають нові тенденції, методики. Під час майстеркласу класні керівники познайомились з новітніми формами та прийомами, які допоможуть батькам стати ближчими до дітей, отримати навички спілкування, яких не вистачає у повсякденному житті. У презентації зібрані матеріали, які класні керівники можуть використати під час проведення батьківських зборів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Базові засади ненасильницького спілкування. Майстерклас для класних кервівників січень, 2022

Номер слайду 2

Якість діалогової комунікації. Ненасильницькеспілкування у родині

Номер слайду 3

Роки дитинства – це перш за все виховання серця. Виховання це не поєднання засобів і прийомів, а мудре спілкування дорослого із живою душею дитини(В. О. Сухомлинський).

Номер слайду 4

З історії ненасильницького спілкування Ненасильницьке спілкування — підхід до спілкування, розроблений американським психологом доктором Маршаллом Розенбергом, який ґрунтується на емпатії. Міжнародний день ненасильства світова спільнота відзначає щорічно 2 жовтня, у день народження Махатми Ганді, національного героя Індії, борця за незалежність країни.

Номер слайду 5

Розглядається у двох площинах: як процес або стан і як стійка здатність (навичка) особистості, що розвивається у процесі соціалізації. Це вміння осягати душевний стан, переживання іншої людини, розуміти її емоційну мову, відгукуватися на психологічний стан. Також це інтуїтивне розуміння психологічного настрою, вміння перебрати на себе роль іншої людини, зрозуміти її приховані мотиви, душевне метушіння, ототожнення своїх почуттів з емоціями іншого і разом з тим усвідомлення їх винятковості, індивідуальності. Поняття «емпатія» у 1909 році ввів у психологію Е. Тітченер, позначаючи ним розглядання ситуації з погляду співрозмовника, розуміння його емоційного стану. Емпатія (грецьк. em – всередині, pathos – почуття)

Номер слайду 6

В основі конфлікту лежить непорозуміння, а мова ненасильницького спілкування – це мистецтво розуміти, що тобі потрібно й чого ти хочеш від іншої людини, вміння висловити свої потреби в екологічній формі. Маршалл Розенберг «Мова життя. Ненасильницька комунікація».

Номер слайду 7

Стиль спілкування(за Маршаллом Розенбергом) Жирафа М. Розенберг вибрав символом ненасильницького спілкування тому, що ця істота має найбільше серце серед усіх тварин, а його довга шия дозволяє споглядати ситуацію зверху. Ми пропонуємо розглядати Жирафа в контексті, який був прийнятий нашою культурою – це тварина красива, сильна, шляхетна, гнучка, спокійна, врівноважена, не хижак, швидко бігає, за всім спостерігає з висоти свого росту. У світі вовків є тільки конкуренція і боротьба, переможці і переможені. Цілі виправдовують засоби. Переможцям належить світ. Вовки впевнені, якби оточуючі були розумнішими і діяли «як належить», то світ був би ідеальним. Вони готові навчити всіх, як правильно діяти.

Номер слайду 8

Вовки та жирафи{E8 B1032 C-EA38-4 F05-BA0 D-38 AFFFC7 BED3}Позиція ВОВКАПозиція ЖИРАФААгресивна поведінка. Доброзичливість. Негативне світосприйняття та прогнозування майбутнього. Позитивне світосприйняття та прогнозування майбутнього. Опір, захист, оцінка. Налаштованість на контакт. Маніпуляція. Задоволення своїх потреб та оточення. Домінування. Чуйність, емпатія. Ти-повідомлення. Я-повідомлення. Нав’язування своєї позиціїРозуміння себе і бажання зрозуміти іншого. Негативна інтерпретація фактів. Безоцінкове сприйняття фактів. Автоматичне реагування на ситуацію. Співчутливий аналіз ситуації

Номер слайду 9

4 кроки ННССпостереження Почуття Потреби. Прохання

Номер слайду 10

КРОК 1: ОЗВУЧИТИ СПОСТЕРЕЖЕННЯВажливо відрізняти спостереження від оцінки. Коли ми їх поєднуємо, люди швидше чують критику і починають противитися тому, що їм кажуть. Наприклад, мама звертається до доньки:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Критична оцінка. Спостереження«Ти досі не вимила посуд, ти безвідповідальна і не поважаєш мене»«Ти казала, що допоможеш мені за 10 хвилин, а минуло вже 20 хвилин». Висновок:озвучувати те, що могла б зняти камера, – ФАКТИ БЕЗ ОЦІНОК

Номер слайду 11

КРОК 2: ВИСЛОВИТИ СВОЇ ПОЧУТТЯ Потрібно сказати, що ми відчуваємо стосовно нашого спостереження. Виражати почуття треба через конкретні емоції, {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Критична оцінка. Конкретні емоції «мені погано чи мені добре». «Мені сумно», «мені радісно»Висновок:чітке формулювання почуттів будуть зрозумілішими іншій людині та викличуть її співпереживання. ЕМПАТІЯ

Номер слайду 12

КРОК 3: ПРИВ’ЯЗАТИ ПОЧУТТЯ ДО ПОТРЕБТут ми пояснюємо, чому в нас виникають ті чи інші емоції. Наприклад: «Ти сказала, що звільнишся за 10 хвилин, а минуло 20. Я злюся на тебе, бо хочу бути почутою. Коли ти не чуєш мене, я почуваюся не важливою».

