Затримка психічного розвитку (ЗПР) – порушення нормального темпу психічного розвитку, коли окремі психічні функції (пам'ять, увага, мислення, емоційно-вольова сфера) відстають у своєму розвитку від прийнятих психологічних норм для даного віку.
Постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 753 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року №585 (щодо забезпечення права на освіту дітей із затримкою психічного розвитку шляхом їх навчання у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів та відповідну постанову про реорганізацію спеціалізованих шкіл та шкіл-інтернатів для дітей із ЗПР)»
Затримка психічного розвитку (ЗПР) – порушення нормального темпу психічного розвитку, коли окремі психічні функції (пам'ять, увага, мислення, емоційно-вольова сфера) відстають у своєму розвитку від прийнятих психологічних норм для даного віку. Постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 753 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року №585 (щодо забезпечення права на освіту дітей із затримкою психічного розвитку шляхом їх навчання у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів та відповідну постанову про реорганізацію спеціалізованих шкіл та шкіл-інтернатів для дітей із ЗПР)»
Первинне оцінювання. Первинне оцінювання здійснюється в разі виявлення деяких труднощів у розвитку дитини, що відзначаються батьками, педагогами, сімейним лікарем в результаті спостереження за поведінкою, шкільної успішністю. Первинне оцінювання здійснюється в навчальному закладі психолого-педагогічною командою(ППК) і передбачає визначення поточного рівня розвитку дитини, особливостей і потенціалу його розвитку(«Положення про психолого-педагогічну команду з інклюзивного навчання»,затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011року №872).
Ідентифікаціяіснування тривог щодо розвитку дитини Дитина має проблеми в розвитку і потребує оцінки кваліфікованих спеціалістів ІРЦПервинна оцінка розвитку дитини (ППК)Коротка характеристика, представлена вчителем, викладачем, класним керівником, батьками. Дитина не має труднощів у розвитку і навчанні, які вимагали додаткового втручання. Дитина має труднощі розвитку і навчання (як правила, тимчасові), які можуть бути подолані на рівні установи. Організація оцінювання на рівні установи. Застосування контрольного списку. Вивчення шкільної ситуації, медична картка, соціальна анкета, інші спостереження
Результати комплексної оцінки дитини. Результати комплексної оцінки передаються до навчального закладу, складають основу розробки індивідуальної програми розвитку(ІПР)Результати комплексної оцінки є рекомендаціями для батьків, педагогічних працівників та інших спеціалістів, які допомагають дитині в процесі інклюзивного навчання
Області оцінювання. Фізичний розвиток (будова тіла, моторика, спосіб пересування). Розвиток мовленнєвих і комунікативних здібностей (вербальна и невербальна мова, рівень розвитку і використання). Когнітивний розвиток (рівень загальних знань, розуміння, орієнтування, увага, пам`ять, мислення та ін.). Соціо-емоційна поведінка/взаємовідносин (соціальні, емоційні компетенції, рівень і спосіб взаємовідносин з однолітками, дорослими людьми). Розвиток адаптаційної поведінки (рівень шкільної і соціальної адаптації, рівень самоконтролю, вплив оточення на дитину).
Метод тестування Якість тестів: Валідність. Вимірює тест те, що потрібно?Саме головне – це якість тесту, що визначає ступінь нашої довіри до тесту. Надійність. Стабільність у вимірах: стійкість. Погодженість частин. Види тестів: Критеріально-орієнтовні тести. Нормативно-орієнтовні тести. Стандартизовані тести
Приклад використання оцінки на основі навчального матеріалу ВИМОВА СЛІВ– одна із навичок, може слугувати показником успішності учня у вимові слів. Ціль – визначити прогрес протягом кожної теми. Якщо прогресу немає, прийняти рішення щодо зміни методу навчання. Підбір матеріалу для навчання (згідно програми)Учень називає слова за малюнком,а потім самостійно
Кількісне і якісне. Використовується в самих різних ситуаціях: на уроках, на перервах, у відносинах з однолітками и т.п. Для реєстрації даних, отриманих при спостереженні , передбачена індивідуальна картка спостереження, в якій фіксується поведінка и компетенція дитини з ООП, розподіляється по напрямках фізичного, інтелектуального та соціально-эмоційного розвитку. Спостереження
Спостереження. Тема: Члени сім’ї. Різдво - сімейне свято “ My family”Ситуація: на уроці іноземної мови (англійська)Компетенція: знання слів. Кількість слів за програмою: 7{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Учень Термін з 17.11-29.12 Кількість слів. Ярослав 5 Тимофій. Тільки показує на малюнку. Влад4 Маша4 Діма7 Саша С.___Саша М.5
Аналіз результатів діяльності дитини. Портфо́ліо (від італ. portafoglio — «портфель») — збірка виконаних робіт та напрацювань певної особи Для розробки оцінки портфоліо можуть бути запропоновані наступні критерії: Структура портфоліо и спосіб організації його матеріалів. Зміст. Естетичний аспект. Спосіб подачі інформації
Приклад. Портфоліо з іноземної мови може включати: Роботи виконані учнем самостійно або у групі (у письмовій, графічній формі і т.п.) Індивідуальні навчальні картки Фотографії, які відображають діяльність учня в колективі чи індивідуально Спільне обговорення виконаної роботи Самостійна оцінка, поставлена учнем або членом групи Коментарі і оцінки педагога и т.п.