Презентація "Патріотичне виховання як складова становлення національної самосвідомості учнів"

Про матеріал

Мета виховної роботи сучасної школи - сформувати свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. Запропонована презентація містить напрямки роботи щодо становлення національної самосвідомості школярів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Патріотичне виховання як складова становлення національної самосвідомості учнів. Матеріали Шаповалової Тетяни Григорівни

Номер слайду 2

Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується. В. О. Сухомлинський. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 3

Патріотизм (від гр. patriotes -- батьківщина) -- любов до своєї батьківщини, відданість своєму народу, гордість за свій народ, прагнення захистити його надбання, продовжити примноження його загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей. Патріотизм проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне і що любить особистість. Як зазначав В. О. Сухомлинський, патріотизм як діяльна спрямованість свідомості, волі, почуттів діалектично пов'язаний з освіченістю, етичною, естетичною й емоційною культурою, світоглядною стійкістю, творчою працею. Виховання патріотичної свідомості, почуттів і переконань неможливо відокремити від складного цілісного процесу формування особистості [10, с. 76]. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 4

Ідеї громадянського виховання завжди були актуальними для педагогічної еліти України. Такі відомі українські діячі, як В. Антонович М. Драгоманов, М. Грушевський, С. Русова, І. Огієнко, Г. Ващенко, Б. Грінченко, А. Макаренко, В. Сухомлинський та багато інших, звертали увагу у своїх роботах на особливе значення формування громадянської свідомості підростаючої особистості. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 5

Мета громадянського виховання - сформувати свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 6

Головною метою школи є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті. У Законі України "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ) визначені завдання загальної середньої освіти, акцентується увага на вихованні громадянина - патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями; на формуванні творчої особистості учня, свідомого ставлення до обов'язків; вихованні поваги до національних цінностей нашого народу; виробленні навичок здорового способу життя. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 7

Зміст патріотизму визначається : Духовним і моральним кліматом суспільства, традиціями, колективним досвідом попередніх поколінь. Змістовною стороною формування патріотизму є: Формування високих духовно-моральних принципів та громадянської відповідальності, відданості своїй Вітчизні.- Формування здорового способу життя підлітків і молоді, профілактика алкоголізму, правопорушень і бездоглядності. Визначення власних ціннісних орієнтацій, відношення до своїх традицій і культури, минулого і майбутнього - все це стає не абстрактною теорією, а насущною проблемою сьогоднішнього дня. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 8

Патріотичне виховання включає: формування почуття любові до батьківщини, національної самосвідомості й гідності; дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; відповідальность за природу рідної країни; потребу зробити свій внесок у долю батьківщини; інтерес до міжнаціонального спілкування; прагнення до праці на благо рідної країни, її народу. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 9

Патріотичне виховання здійснюється за такими напрямами:державний – базується на забезпеченні державою системи героїко-патріотичного та патріотичного виховання;соціальний – ґрунтується на вивченні норм моралі, їх дотриманні та орієнтований на усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей й інтересів, виховання шанобливого ставлення до культури, історії, мови, звичаїв і традицій українського народу;військовий – передбачає вивчення військової історії України, підвищення фізичної загартованості молоді в інтересах підготовки до захисту Вітчизни;психолого-педагогічний – ґрунтується на вивченні психологічних особливостей молоді, проведенні методичної роботи з узагальнення та поширення передового досвіду героїко-патріотичного виховання, вдосконаленні форм і напрямів цієї діяльності;правовий – передбачає формування глибоких правових знань, прищеплення високої правової культури. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 10

Мети патріотичного виховання можна досягти шляхом реалізації таких виховних завдань:- утвердження в почуттях особистості патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України;- виховання поваги до Конституції України, законів України, державної символіки;- визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її відповідальністю;- формування етнічної та національної самосвідомості, любові до родини, рідного краю, народу, держави; - визнання духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності культурної спадщини та майбутнього;- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;- формування мовної культури, оволодіння українською мовою як духовним кодом нації. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 11

