Методичні рекомендації ознайомлення і впровадження технології перевернутого навчання, містить приклади власного досвіду роботи
вчитель Бахмутської зош Єна Лариса Вячеславівна Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань. Змінює роль вчителя з транслятора знань на помічника – консультанта і координатора, учнів не спостерігачі а самі відповідають за отримані знання.
Батьки – засновники Авторами технології «Перевернуте навчання» вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). У 2008 році вони стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх на домашнє опрацювання своїм учням. Уроки ж присвячувались лабораторним роботам, а також відповідям на питання від учнів. У власних книгах «Перевернуте навчання або як достукатися до кожного учня на уроці», вони розповідають про особливості цієї технології та її можливості. Однак вони визначають очевидні недоліки цієї технології великий об’єм технічної підготовчої роботи; - залежність від технічного оснащення школи та учнів.
Порівняння Традиційне навчання Перевернуте навчання Підготовка до уроку Учні повторюють матеріал пройдений на попередньому уроці, виконують деякі упереджуючі завдання. Самостійний перегляд учнями перегляд навчальних відеоматеріалів або інформаційних ресурсів для опрацювання нового навчального матеріалу На уроці Учні опрацьовують матеріал за викладанням вчителя або інших учнів Учні за допомогою вчителя виконують практичні завдання до тієї теми, яку засвоїли вдома,перевіряють розуміння і закріплення знань. Вдома, після уроку Учні намагаються згадати матеріал ,виконати домашнє завдання Учні розширюють знання більш складними завданнями, самостійно опрацьовують новий матеріал у відео форматі, або текстовому.
Види «Перевернутих класів» Типовий перевернутий клас (The Standard Inverted Classroom). Учні отримують домашнє завдання, яке передбачає перегляд відеолекцій, ознайомлення з матеріалами, що стосуються теми наступного уроку. Під час уроку на практиці застосовують отримані теоретичні знання, а вчителі мають додатковий час для індивідуальної роботи з кожною дитиною.
Віртуальний (The Virtual Flipped Classroom). Вчитель пропонує дітям матеріал для перегляду, видає практичні завдання, консультує онлайн, проводить тестування і виставляє підсумкові оцінки дистанційно. Головне – розпочати вивчення відповідного матеріалу із самостійного опрацювання теорії, так, як це відбувається за принципами «Перевернутого класу».
Орієнтований на дискусію перевернутий клас (The Discussion-Oriented Flipped Classroom). Учні переглядають певні відеоролики або матеріали інтернет-ресурсів. Вчитель на уроці організовує обговорення отриманої інформації. Така форма буде корисною на уроках економічної і соціальної географії, при вивченні тем населення України,екологічних проблем.
Сфокусований на демонстрації перевернутий клас (The Demonstration-Focused Flipped Classroom). Учитель демонструє необхідну діяльність, а учні сприймають і аналізують її, а потім виконують певні дії у власному темпі – так, як їм зручно. Така форма буде ефективна при вивченні тем природознавства де вимагають демонстрації матеріалів, проведення наочних дослідів.
Груповий перевернутий клас (The Group-Based Flipped Classroom). Перед уроком діти мають за власним бажанням або за рекомендацією вчителя об’єднатися в групи, ознайомитися з відповідними матеріалами. А на уроці працювати разом над певною науковою проблемою. Ця модель спонукає учнів вчитися один в одного, пояснювати однокласникам відповіді, ефективні способи отримання інформації, проведення наукового дослідження.
«Перевернутий» вчитель (Flipping The Teacher). Певні види робіт – готувати або шукати відеоматеріали, формувати практичні завдання, консультувати можуть виконати учні, а вчитель стежитиме за тим, як буде організовано процес навчання, як буде представлена інформація, і надаватиме у разі необхідності допомогу. Таку форму роботи дуже вдало можна використати при вивченні географії у 7,10 класі при вивченні країн світу.
Чи потрібно вам використовувати цю технологію? Дайте відповіді на запитання: У вас залишаються завдання, що ви не встигаєте виконати під час уроку? Чи можуть діти встигнути виконати ці завдання в класі під вашим керівництвом, якщо попередньо опрацюють відео матріал ? Чи є в класі учні які можуть засвоїти самостійно поняття і теми переглянувши відеоматеріали? Вітаю вчителя готового використовувати цю технологію, якщо на більшість питань ви відповіли “так”
Велика кількість часу вчителя поза уроком піде на підбір і пристосування інформації для учнів. Не обов’язково створювати нові ресурси. Можна скористатися наявними, адаптувавши їх :розділи підручників, статті в журналах, сторінки в інтернеті, подкасти, відеоролики, міні-лекції тощо Поради
«Перевернутий» вчитель (Flipping The Teacher). Не обов’язково всю роботу має виконувати вчитель – готувати або шукати відеоматеріали, формувати практичні завдання, консультувати, перевіряти роботи. Певні види робіт можуть виконати учні, а вчитель стежитиме за тим, як буде організовано процес навчання, як буде представлена інформація, і надаватиме у разі необхідності допомогу. Якщо при підготовці у учнів виникнуть запитання Провести індивідуальну чи групову консультацію – у переддень уроку або ввечері в спеціально відведений час.
Обов’язково контролюйте, чи учні ознайомилися з пропонованими матеріалами. Відео має бути не надто довгим та інформаційно навантаженим. Запропонований матеріал доповнюйте чіткими інструкціями і завданнями. Можна задати сформулювати його самостійно чи скласти декілька запитань, які стосуватимуться теми, що вивчається, або окремих фрагментів переглянутого відео, заповнити таблицю. Скласти опорний конспект або невеликі нотатки переглянутих матеріалів.
Типовий перевернутий клас (The Standard Inverted Classroom). Тема “Багатства вод Світового океану. Океан та людина.” 6 клас Вдома переглянути https://www.youtube.com/watch?v=0dsruaUGaFA Острови сміття і нафта в океані Текст підручника пар. 47 скласти міні план –конспект. На уроці: Нанесення на контурну карту -корисних копалин Світового океану -найбільш забруднених частин Світового океану,
Віртуальний перевернутий клас (The Virtual Flipped Classroom) Тема : «Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.» 7 клас Під час роботи опрацюйте обов’язково: Населення і держави Євразії (Дивимося з 4:41 хв )https://www.youtube.com/watch?v=MXlcHiXRoq4, можете опрацювати параграф 56. Маленькі країни Європи https://www.youtube.com/watch?v=02uZ-6Swp9I Парад країн Європи https://www.youtube.com/watch?v=4RrIRMHiWyg Японія (Презентація на сайті школи) За переглядом відео заповніть таблицю Назва країни В якій частині світу знаходиться Столиця Примітки (цікавинки Додатковий матеріал : Зв'язки України з країнами Європи тhttps://www.youtube.com/watch?v=pAx0On4HjnI Країни і столиці у віршах_Європа https://www.youtube.com/watch?v=2KQPqoJKBU4 Країни та столиці у віршах Азія https://www.youtube.com/watch?v=pcNnjuMGEjA Грузія https://ppt-online.org/214119 Данія https://ppt-online.org/619371 Країни і столиці у віршах Близький Схід https://www.youtube.com/watch?v=O01J7aixTSg Пройдіть тестування Код доступу 146484 використати цей код,відкривши посилання join.naurok.ua