Навчання , яке відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учасників навчального процесу. До основних методів і прийомів реалізації інтерактивного навчання відносять: • мозковий штурм; • проєкти з презентацією;• ділові ігри (рольові, імітаційні); • використання інформаційно-комунікаційних технологій, відтворення аудіо- відео матеріалів. Інтерактивне навчання. Освітній процес
ОСНОВНЕ ПРИЗНАЧЕННЯІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯОсвітній процесзабезпечити для кожного учня оптимальну пізнавальну діяльність у процесі навчальної роботи на всіх етапах уроку. Проте їх ефективність залежить не лише від вдало спланованого уроку, але й від рівня розвитку індивідуальних особливостей учнів, їх пізнавальних інтересів.
Практичні аспекти використання віртуальних лабораторій та симуляцій. Сайт Інтерактивних симуляцій Ph. ET– це проект University of. Colorado Boulder для створення і використання безкоштовних інтерактивних симуляцій з математики і наук про природу. Симуляції створені на основі наукових педагогічних дослідженьі спонукають учнів до навчальних досліджень і експериментування використовуючи інтуїцію в середовищі, подібному до гри.Інтерактивні інтернет-ресурси для вивчення предметів природничого-математичного циклу. Освітній процес. Go-Lab – найбільша безкоштовна колекція онлайн-лабораторій з хімії, фізики, математики, біології, географії та інших дисциплін.
Сайт Інтерактивних симуляцій Ph. ETІнтерактивні інтернет-ресурси для вивчення предметів природничого-математичного циклу. Освітній процес. Вектори, вимірювання кутів. НАПРИКЛАД: Тема: Знайомство з векторами Вступ до векторів План уроку.pdf - 842 k. BАркуш завдань вступ до векторів.pdf - 970 k. BТаблиця введення в вектори.docx - 846 k. B
ЗАХОПЛИВА МАТЕМАТИКАМатематичні симулятори. Desmos – безкоштовний мультимовний графічний калькулятор-симулятор, який візуалізує графіки функцій відповідно до введених даних. Ph. ET: безкоштовний мультимовний ресурс, містить численні симуляції з природничих і точних наук, зокрема 36 симуляцій з математики. Кожна з них має відкритий доступ, тому може бути вбудована у будь-який освітній сайт чи блог. Groove Pizza – безкоштовний симулятор, який дозволяє моделювати музичні ритми із залученням трьох музичних інструментів у будь-якому з 6 музичних стилів завдяки знанням про кути та принципи побудови геометричних фігур. Chrome Music Lab – безкоштовна серія з 12 тематичних симуляторів, що дозволяє створювати імпровізовані мелодії та ритми та основі знань математичних закономірностей. Geo. Gebra – безкоштовна мультимовна математична платформа, в якій можна будувати різні геометричні та стереометричні фігури у 2 D та 3 D та візуалізувати математичні закономірності. Здійснювати онлайн-експерименти можна завдяки численним інструментам – вимірювальним приладам, кнопкам, важелям та інше. Під час віртуального моделювання учні можуть прослідкувати принцип математичних закономірностей завдяки демонстрації причинно-наслідкових зв'язківІнтерактивні інтернет-ресурси для вивчення предметів математичого циклу. Освітній процес
Приклади практичних домашніх завдань. Завдання 1. З трьох пляшок, з під газованої води, виготови прилад для демонстрації передавання тиску рідини в усі сторони (закону Паскаля). Завдання 2. Збільшуючи вміст солі у водному розчині, збільшуючи густину розчину, обчисліть експериментально кількість ложок солі для склянки води, щоб сире яйце сплило на поверхню. Завдання 3. Зроби прилад для спостереження інерції руху (див. мал.) (легкорухомий візочок зіштовхуючись із перешкодою зупиняється, а вантаж із візка злітає, бо продовжує свій рух за інерцією):. Освітній процес
Краєзнавчі задачі на уроках фізики: У с. Нежухів Стрийського р-ну діє німецький завод «Leoni» з випуску кабелів до машин. Робітник цієї фірми, щоб визначити діаметр кабелю, намотав на олівець 30 витків, які зайняли частину олівця довжиною 30 мм. Яка товщина дротини? На склозаводі «Гута», що в с. Ходовичі, робітники виготовляють скловироби. На якому законі фізики ґрунтується видування скловиробів. Україна, Львівська обл., Стрийський р-н, село ХодовичіЛьвівська область,Нежухів,Освітній процес
