Насильство це будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування однієї особи по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи людини і наносять їй моральну шкоду, шкоду її фізичному чи психічному здоров'ю.
Психологічне насильство - це насильство, пов'язане з дією однієї людини на психіку іншої шляхом словесних образ або погроз, переслідування, заля-кування, якими навмисно спричи-няється емоційна невпевненість, нездатність захистити себе та може завдаватися або завдається шкода психічному здоров'ю.
Опитування для учнів ( Визначення стану комфортності у навчальному закладі) В опитуванні прийняли участь – 74 учні 1.Чи з радістю ти ходиш до школи? Так – 52 учні; Не зовсім – 10 учнів; Ні – 12 учнів. 2. Чи комфортно ти себе почуваєш в школі? Так – 55 учнів; Не зовсім – 10 учнів; Ні – 9 учнів. Варіанти відповідей: так ні не зовсім
Опитування для учнів ( Безпечне перебування учнів у школі) В опитуванні приймало участь – 74 учні Варіанти відповідей: так ні Чи знаєш ти як поводити себе в школі? Так – 74 Ні - 0 2. Чи ознайомлений ти з планом евакуації зі школи під час НС? Так – 71 Ні -3 3. Чи проводилися у школі заняття з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності? Так – 74 Ні – 0
Опитування для учнів ( Насилля у школі) Варіанти відповідей: так ні В опитуванні приймало участь – 76 учнів 1.З якими формами насильства ти зустрічався в школі? •Фізичним – 2 учні •Психологічним – 4учні •Інша відповідь – не зустрічалися - 70 2.Чи були у твоєму класі факти насильства учителями, працівниками школи над учнями? Так – 0 Ні - 76 3.Чи зазнавав ти жорстокого ставлення з боку інших учнів? Так – 5 Ні - 71
1) використання опитувальника, щоб визначить проблему; 2) розроблення чітких та зрозумілих стандартів поведінки; 3) відкрите оголошення про них і послідовно впроваджувати; 4) відстеження ситуації на ігрових майданчиках і місцях дитячого спілкування; 5) за можливістю встановлення у цих місцях відеокамери: агресори мають знати, що їхнє насильство завжди може бути доведено; 6) надавання дітям можливості обговорювати насильство; 7) не можливість недооцінювання навмисних образливих дій; 8) забезпечення контактів між батьками жертви та образника; 9) неодмінне втручання у випадки вияву насильства; 10) забезпечення підтримки та захисту жертв. 10 кроків уникнення шкільного насильства:
Опитування для дорослих В опитуванні прийняло участь 22 учасника 1. З якими формами насильства Ви зустрічалися в своєму житті: А) Фізичним – 1 Б) Психологічним – 13 В) Сексуальним – 0 Г) Інша відповідь – 8 ( не зустрічалися) 2. Як Ви вважаєте, фізичне покарання власних дітей має заборонятися законом: 1. Точно, ні - 9 2. Швидше, ні – 5 3. Швидше, так – 1 4. Точно, так - 7
а)один раз б) декілька разів в) часто г) ніколи 1. Ви підвищували голос на дитину – 0 12 25 1 2. Ви шльопали дитину долонею – 1 22 11 4 3. Ви осуджували та критикували дитину – 5 30 1 2 4. Ви застосовували заборону на зустріч – 24 12 0 2 5. Ви били дитину – 11 21 2 4 6. Ви били дитину сильно 3 0 0 35 ( ременем, лозиною) - Анкета для батьків « Ви коли небудь карали свою дитину? В опитуванні прийняло участь – 38 дорослих
1. На деякі вчинки підлітка ви реагуєте емоційним вибухом, а потім шкодуєте про це. 2. Інколи ви потребуєте допомоги чи поради інших осіб, коли не знаєте, як реагувати на поведінку вашої дитини. 3. Ваша інтуїція й досвід— найкращі порадники у вихованні дитини. 4. Інколи ви довіряєте підлітку таємницю, яку нікому іншому не розповіли б. 5. Вас ображає негативна думка про вашу дитину інших людей. 6. Вам трапляється просити у підлітка пробачення за свою поведінку. 7. Ви вважаєте, що дитина не повинна мати таємниць від батьків. 8. Ви помічаєте між своїм характером і характером дитини відмінності, які інколи дивують вас. 9. Ви надто сильно переживаєте неприємності або невдачі своєї дитини. 10. Ви можете втриматися від купівлі якоїсь речі для дитини, бо знаєте, що їх у нього є в достатній кількості. 11. Ви вважаєте, що до певного віку найкращий виховний аргумент для дитини — фізичне покарання. 12. Ваша дитина саме така, про яку ви мріяли. 13. Ваша дитина приносить вам більше клопоту, аніж радості. 14. Інколи вам здається, що підліток може навчити вас по-новому думати й поводитися. 15. У вас постійно виникають конфлікти з власною дитиною. Тест для батьків «ВИЗНАЧЕННЯ СВОЄЇ ПОВЕДІНКИ У МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКАХ З ПІДЛІТКОМ» На запитання тесту можна відповідати «так», «ні», «не знаю».
Підрахунок результатів тесту: За кожну відповідь «так» на запитання 2,4,6,8,10,12,14, а також «ні» на запитання 1,2,3,5,7,9, 11, 13, 15 — ви одержуєте по 10 балів. Зробіть підрахунки. 100—150 балів— у вас великі здібності до правильного розуміння дитини. Ваші погляди й судження — союзники при вирішенні різних проблем виховання. Якщо це на практиці супроводжується такою самою відкритою поведінкою, сповненою терпимості, вас можна визнати прикладом, гідним наслідування. Для досягнення мети вам не вистачає одного невеличкого кроку. 50—99 балів — ви знаходитеся на правильному шляху до кращого розуміння дитини. Тимчасові труднощі або проблеми з нею ви можете розв'язати, починаючи з себе. Не намагайтеся виправдати себе браком часу чи вдачею вашої дитини. Є кілька проблем, на які ви маєте вплив, тому намагайтеся це використати. Й не забувайте, що розуміти — не завжди означає приймати, не тільки дитину, а й власну особистість. 0—49 балів — здається, можна більше співчувати вашій дитині, ніж вам, бо вона не має батьків — добрих товаришів і провідників на важкому шляху здобуття життєвого досвіду. Але ще не все втрачено. Якщо ви справді хочете щось зробити для своєї дитини, спробуйте знайти когось, хто вам у цьому допоможе. Це буде не легко, зате згодом повернеться вдячністю й успішним життям вашої дитини.