ПАТРІОТИЗМ У СВІТОГЛЯДІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА. ПІДГОТОВКА ДО НАПИСАННЯ ТВОРУ-РОЗДУМУС. П. ШКВАРА, УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ ДЕМ‘ЯНЕЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ
Номер слайду 2
ЕПІГРАФ УРОКУМи зобов'язані правильно розуміти й завоювати твори нашого Генія, втілювати його національно-державні помисли, а серед них найчільніший – ідею державної незалежності України. М. Зубков
Номер слайду 3
КОДЕКС МУЖНОСТІ – ЗАПОВІДЬ НАЩАДКАМ Нехай ворог гине! Не в Синопу, отамани, Панове-молодці, А у Цар-град, до султана Поїдемо в гості! Прокиньтеся ж, брати мої… Кайдани порвіте, І вражою злою кров‘ю Волю окропіте!
Номер слайду 4
Пам‘ятка«ЯК НАПИСАТИ ТВІР»Обміркуйте тему твору, її головні складники, окресліть коло питань, дотичних до теми. Ознайомтеся з додатковою літературою з теми. Визначте головну думку твору, яку будете розвивати в ньому. Продумайте логіку й послідовність викладу своїх суджень. Обміркуйте зміст і обсяг структурних частин твору. Доберіть факти й інші ілюстрації для підтверлження своїх думок. Складіть план утілення думки. Оберіть відповідний стиль вислову. Визначте в загальних рисах мовні засоби, які використовуватиметею. Усно побудуйте основний зміст твору. Відтворіть у письмовій формі зміст твору.
Номер слайду 5
Написанню роботи, розвиткові уяви допомагають:нестандартна назва твору (реалізує основну частину інформації);вдало сформульовані запитання;використання музики й живопису;натхнення (дає душі «крила»)
Номер слайду 6
ЗА ТЛУМАЧНИМ СЛОВНИКОМПАТРІОТИЗМ (від патріот) – любов до Батьківщини, свого народу, готовність заради них на жертви й подвиги. НАЦІЯ (лат. «народ, плем‘я») – стійка історична спільність людей, яку визначають соціальні зв‘язки певної формації і яка характеризується певними специфічними етнічними рисами, зумовленими особливостями економічного й культурного розвитку, спільністю території. Мови, побуту, традицій, звичаїв.
Номер слайду 7
П Л А НІ. Вступ.ІІ. Основна частина. 1. Любити рідний край. 2. Любити свій народ. 3. Патріотизм Т. Шевченка (використати матеріали із творів поета, випереджувальних завдань,; обрати відповідний стиль мовлення). 4. Мій патріотизм.ІІІ. Висновки.
Номер слайду 8
ВАЖЛИВІ ДУМКИ ВИДАТНИХ МИТЦІВ, УЧЕНИХ ДЛЯ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ ТВОРУ Сьогодні можемо твердити: якби він, Тарас, збайдужів, зламався чи бодай на йоту відступився від України, як Гоголь, - ким би були ми зараз? Чи не числилися в реєстрах вимерлих племен під назвою хохли чи малороси?.. Шевченко – чи не єдиний поет світу, який зберіг від забуття весь багатостолітній морально-етичний досвід нації, акумулював його, геніально переплавив у зрозумілі для кожного українця духовні знаки, сигнали у свідомості… (В. Яворівський)Запитання: яке, на думку Володимира Яворівського, значення Шевченка в збереженні від забуття українців як нації?
Номер слайду 9
ВАЖЛИВІ ДУМКИ ВИДАТНИХ МИТЦІВ, УЧЕНИХ ДЛЯ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ ТВОРУ Тарас прагнув понад усе робити добро