4{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}СИНХРОННИЙ ФОРМАТАСИНХРОННИЙ ФОРМАТМОЖЛИВОСТІшвидкий зворотний зв’язок від педагога:можна відразу пояснити концепції та поняття, які викликають у слухачів кладності;• організація групових активностей;• розвиток навичок комунікації й колаборації;• мотивація до навчання впроцесі спілкування. гнучкість графіка:навчання легше поєднувати з роботою та іншими заняттями;• можливість освоїти програму у власному темпі;• доступність навчальнихматеріалів у будь-який час;• розвиток навичок самоорганізації та вміння вчитися. ОБМЕЖЕННЯнеобхідність синхронізувати графікі підлаштовуватися під загальний темп навчання;• якщо індивідуальна увага педагога потрібна кільком слухачам, іншим доводиться чекати;• залежність ефективностінавчання від особистостіпедагога;• високі вимоги до якості зв’язку під час занять.неможливість швидко отримати пояснення від педагога, якщо нерозумієш матеріал;• складність розвитку навичок, які вимагають взаємодії з педагогом під час відпрацювання;• високі вимоги доорганізації самостійногонавчання.
Переваги дистанційної освіти. Можливість підлаштувати темп навчання під себе. Можливість виявити зони розвитку учня. Можливість переглядати матеріал повторно. Зниження психічного та фізичного навантаження. Формування навички самоосвіти. Відсутність соціалізації. Мало практики. Гаджетизація життя. Надмірний батьківський контроль5 Недоліки дистанційної освіти
Як організувати дистанційне навчання?Головне кредо для освітян в умовах тривалого карантину — «Без паніки». Видихніть, заземліться, заваріть улюбленого чаю та перш за все напишіть для себе інструкцію про те, за яким принципом влаштуєте навчання у своєму класі. Свідома та відповідальна робота вчителя під час дистанційного навчання напряму відобразиться на роботі учня. Your Date Here. Your Footer Here9
Class. Dojo Ця платформа пристосована для стаціонарних ПК, ноутбуків, планшетів і мобільних телефонів (для останніх треба буде завантажити застосунок). Принцип роботи простий і зручний: вчитель реєструється на платформі, створює свій «Клас», додає учнів та розсилає їм посилання на «Клас». Для зручності вчителя- предметника це посилання можна скинути у Viber-групу, де з усіма учнями класу спілкується класний керівник. Your Date Here. Your Footer Here1101
Google Classroom Це безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вчитель входить у систему та створює свій «Клас», де кожен вчитель-предметник буде публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання на свій «Клас» треба розіслати всім учням. Якщо діти користуватимуться платформою з телефону, мають завантажити на мобільний однойменний застосунок. Your Date Here. Your Footer Here1202
Група у Viber чи Facebook. Якщо більшість дітей є у Facebook, можна створити закриту групу саме в цій соцмережі, вона дає більше можливостей — наприклад, проведення онлайн-трансляцій, а от у Viber доведеться записувати короткі відео, це незручно. Кожному вчителю-предметнику доведеться створити окрему групу. Так-так, якщо в учня 12 предметів, то і Viber-груп буде стільки ж. Адже якщо створити загальну, почнеться надзвичайний хаос — у Viber немає можливості хронологічно відстежувати повідомлення, якщо до якогось з меседжів з’являтимуться коментарі. Your Date Here. Your Footer Here13
Домовтесь із учнями про правила та дедлайни і дотримуйтесь їх. Навичку дистанційного навчання вчителям і учням доведеться формувати з нуля. Поясність правила: «Якщо у нас у розкладі два уроки з предмета…, протягом тижня кожен учень має виконати два завдання від вчителя. Вони будуть опубліковані в…». Дедлайн має бути чітким: «Роботи приймаються до 16:00 п’ятниці. Після цього часу не розглядаються та не перевіряються». Дитина має розуміти, що в неї є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання. Після виконання завдання учень обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще — якщо фідбек від учителя учень отримає в процесі виконання, якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань. Your Date Here. Your Footer Here15
Раз на тиждень робіть пряму трансляцію: живе спілкування мотивує. У дітей ще буде час для перевірки чернеток, доопрацювання. Буде зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. Є інструмент для трансляцій — Google Meet. Це захищений відеозвязок для спільної роботи. Будь-який користувач з аккаунтом Google може провести відеоконференцію з участю до 100 осіб і тривалістю до 60 хвилин. Your Date Here. Your Footer Here16
За потреби шукаємо заміну інтернету. Не завжди в дітей є доступ до інтернету, особливо коли йдеться про сільську місцевість. Школярів, у яких немає змоги користуватись інтернет-зв’язком, треба забезпечити класичними стандартними завданнями з підручників, роздатковими матеріалами. Співпрацю з учнями треба організувати так, щоб їх зацікавити. Спробуйте формат «Поставте три питання вчителю». Якщо учень читає параграф і йому щось незрозуміло, він прописує це у файлі. Біля школи на вулиці можна встановити поштову скриньку та вкидати туди в зазначений час файли з роботами. Через домовлений час учні забирають перевірені файли з поясненням вчителя. Олдскульно, але цікаво!Your Date Here. Your Footer Here17
Як подати матеріал: відпрацьовуємо формати дистанційного навчання. Your Date Here. Your Footer Here18 Якщо необхідно подати теорію, вчитель може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на You. Tube. Дайте завдання учням, з якої та по яку хвилину їм треба переглянути відеоролик, щоб вони не дивилися зайвий контент. Третій етап після перегляду теоретичного матеріалу та онлайн-перевірки знань — контрольна вправа для того, щоб вчитель промоніторив і зрозумів, наскільки дитина добре опанувала цю тему.
Вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання. Згідно санітарного регламенту, що набув чинності 1 січня 2021 року. Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути:для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин;для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;для учнів 10-11(12) класів – на першій годині заняття до 30 хвилин, на другій годині заняття – 20 хвилин. При здвоєнні навчальних занять – не більше 25-30 хвилин на першому заняттіт та не більше 15-20 хвилин на другому занятті. Your Date Here. Your Footer Here19