Номер слайду 13

КРОК 4: ВИСЛОВИТИ ПРОХАННЯПрохання має виражати конкретну дію, а не бути абстрактним. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}наказпрохання«Перестань мене дратувати» «Я б хотіла, щоб ти допомогла мені зараз і ми пішли у справах, про які домовлялися»Висновок:прохання не має бути вимогою. Коли від людини починають чогось вимагати, вона одразу чинить опір. ГОЛОВНИЙ СКЛАДНИК ЧЕТВЕРТОГО КРОКУ – ГОТОВНІСТЬ ПОЧУТИ «НІ».

Номер слайду 14

Вправа «Перефразуй вимогу на прохання»1. Щоб зараз же доїв!2. Ану, зараз же додому!3. Негайно прибери свої іграшки!4. Видко відійди від комп’ютера!5. Одна хвилина і ти лягаєш спати! 6. Зараз же зайди у свою кімнату, тут одні дорослі!7. Викинь сміття і відро. Негайно!8. Бігом учити уроки!9. Ану, склади свій одяг так, як треба!10. Прийду з магазину, щоб у кімнаті був порядок!

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Вправа «Я і моя мрія»Тренер. У вас є три стікери:- На листочку написати – що я хочу бачити у своїй дитині?- На яблуці – що я для цього зроблю?- На серці – що ви ніколи собі не дозволите, як мати чи батько у вихованні своєї дитини?(Я хочу… Для цього… Я ніколи… )(записане озвучити та приклеїти на дошку)

Номер слайду 20

Вправа «Батькове каяття»Переглянути відео за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=0o5 T3 TWVHp8&t=8s

Номер слайду 21

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Батько. Син. ПОЧУТТЯЩо відчувають головні герої?  ПОТРЕБИЯкі потреби реалізує кожен головний герой?    ПРОХАННЯСпробуйте сформулювати звернення-прохання від імені кожного головного героя з позицій ненасильницького спілкування    Загальний висновок: Чи відчувається любов батька до свого сина? Що б Ви порадили змінити в поведінці головного героя?

Номер слайду 22

АНКЕТАЧи можете ви у будь-який момент зупинити всі свої справи й зайнятися дитиною?А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви зізнатися дитині в помилці, припущеній стосовно неї? А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви вибачитися перед дитиною у випадку своєї неправоти? А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви володіти собою й зберігати самовладання, навіть якщо вчинок дитини вивів вас із себе? А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви втримуватися від уживань слів і висловів, які можуть ранити дитину?А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви пообіцяти дитині виконання її бажання в обмін на її гарну поведінку?А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви не відреагувати, якщо ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено скривдила іншу дитину? А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу. Чи можете ви устояти проти дитячих прохань і сліз, якщо ви впевнені, що це каприз, скороминуща примха?А)Можу завжди Б) Можу, але не завжди В) Не можу

Номер слайду 23

Варіанти відповідей: А – Можу й завжди. Б – Можу, але не завжди так. В – Не можу. Обробка отриманих результатів: Підрахувати бали за наступною шкалою: Варіант „А” – 3 бали;Варіант „Б” – 2 бали;Варіант „В” – 1 бал.

Номер слайду 24

Рефлексія.- Чи справдились мої очікування?- Що я візьму з собою і свою скарбничку виховання дитини?- На кожному етапі розвитку дитини ми використовуємо різні «мови» нашої любові. Тому для батьків важливо обрати саме ту «мову» (дотик, слова заохочення, час, подарунки, допомогу), яка веде до серця дитини.

Номер слайду 25

Поради та заповіді для батьків

Номер слайду 26

Сім’я – колиска духовного, морального народження людини. Саме в родині, серед найближчих та найдорожчих дитині людей формується її особистість, розвиваються моральні якості, сприйняття навколишнього світу, людського суспільства та ставлення до нього. А. С. Макаренко писав: «Хочете, щоб діти були хорошими, — будьте щасливими. Розірвіться на шматки, використовуйте всі свої таланти, ваші здібності, залучіть ваших друзів, знайомих, але будьте щасливі справжнім людським щастям»Почуйте ж серцем голос вашої дитини!

Номер слайду 27

Посилання на рорисні сайтиhttps://www.4mamas-club.com/porady/yak-pravilno-vibachatisya-pered-ditinoyu/https://otozh.com.ua/2019/08/11/chomu-vkraj-vazhlivo-vibachatisya-pered-ditmi-yakshho-vi-ne-pravi/https://dityvmisti.ua/blog/5600-iak-prosyty-vybachennia-u-dytyny-iakshcho-vy-ne-pravi-pokrokova-instruktsiia/

Номер слайду 28

Успіхів у спілкуванні!

pptx
Додав(-ла)
Ліра Олена
Додано
21 січня 2022
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку