Презентація на тему "Видозміни пагона та його частин"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про будову пагонів та їхню різноманітність, пов’язану з пристосуванням до умов середовища, їхнє біологічне та практичне значення; формувати вміння розпізнавати різноманітні пагони та їхні видозміни; знаходити спільні ознаки будови пагонів; розвивати вміння порівнювати й робити узагальнюючі висновки; формувати розуміння того, що людина є частиною природи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Добре Обізнана, Благородна, Результативна, Оптимістична, Геніальна Особистість – це про кожного з вас!!! Дружнього, гарного Настрою Я бажаю вам!!!

Номер слайду 2

Пролунав для всіх дзвінок Розпочати час урок. Всі за парти ми сідаєм До роботи приступаєм. Подивилися на мені, усміхнулися усі. Чи готові до уроку? Молодці!

Номер слайду 3

У - усміхненими; С - спокійними; П - прогресивними; І - інтелектуальними; Х - хоробрими. Наш урок повинен бути:У такому гарному настрої спробуємо працювати швидко і творчо, щоб отримати найвищі знання і бали. Кожному з вас я хочу побажати сьогодні на уроці успіху, а отже бути:

Номер слайду 4

Робота з «німими малюнками» Дидактична гра на липучках – «Листок» 3. «Біологічні задачі» 1. Одним з найстаріших дерев, які живуть у наш час, є сосна остиста, що росте в горах Каліфорнії. Вік цього дерева 4900 років. Вивчаючи спили мертвих дерев, учені встановили відносну кількість опадів у різні роки. Як їм вдалося це визначити? Відповідь обґрунтуйте. 2. Усі дерева нашої географічної зони утворюють річні кільця. Дерева вологих тропіків, на відміну від наших рослин, їх не мають, хоча також, як і в наших рослин, в їх стовбурах є камбій, клітини якого діляться і забезпечують потовщення стовбура. Поясніть, чому у тропічних рослин не утворюються річні кільця. ІІ.Актуалізація опорних знань.

Номер слайду 5

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Номер слайду 6

Тема: «Видозміни пагона та його частин» Шлапак Надія Петрівна Вчитель біології Неполоковецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Видозміни пагонів ВУСА- тонкі повзучі стебла з видовженими міжвузлями та редукованими листками, що здатні вкорінюватися у вузлах та давати початок новим рослинам – вегетативне розмноження. столони (вуса) перстач гусячий

Номер слайду 9

Вусики – це надземні видозміни пагонів, виткі пагони, що, обкручуючись навколо різних опор, підтримують стебло в певному положенні Видозміни пагонів гарбуз огірок виноград

Номер слайду 10

Видозміни пагонів Колючки – це здерев’янілі видозміни пагона, які мають загострені верхівки   Вони розташовані у пазухах листків і захищають рослину від поїдання тваринами глід обліпиха аґрус слива Колючки шипшини – це вирости епідерми

Номер слайду 11

КОЛЮЧКИ кактуса – видозміни листка, що захищають рослину від поїдання, а також зменшують випаровування води СОКОВИТЕ СТЕБЛО- М»ясисте стебло – накопичення і збереження великої кількості вологи. Надземні видозміни стебла та листка

Номер слайду 12

Стеблові бульби (надземні бульби) (кольрабі, орхідеї) У потовщеному стеблі капусти-кольрабі запасаються поживні речовини Надземні видозміни стебла орхідеї

Номер слайду 13

Рослини-хижаки (листки-пастки) Росянка Венерина мухоловка

Номер слайду 14

Підземні Видозміни пагонів Бульба – це видозмінений пагін, стебло якого розростається, потовщується, накопичує поживні речовини і воду Верхівка бульби Основа бульби Столон – це тонкий  з довгими міжвузлями  горизонтальний пагін  рослини столони Бульби на сонці зеленіють Листя на підземних бульбах спрощуються до дуже дрібних, лусочок, у пазухах яких містяться бруньки — вічка вічка Бульби слугують для розмноження рослин

Номер слайду 15

Підземні Видозміни пагонів Бульба - Топінамбур (Земляна груша)

Номер слайду 16

Видозміни пагонів Цибулина - вкорочений пагін з коротким сплющеним стеблом (денцем)  і лусковидними, м'ясистими листками, які запасають воду з розчиненими в ній поживними речовинами денце додаткові корені соковиті луски (листки) бічна брунька покривні сухі луски верхівкова брунька Цибулини допомагають рослині вижити за несприятливих умов Цибулина є органом вегетативного розмноження лілія

