Презентація до уроку на тему : " Екологія як наука про довкілля" Може бути використана при викладанні першого уроку екології в 11 класі . У презентації міститься основний термінологічний матеріал . Запитанння для роздумів учнів.
Завдання екології: — дослідження особливостей організації життя, в тому числі в зв'язку з антропогенним, що є результатом людської діяльності, впливом на природні системи; — створення наукової основи раціональної експлуатації біологічних ресурсів; — прогнозування змін природи під впливом діяльності людини; — збереження середовища існування людини.
Емпіричні дослідження спостереження і дослідження конкретних явищ, експеримент, а також узагальнення, класифікація та опис результатів дослідження і експерименту, впровадження їх у практичну діяльність людей. Спостереження (англ. Observation): збір та групування емпіричних фактів, формування гіпотези. Індукція (англ. Induction): розробка гіпотез. Дедукція (англ. Deduction): дедукція (виведення) послідовності гіпотез, які перевіряються прогнозуванням. Перевірка (англ. Testing): перевірка гіпотези з нового емпіричного матеріалу. Оцінка (англ. Evaluation): оцінка результатів перевірки.
Теоретична екологія (біоекологія) — екологія живих організмів: людини, тварин, рослин, мікроорганізмів. Цей розділ виник першим і є фундаментом екології. Практична — а) геоекологія — вивчає охорону і раціональне використання природних ресурсів, ділиться на атмо-, гідро-, літо- та ландшафтну екологію. б) соціоекологія — вивчає вплив соціально-економічних факторів на довкілля. в) техноекологічна — вивчає техногенні фактори забруднення довкілля. Поділяється на екологію промисловості, с/г, транспорту.
Людина – творіння природи, її унікальна і розумна частина. Природа й людина взаємопов’язані і впливають одна на одну. Людина живе в оточенні тіл природи. Рослини дають їй продукти харчування, корм для свійських тварин, сировину для промисловості, речовину для виготовлення ліків тощо. Людина частина природи