Роздивимося новий вид транспорту на магнітних подушках від майбутнього до втілених реалій, щоб краще зрозуміти його особливості та перспективи. Розпочнемо, звісно, з фантастичних ідей завтрашнього дня. Це концепція Ілона Маска, яка має назву Hyperloop – так званий вакуумний потяг на магнітній подушці. Мета-з`єднати системою «трубопроводів» Сан-Франциско і Кремнієву долину з Центральною Каліфорнією та урбанізованим конгломератом навколо Лос-Анджелеса саме цим транспортом майбутнього
Серед іншого надшвидкісного транспорту, Hyperloop відрізняється зменшенням атмосферного тиску в трубах, по яких рухатиметься потяг на магнітних подушках. Там воно повинно бути істотно нижче, ніж зовні. Повного вакууму у величезній залізничній системі досягти просто неможливо з інженерно-технічної точки зору. Але звичайні повітряні помпи можуть, принаймні, настільки розряджати повітря, щоб його опір при русі потяга істотно зменшувався.
Не виключений і тунель під водою. Це значно спрощувало б видачу необхідних дозволів, ніж при прокладці труб на землі. Але поки проект навіть не дійшов до початкового етапу, а знаходиться на експериментальній стадії. У січня 2016 р. стартап Hyperloop Technologies почав втілюватися дослідно-випробувальним майданчиком поблизу Лас-Вегаса. Спочатку будуть експериментувати з невеликими моделями.
У світі[ред. | ред. код]У лютому 2017 року були проведені переговори між керівництвом компанії Hyperloop One (Virgin) та урядом Індії щодо будівництва траси на території країни.[10]У березні 2017 року компанія Hyperloop Transportation Technologies[en] підписала угоду з урядом Словаччини щодо можливості будівництва системи Hyperloop, що сполучить столиці трьох європейських країн. Передбачається прокласти маршрути між Віднем (Австрія) і Братиславою (Словаччина), а також між Братиславою (Словаччина) та Будапештом (Угорщина). Також планують з'єднати з Братиславою друге за величиною місто Кошице.[11]У серпні 2017 року компанія проводить техніко-економічне обґрунтування в Індонезії, а також підписала погодження з Південною Кореєю, котра хоче замовити транспортну систему між Сеулом і Пусаном протяжністю 200 миль. Hyperloop Transportation Technologies також веде переговори з індійським урядом щодо створення вагонів для роботи на Hyperloop. Генеральний директор HTT Дірк Альборн передбачає, що Hyperloop запрацює вже в найближчі три-чотири роки.[12]
Hyperloop в Україні14 червня 2018 року Міністерство інфраструктури України та компанія Hyperloop transportation technologies підписали меморандум про співпрацю у сфері технологій вакуумного поїзда Hyperloop. З боку міністерства меморандум підписав міністр інфраструктури Володимир Омелян, від Hyperloop — генеральний директор компанії Дірк Алборн. За різними оцінками будівництво 1 км наземної труби Hyperloop в Україні коштуватиме близько $10 млн.[17]