Проектна діяльність у школі — ефективний підхід до навчання та викладання. Щоб зацікавити учня наукою, не потрібні спеціальне дороге обладнання та окрема лабораторія. Я використовую проєкти для пояснення багатьох фізичних явищ,для цього, досить посуду і продуктів, які є на кожній кухні, учні виконують завдання, спираючись на особистий досвід.1. Проєкт “Дружня школа” зібрав прості, але цікаві та яскраві досліди, що допоможуть пояснити природні процеси та весело і з користю провести час із дитиною.2. «На Урок» створює каталог проектів, які можуть використовувати у своїй роботі вчителі з усієї України. Скористайтеся якісними розробками, щоб зробити навчання цікавим і захопливим: https://naurok.com.ua/project?page=2&per-page=25 «КАТАЛОГ ПРОЄКТІВ» BETA“ДРУЖНЯ ШКОЛА” Проєктна діяльність учнів. Проєкти:
«ЕКСПЕРИМЕНТ З МОЛОКА» – ПОКАЗУЄМО, ЩО ТАКЕ ПОВЕРХНЕВИЙ НАТЯГhttps://youtu.be/Oyr. Ba. U0 Rcp. AПотрібно: молоко, харчові барвники, засіб для миття посуду. Хід експерименту: наливаємо молоко у плоску тарілку, приблизно на 1 см. Крапаємо барвники на молоко в різних місцях. У центр тарілки крапаємо засіб для миття посуду і спостерігаємо за реакцією. Що бачимо? Кольори починають рухатись, утворюючи візерунки. Чому так? Молоко – це здебільшого вода, тому має таку властивість, як поверхневий натяг. Він утворюється, бо молекули води притягуються одна до одної, намагаючись зробити поверхню якомога щільнішою. Через цю властивість ми можемо бачити окремі краплини. Через жир у молоці барвники плавають на поверхні рідини. Коли до суміші додаємо рідину для миття посуду, вона руйнує поверхневий натяг, бо є іншою за складом. Молоко та барвники починають рухатись, щоб відновити баланс. Цей рух і створює кольорові ефекти на поверхні. Проєктна діяльність учнів
ПРОЄКТНІ ЗАВДАННЯ «КАТАЛОГ ПРОЄКТІВ» BETAЗагальна інформація. Теоретичні: учень засвоїть теоретичні значення; дізнається про важливість фізичних величин, а також способи їх опису та розрахунку. Практичні: отримає досвід використання теоретичної інформації на практиці для вирішення реальних життєвих завдань. Пізнавальні: вчиться оцінювати отримані результати, готувати обгрунтування отриманих данних, порівнює їх з результатами однокласників. Підготовчий етап. Учень має виконати цей проєкт і оцінити правильність отриманих результатів. За успішне виконання проєкту можна отримати до 12 балів. Результат твоєї роботи має бути оформлений Пошуковий етап. На цьому етапі учень можеш звертатися до вчителя чи наставників(батьки, старшокласники) із запитаннями та уточненнями. Важливо, щоб наставники не робили завдання за учня. Виконання завдання проєкту.!Аналітичний етап. Учень аналізує зібрану інформацію. За потреби добераєи додаткові джерела інформації. Виконай завдання. Вказує, яким чином він збирається використовувати зібрані матеріали для виконання пропонованого проєкту. Практичний етап. Презентаційний етап. Учень надає відповіді на запитання. Вказує, які результати він отримав? Чи правильні вони, на його думку? Надає обгрунтування отриматих даних. До уваги!Якщо виникнуть проблеми під час виконання проєкту, учень може звертатися до вчителя чи використати e-mail та соцмережі. Презентуй свій проєкт. Відповідай на запитання слухачів та вчителя. Розповідає слухачам про свої розрахунки. Рефлексійний етап. Учень дає відповідь на запитання. Чи потребував ти допомоги під час виконання проєкту? Що було для тебе найлегше? Що казали батьки (вчителі), коли ти виконував проєкт?Чому ти обрав той чи інший спосіб виконання проєкту? З яким настроєм ти виконував проєкт? Чи хотів би ти виконувати подібні проєкти?«На Урок»
ЗАХОПЛИВА МАТЕМАТИКАMatific – міжнародна мультимовна математична платформа з яскравими іграми для учнів 1-6 класів. Мath10 – мультимовна математична платформа, в межах якої можна зіграти в 17 онлайн-ігор різного рівня складності«Розумники» – освітня платформа з навчальними іграми з математики та основ грамоти для учнів початкової школи. Наразі на ресурсі зібрано понад 16,5 тис. інтерактивних завдань для учнів 1-4 класів. Mathgames – англомовний сайт з величезною добіркою математичних ігор та інтерактивних завдань різного рівня складності. Ресурс інтегрується з платформою Google Classroom. Еврика! – мобільний застосунок зі збіркою безкоштовних різнотипних математичних задач та головоломок. Завантажити додаток можна на Android та i. OS. That quiz – мультимовна платформа з математичними завданнями з 26 тем. Після реєстрації вчитель може користуватися величезною бібліотекою готових завдань чи створювати власні, встановлюючи зручні налаштування. Math Playground – англомовний сайт з величезною добіркою математичних онлайн-ігор, значна частина з яких має відкритий доступ. Усі ігри поєднані у категорії за рівнем складності та призначені для школярів від 1 до 6 класу. Ресурс інтегрується з платформою Google Classroom. Математичні онлайн-ігриІнтерактивні інтернет-ресурси для вивчення предметів математичого циклу. Освітній процес