Номер слайду 17

Видозміни пагонів Кореневище – горизонтальний підземний пагін, схожий на корінь, здатний запасати поживні речовини і виконувати функцію вегетативного розмноження вузол брунька брунька додаткові корені пагони, що розвиваються пирій повзучий ірис первоцвіт весняний

Номер слайду 18

Бульбоцибулина — підземний видозмінений пагін, зовні схожий на цибулину, але за будовою  подібний до бульби Видозміни пагонів Луски не виконують функції запасу речовин, вони сухі і плівчасті Запасаючим органом є стеблова потовщена частина сухі луски пазушна брунька шафран гладіолус

Номер слайду 19

Узагальнимо вивчене! Підземні видозміни пагонів - кореневище, цибулина, бульбоцибулина та бульба, а надземні - вуса, вусики, колючки, стеблові бульби

Номер слайду 20

VI. Узагальнення та систематизація знань. 1. «Слабка ланка». У завданні дано назви рослин. Одна з рослин зайва в списку – «слабка ланка». Знайдіть її, і поясніть, чому саме її ви обрали як «слабку ланку». 1. Часник, цибуля, суниця, тюльпан. 2. Морква, картопля, кольрабі, топінамбур.   Робота в групах - на столи командам – рослини (кактус, алое і венерина мухоловка) - охарактеризувати за планом: -назва рослини; -видозміна якої частини рослини; -значення 3. Фішбоун

Номер слайду 21

3. Прийом «Фіш боун»  дозволяє встановити причинно-наслідкові зв’язки 

Номер слайду 22

VІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. Прийом «Незакінчене речення». Рефлексія На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було… Урок важливий, тому що… Мені сподобалося… Мені не сподобалося… Від наступного уроку я чекаю…

Номер слайду 23

VІІІ. Домашнє завдання 1.Опрацювати параграф 30, Скласти опорні схеми. 2. Скласти комікс на дану тематику

Номер слайду 24

Чи знаєте ви, що ?.. Бульби ямсу можуть мати величезні розміри - до 2 м у довжину і вагою 80 кг. Вони являють собою потовщені ділянки підземних стебел, мають   циліндричну форму і на смак нагадують картоплю. Найбільш крупні цибулини має лілія Кеселринга, що росте на Кавказі: при діаметрі 25-30 см, вона важить до 2 кг.

Номер слайду 25

Ось і дзвоник пролунав Час перерви вже настав. За роботу по заслузі Щиро дякую Вам друзі.

Номер слайду 26

Допобачення. Дякую за увагу!

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Ми разом з’ясували… Бульба, цибулина, кореневище – ……. пагони. Вони мають видозмінене …., листки. Видозмінені пагони – результат …………. рослини до умов навколишнього середовища. Вони виконують функції: ………….. поживних речовин ………….. розмноження і розселення.

Номер слайду 29

Перевір себе: Буряк – коренеплід Морква – коренеплід Капуста – надземний видозмінений пагін Картопля – підземний видозмінений пагін Цибуля – підземний видозмінений пагін

Номер слайду 30

Лабораторна робота №7 Тема: Видозміни пагона Мета: ознайомитися з видозмінами пагона; довести, що цибулина, бульба картоплі, кореневище – видозмінені пагони. Припущення: якщо бульба, цибулина, кореневище – видозмінені пагони, то вони повинні мати стебло, бруньки, листки. Задачі: знайти складові пагона на бульбі, цибулині, кореневищі; з'ясувати їх функції.

Номер слайду 31

1. Будова бульби картоплі 1 2 3 4

Номер слайду 32

Перевір себе Підземний пагін (столон) Стебло Верхівкова брунька Пазушні бруньки

Номер слайду 33

ПОРІВНЯЙ!!!

Номер слайду 34

2. Зроби зріз бульби. Порівняй з будовою зрізу стебла дерева 1 2 3 4

Номер слайду 35

Перевір себе Кора Камбій Деревина Серцевина

Номер слайду 36

Топінамбур теж має бульби

Номер слайду 37

3. Будова цибулини

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Цибулини мають більшість лілійних рослин тюльпан лілія часник

Номер слайду 40

4. Будова кореневища 1 2 3 4 5

Номер слайду 41

ПЕРЕВІР СЕБЕ Стебло Бічні бруньки Лускоподібні листки Верхівкова брунька Додаткові корені

Номер слайду 42

Рослини із кореневищем Пирій Ірис Конвалія

Номер слайду 43

Рефлексія “Сьогодні на уроці я… Дізнався… Зрозумів… Зацікавився… Відкрив… Навчився…

ppt
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Презентації
Додано
2 березня 2023
Переглядів
5387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку