Тема: «Добро – частина тебе»
Мета: познайомити учнів із загальнолюдськими цінностями, моральними чеснотами; допомогти учням усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення потребують усі; викликати негативне ставлення до байдужості; розвивати потребу робити добро у повсякденному житті, не чекаючи винагороду; виховувати патріотичні почуття; почуття милосердя, доброти.
Очікувані результати: виховати бажання підтримати ближнього у скрутну хвилину; сформувати в класі доброзичливі стосунки.
Обладнання: клубочок нитки, паперові сердечка, олівці, сонечко з промінчиками.
Найвродливіша музика душі - це доброта.
(Ромен Роллан)
Хід виховного заходу
І. Вступна частина
- Діти, а що означає слово доброта?
- Давайте з вами звернемося до словничка і дізнаємося, що ж таке доброта.
Добро.
1. Усе позитивне в житті людини, що відповідає її інтересам, бажанням, мріям, благо, позитив; протилежне – лихо, зло.
2. Добра, корисна справа, вчинок.
3. Задоволення, яке хто-небудь відчуває від певного становища, певних обставин.
4. Сукупність належних кому-небудь речей, предметів, цінностей; майно.
Доброта.
1.Чутливе ставлення до людей.
2.Привітність, ласка, прихильність.
Милосердя – добре, співчутливе, ставлення до когось.
Сьогодні ми будемо вчитися бути добрими.
- Чи важлива риса доброти в людини?
- А вам хочеться бути добрими?
ІІ. Основна частина
- Треба самому робити добро чи чекати поки попросять?
- До кого можна бути добрим?
- На що схожа доброта?
- Якими фарбами й звуками можна описати доброту?
- Дізнаємось як би ви вчинили в таких ситуаціях.
- Як ви будете поводитися у таких випадках?
1. Бабуся захворіла, і я...
2. Впала сестричка і плаче, і я...
З. Маленький братик не може заснути, і я...
4. Мама втомлена прийшла з роботи, і я...
5. Наближається мамине свято, i я
6. Тато майструє шосе у майстерні, і я
7. Однокласник пiдвiв тебе, i я...
8. Друг робить зауваження, і я...
9. Товариш просить сказати неправду, і я…
10. Товариш просить дати списати домашнє завдання, і я…
- Діти чого ми навчилися, виконавши цю вправу?
У кожного з дітей нитка. Вчитель пропонує намотати на клубочок нитку із чарівних слів. Починає вчитель.
–– Ось який клубочок чарівних слів ми отримати. Діти, дійсно від цих чарівних слів наше життя стає на краплинку радіснішим. Отже:
Кажімо більше добрих слів. Знайомим, рідним, друзям.
Зупинка «Найдобріша, найтурботливіша людина».
- А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині? (Мама)
- Як вона піклується про вас?
- Як ви піклуєтесь про свою матусю. Як допомагаєте у домашніх справах?
- У вас на партах є паперові сердечка. Потрібно замалювати його різними кольорами: червоний – сім’я, жовтий - друзі, фіолетовий – школа, зелений – природа, блакитний – тварини. Частини зафарбованого можуть різнитися за розмірами. (Діти зафарбовують сердечка)
- Діти, погляньте на свої сердечка, вони різнокольорові, це означає, що вашому серці багато добра та любові. Давайте будемо ділитися з усіма.
Зупинка «Дерево Доброти».
Діти, великих добрих справ ви ще не зможете зробити, але у світі є і невеличкі добрі справи, які ми зможемо виконати. Тож давайте пообіцяємо.
Вихователь прикріплює плоди на дерево.
- Діти, погляньте чого не вистачає у нашого сонечка, щоб воно засяяло?
На промінчиках написані добрі і погані вчинки. Для добра ми будемо вибирати тільки добрі вчинки. І тоді наше сонечко засяє і ми станемо добріші.
- Тож які є добрі вчинки?
Зупинка «Дружба»
- Є різні цінності в житті. Та сильніша від бурі, міцніша за сталь – дружба. Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. А кого можна назвати справжнім другом?
— Мабуть того, хто дарує нам свою любов, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися і радістю, і смутком, хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти в захопливу гру, прочитати книжку, поділитися таємницею. Справжній друг є завжди міцною опорою для нас.
— На парті у вас є сонечко маленьке сонечко, з чарівними промінчиками доброти, напишіть імена тих, з ким ви б хотіли поділитись своїми чарівними промінчиками. Ці чарівні промінчики доброти, прямують від вашого серця.
— Притуліть «сонечко» до свого серця, щоб воно увібрало найкращі почуття любові і відірвіть промінчик і подаруйте.
І нехай завжди в нашому класі панують мир, дружба, злагода. Якщо ми весело і дружно долатимемо незгоди, радітимемо успіхам кожного, то наше шкільне життя буде цікавим і радісним.
ІІІ. Заключна частина
- Що таке добро?
- Чи потрібно творити добро?
- Для кого ми можемо робити добро?
- Ви повинні пам’ятати: на все хороше, що для вас робиться людьми, треба відповідати теж добром, виявляти увагу, чуйність до дорослих, однолітків, та молодших і так само бути добрими до тварин та природи.