Метою забезпечення наступності в роботі дошкольних закладів та школи у процесі формування індивідуальност ідітей - це прагнення не тільки до єдності у змістові та методах навчання, а також однакове позитивне відношення до дітей, глубоке розуміння їх потреб, мотивів і особливостей їх поведінки, развитку, опора на них
Дошкільний і молодший шкільний вік – це одна епоха людського розвитку, яка називається «дитинством». Вихователь і вчитель почткових класів так само має багато спільного , тому у них одне им’я – педагог. Проблема наступності може бути успішно вирішена при тісній взаємодії дитячого садку та школи. Д. Б. Ельконін
безперервний процес виховання і навчання дитини, що має загальні і специфічні цілі для кожного вікового періоду, зв'язок між різними ступенями розвитку, сутність якого полягає у збереженні тих чи інших елементів цілого або окремих характеристик при переході до нового стану. НАСТУПНІСТЬ ДНЗ ШКОЛА НАСТУПНІСТЬ
Метою забезпечення наступності в роботі дошкольних закладів та школи у процесі формування індивідуальності дітей - це прагнення не тільки до єдності у змістові та методах навчання, а також однакове позитивне відношення до дітей, глубоке розуміння їх потреб, мотивів і особливостей їх поведінки, развитку, опора на них. МЕТА
Початкова школа повинна формувати: Бажання та вміння вчитися, готовність до освіти і самоосвіти; Готовність до активної взаємодії з навколишнім світом (емоційна, інтелектуальна, комунікативна, ділова та ін.); Ініціативність, самодіяльність, навички співпраці у різних видах діяльности; Удосконалення досягнень дошкільного развитку (протягом всієї навчальної освіти); Усвідомлене приніття здорового способу життя та регуляція своєї поведінки у співвідношенні з ними. Задачі
Рівень розвитку їх пізнавальної активності як необхідний компонент навчальної діяльності. Розумові та моральні здібності учнів. Сформованість їх творчої уяви, як напрямку особистісного та інтелектуального розвитку. Розвиток комунікативних вмінь, тобто вміння спілкуватися з дорослими і однолітками. Стан здоров’ята фізичний розвиток дитини. Підстави для здійснення наступності дошкільної та початкової шкільної освіти:
Завищення вимог до готовності дитини до шкільного навчання; Недостатнє використання ігрової діяльності при переході дітей до школи. Недостатня кількість фахівців-психологів в освітніх установах. Проблеми при забезпеченні наступності дитячого садка і школи, що існували до впровадження НУШ :
Складання проекту спільної діяльності щодо забезпечення наступності; Проведення профілактичних заходів, таких як: "День відкритих дверей", "День Знань", спільні свята і т. д.; Робота по забезпеченню готовності дітей до навчання в школі (діагностика і корекція розвитку дітей); Планування спільної діяльності по адаптації дітей у школі; Проведення моніторингу процесу адаптації дітей до школи. Етапи здійснення наступності між дитячим садком і школою:
Адаптація учнів 1-х класів до навчання в школі. Психологічна готовність дитини до школи. Завдання дитячого саду і сім'ї у підготовці дитини до школи. Методична робота здійснюється через проведення семінарів-практикумів, бесід, методичних зустрічей для педагогів школи та дитячого садка за темами:
Будова наступності Знайомство вчителя з майбутніми учнями Сумісна участь першокласників і дітей підготовчої групи у святах, іграх-змаганнях, естафетах. Екскурсії дошкольнят у школу Проведення «Днів випускників» Организація сумісних интегрованих уроків дошкольників з першокласниками Відвідування вихователями та вчителями початкових класів уроків і занять один у одного Взаємозв’язок психологічних служб дитячого садку та школи Сумісні педагогічні наради, круглі столи з участю педагогів дитячого садку, батьків та вчителів початкових класів.