Нині ми звертаємо увагу на те, що виховання громадянина має бути спрямоване передусім на розвиток патріотизму — любові до свого народу, до України. Важливою якістю українського патріотизму має бути турбота про благо народу, сприяння становленню й утвердженню України як правової, демократичної держави, готовність відстояти незалежність Батьківщини. З патріотизмом органічно поєднується національна самосвідомість громадян, яка ґрунтується на національній ідентифікації: вбирає в себе віру в духовні сили своєї нації, її майбутнє; волю до праці на користь народу; вміння осмислювати моральні та культурні цінності; історію, звичаї, обряди, символіку; систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, осмисленням відповідальності перед своєю нацією (Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності (АПН України). ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 12

«В арсеналі діяльності з патріотичного виховання підростаючого покоління є багато засобів і методів впливу. Однак головне - це включення кожної особистості в конкретну діяльність з творення й примноження багатства і краси своєї Вітчизни». [10, с. 48]В. О. Сухомлинський. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 13

Сукупність принципів, які відображають специфіку патріотичного виховання : 1. обумовленість патріотичного виховання розвитком суспільства і подіями, що відбуваються в ньому; 2. обумовленість змісту, форм і методів, засобів і прийомів патріотичного виховання віковими і індивідуальними особливостями учнів; 3. діалектична єдність і органічний зв'язок між учбовим матеріалом і змістом позакласних і позашкільних заходів; 4. інтеграція патріотичного виховання з іншими напрямами виховної роботи;5. спирання на нові концепції організації і здійснення учбово-виховного процесу і на нове розуміння основних педагогічних понять; 6. спирання на позитивне в особі вихованця і створення сприятливої психологічної атмосфери в процесі педагогічної взаємодії: 7. координація взаємодії школи, сім'ї і громадськості в системі патріотичного виховання. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 14

Напрями виховної роботи:громадянське виховання;родинно-сімейне виховання;військово-патріотичне виховання;трудове виховання;художньо-естетичне виховання;моральне виховання;екологічне виховання;формування здорового способу життя;превентивне виховання;сприяння творчому розвитку особистості. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 15

В контексті ситуації сьогодення, особливої актуальності набуває концепція В. О. Сухомлинського. Неодноразово, у своїх роботах педагог стверджував, що “…в житті людини має бути щось найголовніше, що стоїть вище від усіх повсякденних турбот, тривог, пристрастей” [6, 513]. І далі: “Ставлення до ідеї Батьківщини як до священного й найдорожчого облагороджує всі людські почуття, зближує, ріднить людей, очищає душі від усього, що принижує гідність” [6, с. 513]. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 16

В. О. Сухомлинський сформував закономірності процесу патріотичного виховання :- глибокі патріотичні почуття і переконання ;- моральний ідеал ;- моральна доблесть ;- патріотичні турботи й тривоги за долю свого народу ;- патріотична непримиренність;- патріотична гордість;та завдання вихователя – „відкрити перед кожним вихованцем усі джерела, якими живиться могутнє почуття любові до Батьківщини. Це і природа рідного краю, слово рідної мови, культ Матері і Батька, Мала Батьківщина, її історичне та героїчне минуле, працелюбність ” [7, c.133-135]. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 17

В. О. Сухомлинський під патріотизмом розумів сукупність моральних і політичних ідей, моральних почуттів, в основу яких покладено такі загальнолюдські та національні цінності: „любов до рідної землі, народу, Батьківщини та її минулого, любов до матері, батька, старших у сім’Ї, любов до рідної мови, шанобливе ставлення до історії та культури українського народу, працелюбність” [2, c. 119-120]. В. О. Сухомлинський ввів у педагогічні словники такі терміни як „дух”, „духовність”, „людяність”, „сердечність”, „повага” тощо. Під патріотичним вихованнм він розумів сферу духовного життя людини, яка проникає в усе, що робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, що формується. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 18

Підсумовуючи викладене, робимо такі висновки: національне відродження України гостро ставить проблему громадянського виховання особистості; важливого значення в системі роботи освітніх закладів набувають історично-культурні, трудові, морально-етичні, природні цінності, які містить довкілля регіону, свідома опора на прогресивні традиції народної педагогіки, спадщину видатних педагогів та сучасні концептуальні засади громадянського виховання в Україні. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Номер слайду 19

Ми прагнули, щоб у кожного підлітка поступово формувалося особисте ставлення до Батьківщини: бажання, духовний порив утвердити її гідність, велич, честь, славу, могутність. В. О. Сухомлинський. ШАПОВАЛОВА ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чернецька-Кліменчук Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4048
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку