Високорозвинута держава, країна G-7 Парламентська республіка. Федеративна держава(16 земель)Валюта - євро. ВВП 3592 млрд. дол. (2017)(4 м. у світі; 1 м. в Європі)Офіційна назва Федеративна Республіка Німеччина Столиця - Берлін
Номер слайду 3
*Економіко-географічне положення (ЕГП)*Працересурсний потенціал*Науково-технічний потенціал*Споживчий чинник*Природно-ресурсний потенціал (ПРП)*Зважена соціальна та економічна політика уряду. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці
Номер слайду 4
Густота населення233,1 осіб/км²(пояс Рур від 1000 до 5000 осіб/км²)Рівень урбанізації 75,1 %Поліцентрична система міського розселення-Берлін (3,54 млн.осіб)- Гамбург (1, 82 млн. осіб)- Мюнхен (1, 42 млн. осіб)-Кельн(1, 03 млн. осіб)Система розселення
Номер слайду 5
зниження частки І та ІІ сектору економіки, зростання ІІІ (78% ВВП)реіндустріалізаціяскорочення випуску продукції традиційних виробництв ІІ сектора та зростання їх технологічності:чорна мет.,суднобудування, виробництво тканин та одягу, цементузростання кількості товарів з високою часткою доданої вартостідрібні та середні виробники ½ ВВП в країні та забеспечують 60% робочих місцьпосилення концентрації капіталу. Особливості сучасного постіндустріального розвитку
Номер слайду 6
-фінансова діяльністьцентралізація капіталу,велика роль банків в економіці країни, Deutsche Bank - найбільший у ЄС- транспортнайбільша мережа автомагістралей у світі, найбільша протяжність залізниць в Європі, високо швидкісне сполучення з Бельгією, Францією, Швейцарією, морські порти, аеропорти - хаби- міжнародний туризм8 % ВВП,37,4 млн.туристів на рік- освіта і наука36 німецьких вишів в ТОП-200 найкращих університетів Європи, 3 з 7 найкращих технопарків світу. Домінуючі складники третинного сектора
Номер слайду 7
Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію Німеччини
Номер слайду 8
70% машин на експорт (20 % світового експорту машин)автомобілі (4 м.):”Даймлер -Бенц”, “БМВ”, “Фольксваген”;дочірні філії США “Опель” і “Форд”морські судна (військові, круїзні, річкові прогулянкові)пасажирські літаки, військова та ракетна технікаверстати з програмним керуваннямточне: оптика(Carl Zeiss), побутова техніка ( Siemens), годинники, іграшки. Виробництво машин та устаткування
Номер слайду 9
4 м. за обсягами хімічного виробництватехнологічне лідерство в області хімії, суворе екологічне законодавство, залучення висококласних фахівцівпластмаси та інші полімери, фарби, косметичні засоби, фармацевтикаконцерни AVENTIS , Bauer, Bosch, BASF,Merck Хімічні виробництва
Номер слайду 10
підприємства середнього та малого бізнесу(до 250 осіб)м’ясні (шинка, сосіски) та молочні (сири) продукти, пиво (5 тис. сортів), виноградні вина, кондитерські вироби. Виробництво харчових продуктів та напоїв
Номер слайду 11
проєкт “Німецький енергетичний поворот”: перехід від ядерної та викопної енергії до ВДЕ та енергоефективностісонячна, вітрова,біоенергетика. Відновлювальні джерела енергії{E398 D25 D-2720-41 F1-8 D67-B3 DE50 B6 B7 EC}1997 р. 2016 р. ВДЕ 1% 36 %АЕС 32 % 7 %ТЕС 63 % 51 %
Номер слайду 12
одна з найбільших в Європі с/г виробників (але не задовольняє потреб населення у продовольстві)у с/г частка зайнятих 1,6 %, частка ВВП - 1,5 %висока продуктивність праці за рахунок механізації, застосування сучасних агропромислових технологійпереважають малі “родинні” ферми (до 20 га), де працюють сезонні працівникитваринництво (70 % вартості): скотарство, свинарство, птахівництворослинництво(30 % вартості): кормові культури, пшениця, жито, цукрові буряки, ріпак, льон-довгунець, хміль, картопля, виноград. Особливості аграрного сектора
Номер слайду 13
Південний регіоннайбільш динамічно розвивається. Північний регіонстарий виробничий район, який склався з орієнтуванням на сировинний чинник. Східний регіон “нові землі”глибоке реформування економіки на основі поглинання планового господарства ринковою системою;великі фінансові вливання федерального уряду. Характерні риси просторової організації
Номер слайду 14
Експорт: машини, транспортні засоби, хімікати, метали та вироби зних, харчові продукти, тканини, поліграфічна продукція, порцеляна, зброя, мереживо, хутряні вироби, музичні інструменти, побутова техніка, оптичні прилади, спортивний одяг та інвентар, пивоІмпорт: сировина, напівфабрикати, деякі види промислових товарів. Діяльність на ринку капіталів. Основні торговельні партнери: країни ЄС, США, Індія, Китай, Японія. Зовнішні економічні зв’язки
Номер слайду 15
торговельні зв’язки( імпорт автомобілів, побутової техніки, електроніки, продуктів харчування)інвестиційне співробітництво у сфері промислової та фінансової діяльностіспівробітництво у соціальній сфері( охорона навколишнього середовища, гуманітарна та технічна допомога, телекомунікації, культура, вища освіта, науково-дослідницька діяльність. Міжнародні зв’язки України з Німеччиною
Номер слайду 16
Використані джерела. Зображення з ресурсів Інтернета, що викладено у вільному доступіКобернік С. Г., Коваленко Р. Р. “Географія. Опорні схеми, таблиці та картосхеми” 6- 11 клас, видавництво “Абетка” 2021 рhttps://uk.wikipedia.org/