Захворіла Земля, занедужала, В неї жар! То – туман, то – знобить…Сині очі від спеки примружила,Все немиле Землі, все болить. Біля неї і Місяць, і Сонечко,Біля неї велика рідня:– Ти в матусі улюблена донечка,Тебе Сонце голубить щодня. Примовляє Земля, побивається:– Підкажіть, що робити мені,Як погляну, терпець уривається,Сонце любить мене, люди – ні!Мої ріки блакитні забруднені,З’їла пилка зелені ліси,Всі поля в целофановім гудинні…Ні здоров’я тепер, ні краси. Прослухайте вірш Н. Карпенко, доберіть до нього заголовок
Номер слайду 3
Про які глобальні проблеми планети Земля йдеться у вірші?Презентуйте повідомлення, які ви готували.
Номер слайду 4
Проблемні запитання. Скільки людей живе на планеті Земля?Чи змінюється кількість людей на нашій планеті?Де живе найбільша кількість людей? Від чого залежить розселення людей на планеті?Чи є такі місця, де люди не живуть? Поясніть чому. Вправа “Займи позицію”Висловіть свою думку, відповідаючи на запитання: “ Чи можна сказати, що всі люди, які живуть на планеті земля, однакові?”
Номер слайду 5
Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, скільки людей мешкає на нашій планеті, чи однаково вони розселені. Ви дізнаєтеся, які бувають раси людей, чим вони відрізняються та що об'єднує усіх людей планети.
Номер слайду 6
Робота з діаграмою. Розгляньте діаграму на с. 71 підручника. Порівняйте кількість населення. На якому материку проживає найбільша кількість населення? На якому - найменша?Який материк відсутній на діаграмі? Як ви думаєте, чому?Перевірте свої висловлювання, читаючи текст після діаграми.
Номер слайду 7
На нашій планеті проживає понад 7 мільярдів людей. Спільноти людей із спільною мовою та культурою утворюють народи. Народи об’єднуються в держави. Кожна держава має свої кордони, назву, столицю, мову, історію розвитку. Люди кожної держави бережуть свої звичаї та традиції. Люди всієї планети - рівні й повинні поважати одне одного, жити в мирі та злагоді. Однак відмінності між людьми все ж таки існують. Проживання людей у різних природних умовах вплинуло на зовнішні ознаки людей. Так виникло поняття “рас”.
Номер слайду 8
РАСА - ЦЕ ВЕЛИКА ГРУПА ЛЮДЕЙ, ЩО МАЮТЬ СПІЛЬНЕ ПОХОДЖЕННЯ І ХАРАКТЕРНІ ЗОВНІШНІ ОСОБЛИВОСТІ: КОЛІР І РОЗРІЗ ОЧЕЙ, КОЛІР ШКІРИ, ВОЛОССЯ, ФОРМА НОСА ТА ГУБ. Розрізняють такі раси, як європеоїдна, монголоїдна та негроїдна
Номер слайду 9
Представники європеоїдної раси мають світлу шкіру, світле пряме або хвилясте волосся, правильні пропорції обличчя
Номер слайду 10
Представники монголоїдної раси мають жовтуватий колір обличчя, чорне пряме волосся, вузький розріз очей.
Номер слайду 11
Представники негроїдної раси мають темно-коричневий або чорний колір шкіри, чорне кучеряве волосся, карі очі, великі губи й широкий ніс.
Номер слайду 12
Розгляньте світлини дітей на с. 73 підручника. Назвіть, до якої раси вони належать. Полічіть кількість представників кожної раси. До якої раси належить кожен із вас?
Номер слайду 13
Розгляньте політичну карту світу. Назвіть 10 країн світу. Запишіть їх в алфавітному порядку в одну колонку. До кожної назви країни запишіть назву її столиці. Запишіть 5 назв найбільших країн світу.
Номер слайду 14
Опрацювання китайської притчі “Хороша сім’я”
Номер слайду 15
Вправа “Продовж речення”Країна з найбільшою кількістю населення - це ... Країна з найменшою кількістю населення - це ... Материк з найменшою кількістю населення - це ... Материк з найбільшою кількістю населення - це ... Материк, на якому немає постійного населення, - це ...
Номер слайду 16
Узагальнювальна бесіда. На якому материку проживає найбільша кількість населення? Чи всі люди планети однакові за зовнішністю? Від чого це залежить?Чи впливає відмінність у зовнішності на права людей? Чому всі люди на планеті мають бути рівними?Над чим потрібно замислюватися людям усього світу?
Номер слайду 17
Продовжте речення. Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася) ... Мене здивувало ... Мене зацікавило... Мені б хотілося дізнатися більше про ...
Номер слайду 18
Домашнє завдання. Прочитати текст на с. 70-74 підручника. Створити малюнок за змістом китайської притчі “Хороша сім’я”