Презентація "Мотиваційний вплив оцінки на психологічний та емоційний стан здобувачів освіти"

Про матеріал
Презентація на тему "Мотиваційний вплив оцінки на психологічний та емоційний стан здобувачів освіти" має посилання на нормативно-правову базу, дослідження та відповідні рекомендації на основі їх результатів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МОТИВАЦІЙНИЙ ВПЛИВ ОЦІНКИ НА ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ.

Номер слайду 2

Закон України про загальну середню освіту. Стаття 17. Оцінювання результатів навчання учнів та їх атестація1. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.2. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.3. Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

Номер слайду 3

Нормативно-правова база. Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів Концепція «Нова українська школа»Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Українї до 2030 року

Номер слайду 4

Про вплив педагогічної оцінки на емоційний стан учня зазначається ще у дослідженнях  Ш. О. Амонашвілі, В. О. Сухомлинського  та ін.     Психологи , педагоги і вчителі-майстри одностайні у тому , що вона здатна викликати в учня  гаму гострих і глибоких переживань :   радість успіху,   задоволення ,  сором за невдачу ,   підвищену тривожність  тощо. Позитивні емоції вчені вважають могутнім стимулом навчання ,  негативні - навпаки ,погіршують загальний стан школяра,знижують його працездатність. Тому , коли вчитель підбадьорює учня ,схвалює його відповідь ,роботу - це стенічно впливає на школяра.  Проте, як стверджують деякі дослідники ,стимулюючою може бути і негативна оцінка (за умови ,що вона об'єктивна ,доброзичлива і учень її усвідомлює). Безумовно,оцінюючи результати навчання ,вчитель має дбати про домінування позитивних перживань ,пов'язаних із оцінюванням знань. 

Номер слайду 5

Це важливо з трьох причин : 

Номер слайду 6

        Статус дитини у класі ,ставлення до неї вчителів і однокласників нерідко зумовлено тим,які оцінки вона отримує . У сім'ї ставлення батьків до дитини також часто детерміновано оцінками у школі . І якщо  ці ставлення не відповідають рівню домагань дитини ,то вона постійно знаходиться у стресовій ситуації .       (  Вивчаючи рівень шкільної тривожності учнів 5 класів , у методиці було одне із питань - Чи важко тобі отримувати такі оцінки які очікують від тебе батьки ? - переважна більшість учнів відповили - так  )      Диференційований  характер  оцінки  потребує  від  педагога         враховувати індивідуальні особливості учнів та психолгічні особливості психічних процесів ,        темпераменту кожного учня.          Оцінка має спонукати школяра краще вчитися. Молодші школярі взагалі ще дуже слабо диференціюють оцінку особистості і оцінку діяльності . Тому поганий відгук  про їхню роботу вони сприймають як оцінку  : ти - погана людина.  Недивно, що погану оцінку (наліпку) діти в початковій школі завжди сприймають як несправедливість. Переживання несправедливості призводить до напруженого стану нервової системи. Як наслідок тривалості такого стану розвиваються дидактогенії - дитячі неврози на грунті навчальних неуспіхів. Нами було проведено дослідження серед учнів 5 – 9 класів КЗШ №78 щодо вивчення мотивів навчання учнів, їх  ставлення до власних оцінок.... 

Номер слайду 7

      Ніколи не поспішайте з виставленням  незадовільної оцінки .   Пам'ятайте, що радість успіху - це могутня емоційна сила,від якої залежить   бажання дитини бути хорошою. Турбуйтесь про те, щоб ця внутрішня сила дитини ніколи не вичерпувалася. Якщо її немає ,не допоможуть ніякі педагогічні хитрощі. Не потрібно зловживати і успішними оцінками . В результаті у дітей виробляється легковажне ставлення до навчання. Отже,контроль і оцінка необхідні . Але від педагога  як особистості ,від його ставлення до предмету , до учнів , стилю спілкування з ними , від вміння створити емоційно-позитивну атмосферу в класі під час  оцінювання знань учнів залежать  емоційні перживання школярів . Таким чином, оцінюючи результати навчальної діяльності учня, учитель повинен дотримуватися дидактичних вимог, використовувати різні форми оцінювання ,пам'ятати про вплив оцінки на емоційний стан учня.

pptx
Додано
21 січня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку