МЕТА ПРОЄКТУ: - ЗАЛУЧИТИ УЧНІВ ДО СПІЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТВОРЧІСТЮ В. ШЕКСПІРА; - ФОРМУВАТИ ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ОСНОВІ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ПРОГРАМОВОГО МАТЕРІАЛУ З ВИЩЕЗГАДАНОЇ ТЕМИ; - РОЗВИВАТИ КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ, ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ УЧНІВ; - СПОНУКАТИ УЧНІВ ЗАМИСЛИТИСЯ НАД ПРОБЛЕМАМИ ЛЮДСЬКОГО БУТТЯ: ЖИТТЯ І СМЕРТІ, ЧЕСТІ Й БЕЗЧЕСТЯ, ЛЮДЯНОСТІ Й ЖОРСТОКОСТІ, ВЛАДИ Й ГУМАННОГО СТАВЛЕННЯ ДО НАРОДУ, КОХАННЯ І ЗРАДИ ТОЩО
ОСНОВНІ ПИТАННЯ КЛЮЧОВЕ ПИТАННЯ: Чи вдалося Гамлету побороти всесвітнє зло? ТЕМАТИЧНІ ПИТАННЯ: Що є людство – “улюблене Боже створіння” чи гурт бридких хижаків (за Й. Гете)? * Переможцем чи переможеним є у шекспірівській трагедії Гамлет? * Що забезпечило героєві трагедії ідейну перемогу над “світом-тюрмою” – жага помсти чи духовна міць і прагнення протистояти злу? * Якою хотів би бачити людину В. Шекспір? * Чому Гамлет залишився вічним образом для багатьох поколінь? * Чим близький герой сучасному поколінню?
Завдання: створити рекламу до трагедії “Гамлет” В. Шекспіра Я - МАРКЕТОЛОГ ТАК “БУТИ ЧИ НЕ БУТИ”? ОСЬ ПИТАННЯ… ЩО БЛАГОРОДНІШЕ: ДІЯТИ ЧИ БУТИ ПАСИВНИМ? ОЧІКУВАТИ ЗМІН ЧИ САМИМ ЗМІНЮВАТИ СВІТ?.. А ПРО ЦЕ ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ НА УРОЦІ ЛІТЕРАТУРИ. МИ З ВАМИ ПОДІЛИМОСЯ СВОЇМИ ДУМКАМИ І ДОВЕДЕМО, ЩО… ПОРИНЬТЕ У СВІТ ШЕКСПІРІВСЬКИХ ГЕРОЇВ З ПОГЛЯДУ СУЧАСНИХ ПРОБЛЕМ. НА ВАС ЧЕКАЮТЬ ДИВА!.. РЕКЛАМА
ГАМЛЕТ КЛАВДІЙ Принц Гамлет – гуманіст, утілює риси ренесансної людини: ставить перед собою життєво-важливу мету – покарати зло. Проявляє рішучість, удається до активних вчинків, але стає жертвою зла. Король Клавдій – утілення зла старого світу. Його мета – влада і багатство. Заради цього йде на братовбивство та інші злочини. Чи варто було Гамлету мстити Клавдію за смерть батька?
Я - ПОЕТ Завдання: створити сенкан або даймонд, характеризуючи образ Гамлета. АЛГОРИТМ ДАЙМОНДА 1 рядок – іменник. 2 рядок – 2 прикметники чи дієприкметники, що належать 1 іменнику. 3 рядок – 3 дієслова, що належать 1 іменнику. 4 рядок – 2 протилежних за змістом непоширених речення, де підметом виступають іменники з 1 й останнього рядків. 5 і 6 рядки – дзеркально повторюють 2 та 3 рядки, тільки належить до останнього іменника. 7 рядок – антонім до 1 рядка. ДАЙМОНД Гамлет Справедливий, чесний. Божеволіє, викриває, гине. Гамлет – бореться, Клавдій наставляє пастку. Зраджує, переслідує, вбиває. Небезпечний, властолюбний. Клавдій
ПОЕТИЧНА ШЕКСПІРІАНА Б.Пастернак “Гамлет” *О.Блок “Я - Гамлет” *В.Висоцький “Мій Гамлет” *Леся Українка “To be or not to be” * М.Рильський “Як Гамлет…” *Б.Олійник “ХХ вік і Гамлет” *Ліна Костенко “Бути чи не бути?” *Анна Ахматова “Читая Гамлета” *Г.Мюллер “Гамлет-машина” *Дж. Робертсон ст.“Проблема Гамлета” *Артюр Рембо “Офелія”
ЛІТЕРАТУРНА ІГРОТЕКА ХТО Є ХТО? ЛАЕРТ ФОРТІНБРАС ПОЛОНІЙ ОФЕЛІЯ ГІЛЬДЕНСТЕРН МАРЦЕЛЛ ГОРАЦІО КЛАВДІЙ ГЕРТРУДА ГАМЛЕТ РОЗЕНКРАНЦ ЛАЕРТ ФОРТІНБРАС ПОЛОНІЙ ОФЕЛІЯ ГІЛЬДЕНСТЕРН МАРЦЕЛЛ ГОРАЦІО КЛАВДІЙ ГЕРТРУДА ГАМЛЕТ РОЗЕНКРАНЦ король Данії королева Данії принц норвезький син Полонія головний королівський радник принц данський друг Гамлета придворний офіцер донька Полонія
1. Події твору відбуваються в місті… 2. Для вбивства брата Клавдій використав отруйну рослину… 3. Гамлет навчався в німецькому університеті… 4. Студентські друзі Гамлета… 5. Гамлет в розмові зі своїми друзями Данію називає… 6. Хто цей герой? “Окраса всесвіту! Найдовершеніше з усіх створінь! Дією подібний до ангела!...” 7. Мандрівні актори поставили виставу, яка називалася … 8. У трагедії зображено два види божевілля … 9. Гамлет радить Офелії: “Ми всі затяті пройдисвіти: не вір нікому з нас. Іди собі…”. 10. Після вбивства Полонія Клавдій відправляє Гамлета … 11. На поєдинку Гамлета і Лаерта суддею був … 12. Ворог батька Гамлета, який претендує на данську територію, … ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ
ВИСНОВКИ - збільшується обсяг опрацьованого матеріалу за рахунок заощадження часу; - індивідуалізується навчальний процес; Переваги проєктної діяльності учнів полягають у тому, що: розширюються можливості диференційованого підходу в навчанні; - підвищується мотивація навчання, активізується самостійна діяльність учнів; створюється психологічно сприятливий клімат у колективі, коли вчитель і учень виступають активними взаємодіючими суб'єктами діяльності.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Гузь, О. М. Англійське Відродження. [Текст] / О. М. Гузь // Зарубіжна література в школах України. – 2018, № 9. – С. 11 – 41. 2. Куцевол, О. М. Світ Шекспіра [Текст] : посібник для вчителя / О. М. Куцевол. – Харків : Веста, 2003. – 288 с. 3. Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури в 10 класі з мультимедійними додатками [Текст] / за заг. ред. Н. В. Химери. - Біла Церква : Олімп, 2018. – 274 с. 4. Міляновська, Н. Р. Зарубіжна література [Текст] : підручник для 10 класу : рівень стандарту / Н. Р. Міляновська. – Тернопіль : Астон, 2018. – 256 с. 5. Шекспір, В. Гамлет [Текст] / В. Шекспір – Київ : Школа, 2003. - 365 с.