Презентація на тему "Проєктна діяльність на уроках зарубіжної літератури. Шекспір на всі часи""

Про матеріал
Презентація для учнів 10 класу на тему " Проєктна діяльність на уроках зарубіжної літератури. Міні-проєкт "Шекспір на всі часи". У презентації представлені групи учнів, які можуть себе реалізувати як біографи, літературознавці, маркетологи, поети, художники, дослідники, перекладачі, дизайнери тощо. Таким чином формується творче мислення, почуття спільної колективної праці, гордість за виконану роботу. Матеріал можна використати при вивченні творчості англійського драматурга В. Шекспіра трагедії "Гамлет".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

У СЕРЦЕ ВВІЙДЕ ТІЛЬКИ ТЕ, ЩО ЙДЕ ВІД СЕРЦЯ. Ж. Ж. РУССО Автор: Ганна Рак, вчитель зарубіжної літератури Славутицького ліцею

Номер слайду 2

МЕТОД ПРОЄКТІВ СПРЯМОВАНИЙ НА: АКТИВІЗАЦІЮ ПІЗНАВАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ УЧНІВ РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ВИХОВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НАДАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕНЯ

Номер слайду 3

ЕФЕКТИВНІСТЬ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД: ЧІТКОСТІ ЗАВДАНЬ, МЕТИ, ІНСТРУКЦІЇ ОПАНУВАННЯ УЧНЯМИ ТЕКСТУ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ СПРИЙНЯТТЯ УЧНЯМИ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ В КЛАСІ

Номер слайду 4

ЗАВДАННЯ ВЧИТЕЛЯ: чітко скласти інструкцію для групи або індивідуальної роботи з урахуванням вікових можливостей учнів; створити творчу атмосферу, ситуацію успіху; спрямувати учнів на самостійне добування знань.

Номер слайду 5

біограф літературознавець художник поет мистецтвознавець дослідник перекладач скульптор науковець режисер кінокритик дизайнер

Номер слайду 6

НАЗВА МІНІ-ПРОЄКТУ

Номер слайду 7

МЕТА ПРОЄКТУ: - ЗАЛУЧИТИ УЧНІВ ДО СПІЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТВОРЧІСТЮ В. ШЕКСПІРА; - ФОРМУВАТИ ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ОСНОВІ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРОГРАМОВОГО МАТЕРІАЛУ З ВИЩЕЗГАДАНОЇ ТЕМИ; - РОЗВИВАТИ КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ, ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ УЧНІВ; - СПОНУКАТИ УЧНІВ ЗАМИСЛИТИСЯ НАД ПРОБЛЕМАМИ ЛЮДСЬКОГО БУТТЯ: ЖИТТЯ І СМЕРТІ, ЧЕСТІ Й БЕЗЧЕСТЯ, ЛЮДЯНОСТІ Й ЖОРСТОКОСТІ, ВЛАДИ Й ГУМАННОГО СТАВЛЕННЯ ДО НАРОДУ, КОХАННЯ І ЗРАДИ ТОЩО

Номер слайду 8

ОСНОВНІ ПИТАННЯ КЛЮЧОВЕ ПИТАННЯ: Чи вдалося Гамлету побороти всесвітнє зло? ТЕМАТИЧНІ ПИТАННЯ: Що є людство – “улюблене Боже створіння” чи гурт бридких хижаків (за Й. Гете)? * Переможцем чи переможеним є у шекспірівській трагедії Гамлет? * Що забезпечило героєві трагедії ідейну перемогу над “світом-тюрмою” – жага помсти чи духовна міць і прагнення протистояти злу? * Якою хотів би бачити людину В. Шекспір? * Чому Гамлет залишився вічним образом для багатьох поколінь? * Чим близький герой сучасному поколінню?

Номер слайду 9

Завдання: створити кроссенс на тему ”Вільям Шекспір – геніальний англійський драматург і поет доби Відродження” КРОССЕНС 1 2 3 4 5 7 8 9 4 5 6 Я - БІОГРАФ 7

Номер слайду 10

Завдання: створити рекламу до трагедії “Гамлет” В. Шекспіра Я - МАРКЕТОЛОГ ТАК “БУТИ ЧИ НЕ БУТИ”? ОСЬ ПИТАННЯ… ЩО БЛАГОРОДНІШЕ: ДІЯТИ ЧИ БУТИ ПАСИВНИМ? ОЧІКУВАТИ ЗМІН ЧИ САМИМ ЗМІНЮВАТИ СВІТ?.. А ПРО ЦЕ ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ НА УРОЦІ ЛІТЕРАТУРИ. МИ З ВАМИ ПОДІЛИМОСЯ СВОЇМИ ДУМКАМИ І ДОВЕДЕМО, ЩО… ПОРИНЬТЕ У СВІТ ШЕКСПІРІВСЬКИХ ГЕРОЇВ З ПОГЛЯДУ СУЧАСНИХ ПРОБЛЕМ. НА ВАС ЧЕКАЮТЬ ДИВА!.. РЕКЛАМА

Номер слайду 11

Я - ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ Завдання: створити інформаційний плакат за трагедією “Гамлет” В. Шекспіра антагоністи Ельсінор

Номер слайду 12

Я - ДОСЛІДНИК Завдання: створити презентацію до характеристики образу Гамлета – “бути чи не бути” Гамлет і привид “…бідний Йорик” Офелія

Номер слайду 13

ГАМЛЕТ КЛАВДІЙ Принц Гамлет – гуманіст, утілює риси ренесансної людини: ставить перед собою життєво-важливу мету – покарати зло. Проявляє рішучість, удається до активних вчинків, але стає жертвою зла. Король Клавдій – утілення зла старого світу. Його мета – влада і багатство. Заради цього йде на братовбивство та інші злочини. Чи варто було Гамлету мстити Клавдію за смерть батька?

