Виступ на семінарі - практикумі за темою"Впровадження інноваційних форм і методів організації пізнавальної діяльності учнів» Важливість застосування критичного мислення на уроках теоретичного навчання
Навчаємось мислити критично Державний навчальний заклад «Куп’янський регіональний центр професійної освіти» Семінар – практикум «Впровадження інноваційних форм і методів організації пізнавальної діяльності учнів» Викладач: Рибалка Наталя Георгіївна.
Номер слайду 2
Структура уроку у технології розвитку критичного мислення Етап актуалізації та мотивації («виклику»), призначений «підняти» з пам’яті учнів ту інформацію, яка стане відправною на даному уроці, сформувати інтерес до нової теми, активізувати навчальну діяльність учнів, визначити проблемне питання, сформулювати основні задачі уроку. Етап осмислення. Учні вступають в безпосередній контакт з новою інформацією. Проводиться систематизація нових знань, відбувається оцінювання, порівняння нових знань з тими, що вже відомі. Етап рефлексії - найважливіший для розвитку критичного мислення в учнів, бо його основними завданнями є узагальнення, систематизація вивченого й рефлексія щодо процесу і результатів навчальної діяльності.
Номер слайду 3
Методичний прийом «Мозковий штурм» є класичним для технології розвитку критичного мислення
Що може стати причиною виникнення пожежі у нашому навчальному закладі?
Номер слайду 4
Учні разом з викладачем усно будують логічний ланцюг, який допомагає визначити задачі уроку
Номер слайду 5
Вправа «Кластер». Наприкінці кожного блоку лекції учні послідовно заповнюють в робочих зошитах два кластера новою навчальною інформацією
Номер слайду 6
Експрес – вправи із взаємоперевіркою (або самоперевіркою) після заповнення кожного кластера І спосіб: вправи демонструються на екрані та виконуються в зошитах, по закінченню викладач озвучує правильні відповіді, учні в парах здійснюють взаємоперевірку; ІІ спосіб: вправи виконуються онлайн за посиланням (як варіант через сканування QR-коду) в мережі Інтернет на комп’ютерах, гаджетах
Номер слайду 7
Cенкан як прийом технології розвитку критичного мислення Вогнегасник Пінний, вуглекислотний Ізолює, уповільнює, охолоджує Пінний вогнегасник ізолює, а вуглекислотний охолоджує зону горіння Безпека
Номер слайду 8
Навчальні досягнення учнів оцінюються викладачем по чотирьох категоріях: Знання / розуміння наскільки учень засвоїв та зрозумів матеріал; Мислення / пошук наскільки учень уміє вишукати інформацію, проаналізувати та систематизувати матеріал; Комунікація наскільки учень уміє працювати в групі, представляти результати спільної роботи перед аудиторією; Застосування вивченого оцінюються вміння застосовувати вивчений матеріал у новій формі.