Сухомлинський вважав, що розв’язати завдання морального-духовного виховання можна лише тоді, коли в дітей будуть сформовані елементарні звички моральної культури. „Моральна культура – це і є моральні звички. Моральні звички, пройняті переживаннями дітей, що надихають на добрі вчинки – це азбука моральної культури” У процесі формування моральних звичок у людини формуються уявлення про моральні чесноти: добро, зло, честь, щастя, гідність тощо. Формування моральних звичок – це той шлях проникнення вихователя в духовний світ виховання, без якого неможливе розуміння людини і вплив на неї найтоншими засобами – словом, красою
Основні напрямки думовно-морального виховання -формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;-краєзнавство;-ознайомлення з явищами суспільного життя;-формування знань про історію держави, державні символи;-ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;-формування знань про людство.-Державні та національні символи України
Для ефективного розвитку духовно-моральний якостей у дошкільників необхідна співпраця ДНЗ і сім`ї. Традиційні форми роботи з датьками вдало доповнюються нетрадиційними формами, такими, як:- зустріч поколінь;-роздуми над проблемами родинного виховання;-звернення до народної педагогіки. Дерево родоводу У родинному колі-анкетування батьків;-індивідуальна допомога родинам через консультації, практичний показ, зустрічі з лікарями, психологом, юристами.