Номер слайду 14

Я - ПОЕТ Завдання: створити сенкан або даймонд, характеризуючи образ Гамлета. АЛГОРИТМ ДАЙМОНДА 1 рядок – іменник. 2 рядок – 2 прикметники чи дієприкметники, що належать 1 іменнику. 3 рядок – 3 дієслова, що належать 1 іменнику. 4 рядок – 2 протилежних за змістом непоширених речення, де підметом виступають іменники з 1 й останнього рядків. 5 і 6 рядки – дзеркально повторюють 2 та 3 рядки, тільки належить до останнього іменника. 7 рядок – антонім до 1 рядка. ДАЙМОНД Гамлет Справедливий, чесний. Божеволіє, викриває, гине. Гамлет – бореться, Клавдій наставляє пастку. Зраджує, переслідує, вбиває. Небезпечний, властолюбний. Клавдій

Номер слайду 15

Я - ХУДОЖНИК Завдання: створити слайд-шоу на тему “Гамлет” В. Шекспіра в живописі”. - Яким уявляли Гамлета художники? М.Врубель “Офелія і Гамлет” Савва Бродський Ежен Делакруа

Номер слайду 16

Я - ПЕРЕКЛАДАЧ Завдання: створити картотеку перекладів твору В. Шекспіра “Гамлет ”. Чий переклад вважається найбільш вдалим? Михайло Старицький Юрій Федькович Леонід Гребінка Юрій Клен Пантелеймон Куліш Григорій Кочур Ігор Костецький Михайло Рудницький Юрій Андрухович

Номер слайду 17

ПОЕТИЧНА ШЕКСПІРІАНА Б.Пастернак “Гамлет” *О.Блок “Я - Гамлет” *В.Висоцький “Мій Гамлет” *Леся Українка “To be or not to be” * М.Рильський “Як Гамлет…” *Б.Олійник “ХХ вік і Гамлет” *Ліна Костенко “Бути чи не бути?” *Анна Ахматова “Читая Гамлета” *Г.Мюллер “Гамлет-машина” *Дж. Робертсон ст.“Проблема Гамлета” *Артюр Рембо “Офелія”

Номер слайду 18

ЛІТЕРАТУРНА ІГРОТЕКА ХТО Є ХТО? ЛАЕРТ ФОРТІНБРАС ПОЛОНІЙ ОФЕЛІЯ ГІЛЬДЕНСТЕРН МАРЦЕЛЛ ГОРАЦІО КЛАВДІЙ ГЕРТРУДА ГАМЛЕТ РОЗЕНКРАНЦ ЛАЕРТ ФОРТІНБРАС ПОЛОНІЙ ОФЕЛІЯ ГІЛЬДЕНСТЕРН МАРЦЕЛЛ ГОРАЦІО КЛАВДІЙ ГЕРТРУДА ГАМЛЕТ РОЗЕНКРАНЦ король Данії королева Данії принц норвезький син Полонія головний королівський радник принц данський друг Гамлета придворний офіцер донька Полонія

Номер слайду 19

1. Події твору відбуваються в місті… 2. Для вбивства брата Клавдій використав отруйну рослину… 3. Гамлет навчався в німецькому університеті… 4. Студентські друзі Гамлета… 5. Гамлет в розмові зі своїми друзями Данію називає… 6. Хто цей герой? “Окраса всесвіту! Найдовершеніше з усіх створінь! Дією подібний до ангела!...” 7. Мандрівні актори поставили виставу, яка називалася … 8. У трагедії зображено два види божевілля … 9. Гамлет радить Офелії: “Ми всі затяті пройдисвіти: не вір нікому з нас. Іди собі…”. 10. Після вбивства Полонія Клавдій відправляє Гамлета … 11. На поєдинку Гамлета і Лаерта суддею був … 12. Ворог батька Гамлета, який претендує на данську територію, … ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ

Номер слайду 20

Озрік чоловік Фортінбрас в черниці уявне Гамлета і справжнє Офелії тюрма до Англії Вітенберг “Вбивство Гонзаго” Розенкранц і Гільденстерн Ельсінор блекота Завдання: знайти правильну відповідь до літературного диктанту. САМОПЕРЕВІРКА

Номер слайду 21

ВИСНОВКИ - збільшується обсяг опрацьованого матеріалу за рахунок заощадження часу; - індивідуалізується навчальний процес; Переваги проєктної діяльності учнів полягають у тому, що: розширюються можливості диференційованого підходу в навчанні; - підвищується мотивація навчання, активізується самостійна діяльність учнів; створюється психологічно сприятливий клімат у колективі, коли вчитель і учень виступають активними взаємодіючими суб'єктами діяльності.

Номер слайду 22

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Гузь, О. М. Англійське Відродження. [Текст] / О. М. Гузь // Зарубіжна література в школах України. – 2018, № 9. – С. 11 – 41. 2. Куцевол, О. М. Світ Шекспіра [Текст] : посібник для вчителя / О. М. Куцевол. – Харків : Веста, 2003. – 288 с. 3. Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури в 10 класі з мультимедійними додатками [Текст] / за заг. ред. Н. В. Химери. - Біла Церква : Олімп, 2018. – 274 с. 4. Міляновська, Н. Р. Зарубіжна література [Текст] : підручник для 10 класу : рівень стандарту / Н. Р. Міляновська. – Тернопіль : Астон, 2018. – 256 с. 5. Шекспір, В. Гамлет [Текст] / В. Шекспір – Київ : Школа, 2003. - 365 с.

Номер слайду 23

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

ppt
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
1359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку